magle Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 hvordan er denne stømforsyningen dere ser over? er den temp. styr (vifte)? og bråker den mye? og blir den varm?? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei. Viften er temperaturstyrt. Vet ikke om den bråker fordi cpu viften min høres ut som et fly. Omtrent som dette : http://216.92.238.33/lytterom/delta.mp3 Skjønner? Håper min nyinnkjøpte Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking" er litt stillere. Lenke til kommentar
magle Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 hehe, det var fly ja! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Til Picachu: Hvilken prosessor har du? Og hvilken cpu temperatur har du med silent viking? Og hvilken kabinett-temp har du? (synest min cpu er litt varm (har silent viking) men det er vel pga høy kabinettvarme. Har ikke en kabinettvifte. Har du/dere noen tips om gode/stille kabinettvifter? Har tenkt på Papst...) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 det derr var en motor sag jo!!! du lurer ikke meg til å tro dette var en vifte?? bare kødder hva med å olje den?? noen her som har peil?? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 21:56, Nostradamus skrev:Til Picachu: Hvilken prosessor har du? Og hvilken cpu temperatur har du med silent viking? Og hvilken kabinett-temp har du? (synest min cpu er litt varm (har silent viking) men det er vel pga høy kabinettvarme. Har ikke en kabinettvifte. Har du/dere noen tips om gode/stille kabinettvifter? Har tenkt på Papst...) Skal prøve å huske å komme tilbake med svar i helgen. Skal montere pabst 12db i strømforsyning og luftinntak + den omtalte vikingen. Ellers har jeg de mattene (magicfleece?) fra Microplex montert. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 22:16, CS_eR GøY skrev:det derr var en motor sag jo!!!du lurer ikke meg til å tro dette var en vifte??bare kødder hva med å olje den??noen her som har peil?? Det er en vifte, delta black label. Gå på microplex eller noe, de har støynivå oppgitt, og se hvor mye disse bråker i forskjellige størrelser :smile: For et par uker siden, kjørte jeg en delta black label 60mm på 30volt men så blåste det bra også da :wink: Lenke til kommentar
magle Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 jess.. men er det noen andre som har erfaringer med chieftec psu'en? Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 jepp har psu'en selv nesten lydløs Lenke til kommentar
picachu Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 ok...' Jeg har nå montert Silent Viking. Temp cpu :52 grader Kabinett :37 grader Så snudde jeg viften i powersupply sånn at den blåser ut, og viften nede i kabinettet (pabst 12db) sånn at den blåste inn i kabinettet. Temp cpu : 44 grader Kabinett 26 grader Alle målinger er foretatt med MMB5 (motherboard monitor) etter ca 1 times spill i Unreal Tournament. Kommentarer? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 21:04, magle skrev:hvordan er denne stømforsyningen dere ser over?er den temp. styr (vifte)? og bråker den mye?og blir den varm?? Jeg har aldri testet den du nevner, men jeg hadde tidligere en Chieftech på 250 W. Denne var jeg ikke fornøyd med etter som den støyet mye (byttet til Pabst vifte) og var meget ustabil. Mulig jeg trekte litt mye ut fra den, men spenningene droppet ganske mye inne i mellom. Har nå byttet til 350 W Enermax som jeg er meget fornøyd med. Meget stabile spenninger. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 14:33, magle skrev:jess..men er det noen andre som har erfaringer med chieftec psu'en? Etter min mening fungerer dette riktig bra! Det betjener greit 2xHD, DVD, brenner,etc, XP1900@1820, og alle spenninger er svært stabile! Et lite minus er nok at det faktisk er PSU-vifta som bråker mest i mitt system, når den går for fullt! CPU / GPU vannkjølt, = tilnærmest lydløst Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg bruker en Chieftec strømforsyning på 340w og er godt fornøyd med den. Den klarer fint 2xIBM hd'er + dvdrom + cdbrenner + 6vifter osv. Om den støyer vet jeg ikke for viftene mine overdøver den helt. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 jeg må si at dette er et superbt valg av psu. Den bråker ikke for meget men den har mer en nokk strøm til alle hardisker og cd-rom osv. Et nydelig valg må jeg si!!!! billig også!!! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg trodde den PSU'en var dritt.. fordi en kamerat haddde Chieftec DX01BLD kabinett med 340 wattern. Det brøkte vel mye syntes da jeg. Tror ikke temp. reguleringa fungerte på hans powersupply! Mener å ha lest om produksjonsfeil på det PSU'ene som resulterte i temp.reg. ute av funksjon -slik at viften går på full guffe hele tida (merk, "MENER å ha lest..") Men uansett, jeg kjøpte meg Chieftec DA01SLD m/Chieftec 340W for noen uker siden. Kan konstantere med at PSU'en er IKKE komponenten som bråker mest i mitt system! (har globalwin fop32) Pluss at temp. reguleringa fungerer fint på viften.. i hvert fall i følge MBM5! :smile: Har observert at den snurrer på alt fra 1600-2100rpm. Den kan nok gå fortere, men jeg har ikke særlig høy case temp. Spenningen oppleves meget stabile. MBM5'en min oppdaterer seg ikke veldig ofte.. Men +12V'en har ligget på 12,43V hver eneste gang jeg har sjekket. Jeg har forresten et middels strømslukende system. (se signatur) Lenke til kommentar
magle Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 On 2002-03-03 21:28, mFaFa skrev: Jeg trodde den PSU'en var dritt.. fordi en kamerat haddde Chieftec DX01BLD kabinett med 340 wattern. Det brøkte vel mye syntes da jeg. Tror ikke temp. reguleringa fungerte på hans powersupply! Mener å ha lest om produksjonsfeil på det PSU'ene som resulterte i temp.reg. ute av funksjon -slik at viften går på full guffe hele tida (merk, "MENER å ha lest..") Men uansett, jeg kjøpte meg Chieftec DA01SLD m/Chieftec 340W for noen uker siden. Kan konstantere med at PSU'en er IKKE komponenten som bråker mest i mitt system! (har globalwin fop32) Pluss at temp. reguleringa fungerer fint på viften.. i hvert fall i følge MBM5! :smile: Har observert at den snurrer på alt fra 1600-2100rpm. Den kan nok gå fortere, men jeg har ikke særlig høy case temp. Spenningen oppleves meget stabile. MBM5'en min oppdaterer seg ikke veldig ofte.. Men +12V'en har ligget på 12,43V hver eneste gang jeg har sjekket. Jeg har forresten et middels strømslukende system. (se signatur) godt å høre.. dette er akkurat det kabinettet jeg har bestilt! gleder meg til jeg får det og mitt amd pro water kit.. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har samma PSU. Jeg har nettopp montert vannavkjøling som er nærmest lydløst på cpu. Jeg hører derfor annen støy godt nå - og syns PSU'n bråker en god del ja :sad: Skal bestille meg en 120x120mm Papster 26db med rheostat nå - og håper dette vil dempe bråket en del! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Ville nok heller gitt en hundrelapp til for en Enermax 300W, den er betydlig mer stillegående enn chieftec'et og mer enn kraftig nok til en normal desktop pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå