AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Hei. Lurer på om det er lov til og smugfilme noen for bevis til å gi til politiet for anmeldelse av noe? Hva kan politiet si hvis jeg kommer med videobevis? Kan den det gjelder annmelde meg for filming selv om den personen jeg har filmet har gjort noe ulovlig? Anonymous poster hash: 3b041...807 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Om filmingen også er gjort ulovelig, kan de anmelde deg for filmingen selvsagt...Filmingen kan derimot brukes som bevis.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Det er som hovedregel ikke forbudt å filme folk. Det du har lov til å se, har du lov til å filme og ta bilde av, sånn røflig. Endret 22. juni 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Det er som hovedregel ikke forbudt å filme folk. Det du har lov til å se, har du lov til å filme og ta bilde av, sånn røflig. Ja, det er korrekt, derimot å dele filmen med andre vil da være ulovelig i TS tilfellet.. Så sant det ikke ligger noe gode grunner bak filmingen, eller at personen er klar over det på forhånd... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 TS her. Har ikke tenkt å dele video med noen. Tenkte bare å ha bevis til å vise frem til politiet. Først har jeg tenkt å prate med personen det gjelder. Hvis det ikke hjelper, må jeg annmelde. Anonymous poster hash: 3b041...807 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Hvis dette gjelder narkotikabruk må du ikke tro at du hjelper dem på denne måten. Anonymous poster hash: 0e71d...b1a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 TS her. Det gjelder ikke narkotika. Anonymous poster hash: 3b041...807 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Kan den det gjelder annmelde meg for filming selv om den personen jeg har filmet har gjort noe ulovlig? Anonymous poster hash: 3b041...807 Ja, om din handling er ulovlig så kan du anmeldast og straffast. Det er nokre unntak, men hovedregelen er at også kriminelle har eit rettsvern. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Hvor ble det filmet? Du kan evt levere som anonymt tips Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Edit: feil tråd. Endret 30. juni 2017 av Slettet-3RYwwc Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 TS her. Har ikke tenkt å dele video med noen. Tenkte bare å ha bevis til å vise frem til politiet. Først har jeg tenkt å prate med personen det gjelder. Hvis det ikke hjelper, må jeg annmelde. Anonymous poster hash: 3b041...807 Hadde flere vært som deg så ville det vært færre kriminelle i gatene. Kudos til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå