Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sopp i underliv

Floffen;^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert at jeg har sopp men iallefall var det slik at etter samleie hadde jeg en skarp stikkende smerte i magen og det svei litt .. gått tre uker nå og det klør og føles sårt ut der nede. Det stikker noe fælt i skjeden ... Irriterende og plagsomt. I tillegg lukter det litt sterkere når jeg tisser.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at jeg har sopp men iallefall var det slik at etter samleie hadde jeg en skarp stikkende smerte i magen og det svei litt .. gått tre uker nå og det klør og føles sårt ut der nede. Det stikker noe fælt i skjeden ... Irriterende og plagsomt. I tillegg lukter det litt sterkere når jeg tisser.

Du får bedre svar på kvinneforum!

Lenke til kommentar

Bare et par tips du selg kan velge å ta til etteretning:

1. Har du hatt ubeskyttet samleie med en ny partner? → dra til fastlege og test for kjønnsykdom.
2. Har du hatt ubeskyttet samleie med fast partner eller beskyttet (kondom) med fast eller ny partner? → rift eller betennelse i vagina eller vulva, ev. "vulvodyni". Her kan man bruke xylokain salve eller krem med 0,2 eller 0,5% lidokain.
3. Har du nylig brukt antibiotika? → her utvikler noen sopp-infeksjon, og man bruker canesten.
4. Har du vært hos legen og utelukket urinveisinfeksjon? → gjør det.

Heretter anbefales å skylle med varmt vann gjerne flere ganger daglig for å opprettholde god hygiene, spesielt under denne perioden hvor du har lukt fra urin. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...