AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Hei, Er blitt voldsomt inspirert av ei amerikansk venninne. Hun smiler til folk og sier hei til alle mulige fremmede, på bussen, på gaten, lesesal og alle mulige steder. Langt i fra alle, men dem hun får øyekontakt med. Hun er alltid blid og imøtekommende. Jeg er ikke fullt så sprudlende, men vurderer å prøve dette i Norge. Får i blant øyekontakt med noen, men er som regel i egne tanker og smilet popper ikke frem da, ei heller sier jeg hei. Må sies at jeg ønsker å komme i kontakt med flere jenter og dette er hovedmotivasjon, men å sende et hei og et smil i retning av eldre tror jeg også kan være svært hyggelig. Kjenner dog at å hilse på kjekke mannfolk på samme alder sitter lengre inne. Tanker om dette? Blir jeg en ordentlig raring, utstøtt fra samfunnet og som ingen vil være venner med? Tenker selv at i Oslo virker dette harmløst, men lurer på om Trondheim er litt for lite og at jeg vil etter hvert bli gjenkjent om jeg begynner med dette. Blir jeg oppfattet som en grei fyr, så er det jo likevel ingen ulempe å bli gjenkjent, eller? Anonymous poster hash: 4e867...55d 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Funker fint det. Jeg har blitt kjent med flere ved å si "hei" og så tatt det derfra. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Inntrykk av at dette er ganske vanlig når du går tur i skog og fjell og møter noen på veien.Kan bli litt slitsomt om det samme skulle gjøres på f.eks et kjøpesenter. 3 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Fin måte å starte på å fjerne sosialangsten i norge på ^^ 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Sier nesten alltid "hei" tilfolk jeg møter i skogen, men aldri i byen 5 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Jeg tenker ikke annet enn "det var en rar person", når slikt en sjeldent gang skjer meg på gaten. 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Jeg tenker "selger, avoid" hvis noen snakker til meg på gata. Men i skogen sier jeg alltid Hei..det er vel en slags sosial kode som er blant turgåere. 6 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 I USA er dette helt vanlig, og er en del av kulturen. Her i Norge blir man oppfattet som rar eller gal om man begynner å si hei til folk på gata eller i butikken. På tur i skog/fjell er det en helt annen sak. 1 Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Virker merkelig spør du meg. Det hender noen ganger at jeg har drukket melk for eksempel og du sitter på en buss og bare forsøker å komme deg hjem. Så kommer en "weirdo" opp og hilser på deg. Man blir bare brydd egentlig. . Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Hvis det føles naturlig, og det spørs hvilket humør jeg er i. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Dette er noe jeg gjør til daglig på vei på hjem. Fungerer helt fint. Anbefales! Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Iblant sier fremmede hei til meg, men jeg blir litt usikker på om de faktisk snakket til meg eller om de har telefon-headset i øret eller hilste på noen andre .... så det blir et litt spakt hei tilbake fra meg og så lurer jeg på om jeg dummet meg ut ved å svare. Synes ikke det er teit eller noe, jeg bare lurer på om det var rettet mot meg eller ikke. 6 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Eh... sier hei til alle som møter blikket mitt og ser meg i øynene. I byen også. Ser det som vanlig høflighet. 5 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Ikke under tregrensa. Får være måte på. 5 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Eh... sier hei til alle som møter blikket mitt og ser meg i øynene. I byen også. Ser det som vanlig høflighet. Dette. Eller i det aller minste et nikk og et smil, for å anerkjenne dette andre mennesket. Jeg orker ikke leve livet mitt snikende i langs veggene og i skyggen og prøve å unngå all form for kontakt med mennesker. Det må være utmattende. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Eh... sier hei til alle som møter blikket mitt og ser meg i øynene. I byen også. Ser det som vanlig høflighet. Dette. Eller i det aller minste et nikk og et smil, for å anerkjenne dette andre mennesket. Jeg orker ikke leve livet mitt snikende i langs veggene og i skyggen og prøve å unngå all form for kontakt med mennesker. Det må være utmattende. Nei, det er befriende. Interaksjon med fremmede er utmattende. 4 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Grov personlig retningslinje: Steder der det går mer enn 10 minutter mellom hvert fjes jeg sier hilser jeg med "hei" og et smil. Det virker unaturlig å skulle stirre i bakken og holde kjeft når man møter et annet menneske på en trang skogssti langt fra folk. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 Gå bort og si hei er den absolutt beste måten i verden å få kontakt med jenter på, hvorfor er dette noe du lurer på om er lurt? selvfølgelig er det det. Det er alle jenters drøm at en gutt kommer bort og sier hei. Klart, det må være en gutt de finner attraktiv. Har gått bort til maaange jenter og rett og slett sagt hei og pratet litt, aldri blitt avvist, aldri fått noe rart svar, så og si alltid fått en date i løpet av samtalen. Jenter finner det attraktivt, selvsikkert, vågalt og spennende. Du tar henne "på senga" og det funker alltid. Så kan du ta henne på senga på ordentlig neste gang dere møtes Anonymous poster hash: 9c770...7ae Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Og du mener vel alle jenters drøm er en neckbeard-"nice guy" med fedora-hatt også? Snodig at alle de karene bare syter om hvor umulig det er å få kjæreste da. Endret 23. juni 2017 av Bytex 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Eh... sier hei til alle som møter blikket mitt og ser meg i øynene. I byen også. Ser det som vanlig høflighet. Dette. Eller i det aller minste et nikk og et smil, for å anerkjenne dette andre mennesket. Jeg orker ikke leve livet mitt snikende i langs veggene og i skyggen og prøve å unngå all form for kontakt med mennesker. Det må være utmattende. Nikk og smil telles som et hei ja Helt enig i at det må være mer utmattende å være asosial og unngå folk. Men det er kanskje nettopp derfor de føler at andre mennesker er slitsomme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå