VRK18 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Det trengs tydeligvis et infrastrukturløft i Norge. Dette skal ikke skje. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trafikkulykker/gangbro-kollapset-i-loerenskog/a/24080112/?expId=df-86-a91c9607&varId=df-86-a91c9607 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 No skal eg ikkje være uenig i at det trengs en satsing på bygging og vedlikehold på infrastruktur i Norge. Men kva har det med det å gjøre at en lastebilfører glemmer å senke kranen på bilen sin slik at han river ned en gangbro? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 No skal eg ikkje være uenig i at det trengs en satsing på bygging og vedlikehold på infrastruktur i Norge. Men kva har det med det å gjøre at en lastebilfører glemmer å senke kranen på bilen sin slik at han river ned en gangbro? Jeg leste bare overskriften. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Sjåføren var bare desimetere fra å bli drept. Englevakt. Men en bro bør tåle såpass. Den skal ikke rase sammen av et kjøretøy. Endret 22. juni 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Jeg leste bare overskriften. Korfor er eg ikkje overrasket over det 7 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Med en kran oppe og ett kjøretøy på trolig mellom 10 og 30 tonn.. Som ikke er så uvanlig så mener du en bro skal klare å motstå de kreftene når de treffer broen i fart? Om du har noen anelse om fysikk så må du jo forstå at det er svært få broer som er skapt for å takle slike krefter i horisontal retning.. 4 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Dette skjer igjen og igjen, broer og strømledninger rives ned. Hvorfor er det ingen sperrer på lastebiler som hindrer de å kjøre med kranen oppe? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Men en bro bør tåle såpass. Den skal ikke rase sammen av et kjøretøy. En gangbro også? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Med en kran oppe og ett kjøretøy på trolig mellom 10 og 30 tonn.. Som ikke er så uvanlig så mener du en bro skal klare å motstå de kreftene når de treffer broen i fart? Om du har noen anelse om fysikk så må du jo forstå at det er svært få broer som er skapt for å takle slike krefter i horisontal retning.. Men det burde de altså være skapt for. Sats mer penger på infrastruktur. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Dette skjer igjen og igjen, broer og strømledninger rives ned. Hvorfor er det ingen sperrer på lastebiler som hindrer de å kjøre med kranen oppe? Det spør jeg også. Men man kan dessverre ikke forvente mer av de rødgrønne. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Sjåføren var bare desimetere fra å bli drept. Englevakt. Men en bro bør tåle såpass. Den skal ikke rase sammen av et kjøretøy. Jeg foretrekker dekameter. Det trengs tydeligvis et infrastrukturløft i Norge. Dette skal ikke skje. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trafikkulykker/gangbro-kollapset-i-loerenskog/a/24080112/?expId=df-86-a91c9607&varId=df-86-a91c9607 Vi kan ikke konkludere med at infrastrukturen er i forfall om det skjer en ulykke to ganger i skuddåret. Vi bruker allerede en stor andel av statsbudsjettet på prosjekter som Ryfast, ferjefri E39, motorvei E39, Oslofjordtunnel og oppgradering av E18 tunneler. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Uten å kunne skryte på meg fagkunnskap her, men det kan umulig være fornuftig pengebruk å dimensjonere selv gangbroer for å tåle slike sammenstøt. Det er jo ikke mange personskader som følge av slike ulykker. Tipper veldig mange andre sikkerhetstiltak gir mer effekt per krone. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 No skal eg ikkje være uenig i at det trengs en satsing på bygging og vedlikehold på infrastruktur i Norge. Men kva har det med det å gjøre at en lastebilfører glemmer å senke kranen på bilen sin slik at han river ned en gangbro? Jeg leste bare overskriften. Slutt med det. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Med en kran oppe og ett kjøretøy på trolig mellom 10 og 30 tonn.. Som ikke er så uvanlig så mener du en bro skal klare å motstå de kreftene når de treffer broen i fart? Om du har noen anelse om fysikk så må du jo forstå at det er svært få broer som er skapt for å takle slike krefter i horisontal retning.. Men det burde de altså være skapt for. Sats mer penger på infrastruktur. Skal vi bygge hengebruer som skal tåle å bli påkjørt av cruiseskip i samme slengen også da? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Vanligvis så er det en lampe som lyser når noe er oppe, f.eks når liften på en lastebil ikke er lukket Men det skal ikke mer enn en gåen pære... Sperren for kjøring vil bare bli koblet ut, da det blir masse prakk om en må ned med bommen hver gang en må flytte bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå