joakimk88 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Først bestilte jeg bredbånd via internettsiden. Jeg fikk aldri noe bekreftelse på epost, så jeg kontaktet kundeservice. De fant ikke noen bestilling, men fortalte om tekniske problemer og ba meg vente å se om det kom en bekreftelse i løpet av dagen. Den kom aldri, så jeg ringte de neste dag for å gjøre en manuell bestilling. De lovte der at jeg ville ha bredbånd i løpet av 2-4 uker. Jeg fikk aldri noen bekreftelse på epost, men fikk en epost om at de hadde opprettet en konto på nettsiden til meg. Etter 1,5 uker begynte jeg å uroe meg over om bestillingen virkelig hadde blitt registrert. Jeg ringte derfor til kundeservice. De fant ingen bestillingen, men lovte å se på saken og ringe meg neste dag. Neste dag ringte ingen kundebehandler, så jeg ringte til de selv. Der snakket jeg med en person som igjen ba meg vente, fordi han skulle undersøke saken. Denne personen ringte meg opp igjen og fortalte at alt var i skjønneste orden. Denne gangen ble jeg fortalt at jeg måtte vente 4-6 uker. Etter en ny uke ønsket jeg å følge opp om bestilligen virkelig var blitt registrert. Jeg tok derfor på nytt kontakt med kundeservice. De fant på nytt ikke bestillingen min. Etter litt ventetid fant de en bestilling, men fortalte at det så ut til at noe feil hadde skjedd og prosessen hadde stoppet opp. De fortalt så at jeg måtte vente nye 2-4 uker. Etter dette ga jeg opp og bestilte fra en annen leverandør Dette er det villeste jeg har opplevd av kundeservice. Hvordan går det at å ikke klare å motta en bestilling etter så mange henvendelser? Dette selskapet må være umulig å stole på. 4 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Min historie om NextGentel. Vi hadde abonnement hos Nexgentel med en hastighet på 50/15 som vi betalte 549 for i måneden. Jeg kom i prat med naboen om div ting, blant annet internett og abonnementer, Han fortalte meg da at sentralen som sender nett til vårt nabolag ligger såpass langt unna at utstyret ikke klarer og levere mer en ca 16/4 hastighet. Da hadde vi vært kunder hos Nexgentel i ett år. ( Det naboen sa stemte, Jeg testet nettet mitt og 2 andre naboer sitt samme dag, alle hadde 16/4 men betalte for mer ) Dette var noen år siden, og på den tiden kunne jeg ikke like mye om data og nett som i dag. Jeg ringte de og forklarte saken, Og at de da har solgt oss et abonnement som vi ikke fikk utnyttet fordi utstyret de brukte/leide var for dårlig til og klare og sende oss en 50/15 hastighet. Jeg ba dem om og sette oss ned til det abonnementet som var nærmest 16/4 slik at vi slapp og betale for noe vi ikke fikk. Jeg ba også om at de skulle tilbakebetale en sum som tilsvarte en abonnementspris lik den hastigheten vi hadde hatt det året vi har vært kunde. Dette nektet de og gjøre. Etter flere dager med krangling og nekting fra NextGentel så ringte jeg min lokalavis (Rb.no) og forklarte at selskaper som NextGentel selger dyre abonnementer til folk med flotte ord om masse fart og raskt nett, Dette er jo feil når utstyret de leier ( av netcom og telenor ) ikke har kapasitet til og yte en slik hasitghet til de kundene som bor langt fra basestasjon/sentralen. Etter ca 3 uker hadde de tatt en spørreundersøkelse og fått svar fra ca 60 personer, der ca 30 personer betalte dobbelt så mye eller mer for et abonnement de ikke får utnyttet. De betalte for eks 500 kr i måneden når de kun fikk hastighet som tilsvarte et abonnement som kostet 199 i måneden. Ca 1 uke etter at jeg informerte NextGentel om at dette hadde blitt en sak i en Lokalavis så fikk vi tilbakebetalt 3.600 kr ( Vi betalte 549 i ett år, altså 6588 kr, Det abonnementet vi egentlig skulle hatt kostet 249, så da fikk vi tilbakebetalt som om vi skulle hatt det abonnement til 249 hele det året vi hadde vært kunder ) Noen uker etter så endret vi levrandør, Nå har vi fått fiber og lever de glade dager, nå får vi faktisk mer en det vi betaler for. Har også hatt NextGenTel som TLF abonnement. Der ble jeg overfakurert i 3 av de 6 månende jeg hadde dem, og det blir for dumt at det skjer 3 av 6 ganger, Og det var ikke snakk om 30-40 kr for mye men flere hundre kroner, Jeg skulle egentlig betale 399 for mitt abonnement +evt kostnadder pga spesialnummere etc, men jeg fikk regning på nesten 900 kr 2 ganger, og det var ikke opgitt hvorfor på regningene. Det var ikke problem og fikse det, men det var kjedelig og måtte sitte i tlf kø 3 ganger for og fikse det, Spesielt når de på den tiden tok penger for og ringe kundeservice... Endret 23. juni 2017 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Har samme erfaring med NG. Glad jeg gikk over til Altibox. Utrolig at det selskapet fortsatt eksisterer med den elendige kundeservicen. God på pris eller produkt har de heller ikke vært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå