Bandidos-Pelle Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Vi skal til sør-afrika i vinter-ferien, og min mor skal ha et digitalkamera. Kriterier: Nok optisk zoom over 5 megapixler Ikke altfor stort Prisen vil jeg høre fra dere Må kunne kobles direkte til printer Har dere noe å anbefale? Endret 6. desember 2003 av c_u_m8 Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hva mener du med "nok" optisk zoom? Hvis det er et kompaktkamera du er ute etter, er Fujifilm Finepix S7000 og Minolta Dimage A1 blant de beste alternativene. Men bittesmå er de jo ikke. Vil du ha et mindre kamera er Pentax Optio 555 et alternativ med 5x zoom. Er det greit med et enda større kamera kan Sony F828 virke spennende. Jeg har ikke sjekke hvilke "direct print"-funksjoner kameraene har, men de fleste kameraene har en eller annen form for "direct print" funksjon. Noen skrivere har også innstikk for minnekort. Prisene finner du ved å gå inn i produktguiden, og velge produktet der. Vi har oversikt over prisene til ca. 60 nettbutikker. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Må si at Optio 555 virket meget interessant... Under features fant jeg dette: PictBridge, Exif Print and PRINT Image Matching II compatible Dette vil si? Har meget lite peil på digitalkameraer, så hadde vært fint hvis noen ville hjelpe meg... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Dette vil si at direkte utskrifter skal funke bra med nyere Printbrigde-kompatibel skrivere (bla. fra Canon), og bla. Epson-skrivere (PIM II). Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Dette vil si at direkte utskrifter skal funke bra med nyere Printbrigde-kompatibel skrivere (bla. fra Canon), og bla. Epson-skrivere (PIM II). Takker for all hjelp. Skal forhøre meg med mutter'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå