Kurt Lekanger Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Telenor har lansert neste generasjon SMS Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Er RCS styrt av en app som man må innstallere, eller hvordan går det for seg? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Er RCS styrt av en app som man må innstallere, eller hvordan går det for seg? Per nå er det vel kun nyeste versjon av Googles SMS-app som støtter det, men det skal rulles ut til SMS-appene til Android-telefonene etterhvert. Om Apple hiver seg med, gjennstår vel å se. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Telia har ikke behov for å introdusere RCS, foreløpig. Så lenge den ikke genererer inntekter lønner det seg å se hvordan det går hos Telenor, og lære av deres erfaringer. At Apple ikke er med, kan også være med på å begrense suksessen. Endret 22. juni 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Wow, dette hadde vært fantastisk når vi trengte det for 15 år siden! 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 https://xkcd.com/927/ Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Så de har oppfunnet IM-meldinger. Skal de fortsatt koste penger? (Jada, jeg vet at M'en i meldinger gjør -meldinger redundant) Endret 22. juni 2017 av tommyb 2 Lenke til kommentar
koots Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Vel, de aller fleste abonnement om dagen har ubegrenset bruk av SMS så satser på at SMS+/RCS også blir kostnadsfritt Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Vær obs på TOS: https://www.telenor.no/rcs/tos/ Spesielt punktet om personvern. 3. PERSONVERNVed første gangs aktivering av tjenesten må kunden samtykke til Telenors behandling av kundens bruksdata. Formålet med databehandlingen er utarbeiding av statistikk for bruk av tjenesten. Følgende data behandles: Informasjon om avsender, datamengde og tidspunkt for sending / mottak Meldingstype; Chat, gruppemelding, samtale Nettverk; Operatør Måten du bruker appen/klienten/tjenesten på Data lagres i inntil 2 år Telenor bruker underleverandører for produksjon av tjenesten. Underleverandørene opererer fra EFTA-/EØS-området samt fra USA. Telenor har inngått databehandleravtale med sine underleverandører. Meldingene kunden sender behandles av Telenors underleverandør, som tilrettelegger for overføring av meldingene til og fra kundens utstyr. Endret 22. juni 2017 av MegaMann2 2 Lenke til kommentar
Simon W. Hall Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Moro. Så jeg kan sende 100Mb store filer til noen jeg ikke liker og bruke opp datakvoten hans :-) Gi meg ende til ende kryptering så skal jeg vurdere dette... 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Her må jeg ærlig innrømme at jeg ikke ser poenget. Skype, Viber, Kik, WeChat, WhatsApp, Facebook Messenger, Hangouts, Discord, Slack, iMessage, Signal, Telegram - hvor mange nesten identiske meldingstjenester trenger vi egentlig? 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Her må jeg ærlig innrømme at jeg ikke ser poenget. Skype, Viber, Kik, WeChat, WhatsApp, Facebook Messenger, Hangouts, Discord, Slack, iMessage, Signal, Telegram - hvor mange nesten identiske meldingstjenester trenger vi egentlig? Men ser du ikke hovedproblemet med alle disse tjenestene? Ingen av dem forlanger at vi betaler Telenor ekstra for å bruke dem! 5 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Hun sier at SMS+ og RCS er et nybrottsarbeid for telekombransjen. – Jeg synes det er flott at Telenor lar kundene prøve produktet slik at vi alle kan lære fra feilene de gjør og tilby en enda bedre løsning i neste runde. Snakk om uvitenhet og arroganse! Instant Messaging har folk hatt på telefonene sine i årevis! iMessage, Messenger, Facetime med video, og en haug med andre! Sorry Telenor, jeg trenger ikke SMS+! Ikke installer det "automatisk" på telefonen min er dere snille. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Vel, de aller fleste abonnement om dagen har ubegrenset bruk av SMS så satser på at SMS+/RCS også blir kostnadsfritt Uten å telle opp abonnementer og se om man kommer halvveis, så har vel en god andel fortsatt en øvre grense eller vanlig pris på SMS. Spesielt de billigere abonnentene som er inngått for en tid tilbake tar seg ikke ekstra fast betalt for SMS man ikke bruker. Jeg selv betaler vel 29 øre SMSen, ender typisk på 150-200 kr/mnd og da er 99 kr/mnd av det for en datapakke. Riktig nok på tide at jeg bytter abonnement, det er vel kommet noen som gir mer for omtrent samme pengene, men det var ikke det da jeg vurderte all-inclusive sist. Endret 23. juni 2017 av tommyb Lenke til kommentar
Switch(config)# Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Wow, dette hadde vært fantastisk når vi trengte det for 15 år siden! Vel.. om vi samtidig ser tilbake på kapasiteten i nettet, funksjonaliteten i telefonene og prisen på data så er jeg ikke helt sikker. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Ny type sms, som ikke er sms og ikke prises som sms. Som egentlig er som enhver annen form for melding man sender via internettet. Spektakulært. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Jeg har fått med meg at SMS+ er basert på en Google løsning. Men hvor mange kommunikasjonsløsninger har egentlig Google hatt de siste fem årene? Er det noen som vil påta seg å lage en oversikt? Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Telia har ikke behov for å introdusere RCS, foreløpig. Så lenge den ikke genererer inntekter lønner det seg å se hvordan det går hos Telenor, og lære av deres erfaringer. At Apple ikke er med, kan også være med på å begrense suksessen. Nå er Android litt større en iOS.. Så hvis dette er satt som standard på nye mobiler så er Apple ikke en faktor i det hele tatt. +at det generer inntekter pga av økt dataforbruk Lenke til kommentar
Aim insect oil Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 De prøver å lage whatsapp eller viber? bare 5 år etterpå? Hvor er verdien for meg som sluttbruker i dette? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 De prøver å lage whatsapp eller viber? bare 5 år etterpå? Hvor er verdien for meg som sluttbruker i dette? Alle er tilgjengelig, det er ikke proprietært (?) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå