muummi Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Har en Golf 2011, 1,6tdi som glødelampe blinker jevnlig. Får opp 2 feilkoder når jeg leser av med OBDII leser. Får da opp feilkode P2453 og P2454. Noe som visstnok har med noe elektrisk styring og dieselpartikkelfilteret å gjøre. Noen som veit hva dette kan være for feil, og hvor farlig det er å kjøre med disse feilene, da jeg ikke har råd til å ha bilen på verksted for øyeblikket. Varsellampen har blinket noen uker, og jeg merker ikke noe forskjell på bilen. Takker svar Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Har du merket forskjell på kraft i gasspådrag? Det er mulig dieselpartikkelfilteret ditt er tett. Dette kan i verste forårsake brann, men nyere biler skal ha systemer på plass for å forhindre dette gjennom å restriktere motoren. Prøv å kjør på en litt lengre tur med høyt turtall for å få opp varmen i motoren. Det kan også være noe annet selvsagt da jeg ikke sitter på oversikten over feilkoder på Golf, men det er en høy sannsynlighet for dette. Å få dette filteret renset skal ikke koste så mange hundrelapper i såfall. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Har du merket forskjell på kraft i gasspådrag? Det er mulig dieselpartikkelfilteret ditt er tett. Dette kan i verste forårsake brann, men nyere biler skal ha systemer på plass for å forhindre dette gjennom å restriktere motoren. Prøv å kjør på en litt lengre tur med høyt turtall for å få opp varmen i motoren. Det kan også være noe annet selvsagt da jeg ikke sitter på oversikten over feilkoder på Golf, men det er en høy sannsynlighet for dette. Å få dette filteret renset skal ikke koste så mange hundrelapper i såfall. Har også hatt varsellampe for tett partikkelfilter, men denne forsvant etter en lengre kjøretur på høyt turtall. Har også brukt tilsetning i dieselen for å rense partikkelfilteret. Jeg merker ingen ting ved kjøring, heller ikke ved gasspådrag. Bilen virker like sprek som alltid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Få sjekket dette, stikk innom et verksted og få en vurdering. Kan bli dyrt å vente, min forrige bil var kjørt så lenge med motorlampe pga periodisk feil på coil at katalysatoren ble ødelagt. Ble ca 15.000 dyrere ved å vente, enn å ta det med en gang. Edit: Generelt er blinkende lampe mer kritisk enn lysende (fast). Endret 22. juni 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Det jeg fant på nett (obd-codes.com) i full fart: P2453: This code should be considered urgent, as it indicates conditions that could lead to internal engine or fuel system damage. Symptoms of a P2453 code may include: Diminished engine performance Excessive black smoke from the exhaust Increased engine temperatures Higher than normal transmission temperatures Potential causes for this code to set are: Clogged DPF pressure sensor tubes/hoses Faulty DPF pressure sensor The diesel exhaust fluid reservoir may be empty Improper diesel exhaust fluid Open or shorted circuit/s in the DPF pressure sensor A circuit Inept DPF regeneration The active DPF regeneration system is inoperative P2454: Conditions that could lead to this code being stored should be considered urgent as they could cause internal engine or fuel system damage.Symptoms of a P2454 code may include:Increased engine temperaturesHigher than normal transmission temperaturesDiminished engine performanceExcessive black smoke from the exhaustPotential causes for this code to set are:Exhaust leaksClogged DPF pressure sensor tubes/hosesOpen or shorted circuit/s in the DPF pressure sensorA circuit Faulty DPF pressure sensor Endret 22. juni 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå