AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 På min arbeidsplass kommer det til å bli nedbemanning, og vi regner med at de ønsker å flytte våre stillinger til baltikum (som jo er betraktelig billigere) og da si opp oss her i Norge. Hvordan er lover og regler rundt dette? Jeg mener å huske at det er noen regler som sier at man ikke kan si opp noen og ansette nye på et annet sted som skal gjøre den samme jobben? Arbeidsgivere kommer jo ofte unna dette ved å tilby arbeidstakeren stilling på den nye lokasjonen (noe mange ikke velger å benytte seg av fordi de ikke ønsker å flytte). Hvordan stiller dette seg når stillingene/lokasjonen flyttes til et helt annet land? Anonymous poster hash: 4bf78...1d4 Anonymous poster hash: 4bf78...1d4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 *bump* Ingen som har noe om dette? Anonymous poster hash: 4bf78...1d4 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Arbeidsgiveren har, med mindre annet er særskilt avtalt (f. eks. i tariffavtale), svært stor frihet til å outsource funksjoner og si opp de som blir overtallige på grunn av outsourcingen. Det samme gjelder flytting til utlandet uten at funksjonen flyttes ut av arbeidsgivers virksomhet, men da har man nok krav på å bli med på lasset til utlandet. Du har ikke krav på at din arbeidsplass skal bestå. For en nærmere redegjørelse bør du kontakte fagforening. Endret 26. juni 2017 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå