Gå til innhold

Bærbar før jul?


MaxCPU

Anbefalte innlegg

g556: http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=404

 

sorry,skulle skrevet pentium-m såklart. virker ihvertfall som ei sabla god maskin spør du meg.

 

fordelen med ecs g551 er definitivt prisen,du får den uten winxp,noe som fex for meg ville vært et must siden jeg har xp-pro fra før. hos www.it24.no kan du sette sammen selv for en rimelig penge. 12000,- skal ihvertfall være innen rekkevidde!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vil ikke ha dell fordi disse er store og plastikk-aktig? Du skal få rett i at de kan være litt plastikk-ish, selv om jeg er fornøyd med kvalitetsfølelsen på Latitude maskinene. Men er de store og tunge?

 

Dell D600: 2.3kg - 3.08x31.5x25.6cm - 14" skjerm

Acer 803: 2.7kg - 3x33x27cm

 

Men det beste alternativet for deg er kanskje HP/Compaq nc6000 med radeon9600 og P-m 1.6 til kr 20.830,-

 

Knut

Lenke til kommentar
Gå heller for HP NC8000 som har Pro-versjonen av Radeon 9600 og større skjerm enn NC 6000 som bare har Radeon 9600 i "ikke pro" versjon. Den blir jo litt større i NC8000 versjon da selvsagt..

Skal helt klart ta en titt på disse maskinene... Kan imidlertid ikke si at jeg finner 8000-versjonen!

Lenke til kommentar

Ta en titt på M460. Denne har alt du drømmer om når det gjelder bærbar. Med dagens kurs koster den bare 22.700 kroner viss du plukker den opp på en vilkårlig adresse i det nord amerikanske kontinent. Har en sånn en i slutten av januar. Skal poste noen bilder av den da :p !

Endret av FOXOR
Lenke til kommentar
Skal helt klart ta en titt på disse maskinene... Kan imidlertid ikke si at jeg finner 8000-versjonen!

NC8000 finner du bla hos dropzone.no Var litt styr å linke rett til maskina, men du finner den enkelt.

 

Men med dine krav til størrelse så blir vel NC8000 litt stor. 4cm høy og 2.9kg, 15" SXGA. NC6000 ser ut til å være det beste alternativet, liten med r9600. Dell d600 er marginalt mindre og kan gjøres litt billigere, har r9000.

 

K

Lenke til kommentar

Dropzone selger vel ikke til private? Prisene var uansett hyggelige, med mindre de er oppgitt u/mva..

 

Prismessig ligger HP NC6000 ca. 2500,- over Acer i pris, mangler DVD-brenner, mindre skjerm, 4200rpm harddisk (??).

 

Hvilke merker er generelt godt sammenskrudd? Har ikke vært mye borti bærbare pcer tidligere, men har god erfaring med IBM iallefall. Blir imidlertid for dyrt med T41p til privatbruk. Hvordan er HP her? Acer har jeg jo allerede lest mye pent om..

 

Ang. Dell så glemte jeg Latitudemodellene når jeg skrev at pcene var store og tunge. D600 har imidlertid kun 32MB DDR Videoram, og da hjelper det ikke med R9000! :-(

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Ta en titt på M460. Denne har alt du drømmer om når det gjelder bærbar. Med dagens kurs koster den bare 22.700 kroner viss du plukker den opp på en vilkårlig adresse i det nord amerikanske kontinent. Har en sånn en i slutten av januar. Skal poste noen bilder av den da :p !

Flyr du over og kombinerer det med en liten ferie? :-) Ikke dumt, men:

 

- Norsk tastatur

- Garantiordninger

- Forsikring (ved uhell så må man jo vise frem kvittering og evt. fortollingsdokumenter du da ikke har)

 

..for å nevne noe!

Lenke til kommentar
Dropzone selger vel ikke til private? Prisene var uansett hyggelige, med mindre de er oppgitt u/mva..

 

Prismessig ligger HP NC6000 ca. 2500,- over Acer i pris, mangler DVD-brenner, mindre skjerm, 4200rpm harddisk (??).

 

Hvilke merker er generelt godt sammenskrudd? Har ikke vært mye borti bærbare pcer tidligere, men har god erfaring med IBM iallefall. Blir imidlertid for dyrt med T41p til privatbruk. Hvordan er HP her? Acer har jeg jo allerede lest mye pent om..

 

Ang. Dell så glemte jeg Latitudemodellene når jeg skrev at pcene var store og tunge. D600 har imidlertid kun 32MB DDR Videoram, og da hjelper det ikke med R9000! :-(

Vet ikke om dropzone selger til private, uansett så fikk du jo litt info om maskina der.

 

Forstod det sånn at du var ute etter liten maskin, da burde jo 14" skjerm være en fordel!? Synes nc6000 maskina så tøff ut mtp størrelse.

 

Har Acer 803 dvdbrenner? Jeg så ikke noe om det på mpx.no (LX.T2506.098).

 

Acer, Toshiba, FS og Compaq forbinder jeg med "godt sammenskrudde merker". Toshiba har vel ingen med skikkelig skjermkort, mulig denne leveres opsjon for bedre skjermkort?

 

Tror nok du blir fornøyd med 803'en...

 

Hvis du gidder kan du jo ringe dell og spørre om det er mulig å få bedre grafikkkort i d600, man vet jo aldri.

 

 

K

Lenke til kommentar

Det var noen som etterlyste info om når neste generasjon Acer Travelmate 80x-serien kommer på markedet.

 

Jeg er også en som ville mislike sterkt om man kjøper en maskin som erstattes med en betydelig bedre utgave innen kort tid etter kjøpet.

 

I en samtale med Acer-Norge fikk jeg litt info av en hyggelig selger. (Har forøvrig hørt positive ting om servicen til Acer, selv om jeg selv aldri har forsøkt denne.)

 

Neste generasjon av Acer Travelmate 803 skulle komme ca. slutten februar / begynnelsen mars. Den vil ha omtrent sammeutseende, mål og vekt, men oppgradert grafikk-kort. (Jeg husker ikke helt hva han sa... kan ATI M1 stemme med noe nytt grafikk-kort? Han sa ikke 9200 eller 9600 selv om jeg ikke kan utelukke at dette er hva som kommer.)

 

Denne info ville han i Acer få bekreftet i slutten av januar. Dermed er det viktig at dere tar denne info som rykter, og ikke som sikre og bekreftede data. (Selv om han sa at han leste opp info fra internt newsletter til meg.)

 

På bakgrunn av dette har jeg for ca 1 uke siden selv bestilt min Acer TM 803 fra ITbutikken. (Forsinket levering pga masse tilleggsutstyr som har lengre bestillingstid :-( )

 

Håper dette kan hjelpe litt på valgene.

 

Mvh

Con

 

PS: Selv ventet jeg lenge på Dell Inspiron 600m til Norge, men ble lei av å vente.

Lenke til kommentar

Tusen takk!!

 

Å vente til mars blir jo som å vente i en evighet, og ikke det jeg akkurat vil kalle "like rundt hjørnet". Jeg har dermed ingen motforestillinger for å kjøpe 803LMi nå. :-)

 

Mot sommeren så kommer jo også masse annet rart som faktisk da er mer "like rundt hjørnet" enn oppgraderingen av 8xx er nå. Da blir det fort til at man venter, venter og venter! "Uaktuelt", sier jeg og er omtrent fast bestemt på 803LMi (Drømme PCen heter Mac! - Drømme PC'EN!!) Hybridmaskin hadde vært noe.. :love:

Lenke til kommentar

"Siste nytt" - for meg iallefall!

 

Mottok PCPro i dag og der leser jeg om nye Acer Aspire 2000!

 

http://www.acer.no/acereuro/page4.do?dau22...&crc=2962186085

 

For å oppsummere:

15.4" (1280x800 Widescreen), Pentium M, WLAN, 512MB RAM, 40GB harddisk og en kombinert CD-brenner og DVD-spiller.

 

Dette i standard utgave før jeg for slengt på "det nødvendige". Og ikke minst - et særdeles vakkert utseende (se link).

 

Konfigurasjoner:

Aspire 2001WLCi Intel® Pentium® M 1.4 GHz, 40 GB 24/10/24/8x CD-RW/DVD LX.A1405.024

Aspire 2001WLMi Intel® Pentium® M 1.4 GHz, 40 GB DVD Brenner - DVD-RW (Dual +/-) LX.A1405.071

Aspire 2003WLMi Intel® Pentium® M 1.6 GHz, 60 GB DVD Brenner - DVD-RW (Dual +/-) LX.A1405.041

 

Dog alle bare med "Home" XP :-(

 

Spørsmålet her er om grafikken holder mål og når PCen blir tilgjengelig! ATI Radeon 9200 er grafikkbrikken, men hvordan er denne i forhold til Radeon 9000? Blir en slags mellomting siden jeg ikke får 9600?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...