zeebra Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet. Enig med han som sier privat fyrverkeri også bør forbys. Helt unødvendig og svært farlig. Masse fulle folk som skyter opp farlig fyrverkeri som fører til masse skader. Hensyn til samfunnet må stå foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Derfor er det forbudt å drepe folk, forbudt å stjele osv. Når det gjelder rene leketøy så er det iallefall viktig at hensyn til samfunnet står foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Det vil jeg si inkluderer vannscooter, fyrverkeri og fjernstyrte fly/quadrokopter etc. Selvsagt kan det gjøres unntak når de har nytteverdi og de som betjener disse leketøyene til profesjonell bruk har lisens. Da er det ikke lenger leketøy, men arbeidsverktøy. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet. Enig med han som sier privat fyrverkeri også bør forbys. Helt unødvendig og svært farlig. Masse fulle folk som skyter opp farlig fyrverkeri som fører til masse skader. Hensyn til samfunnet må stå foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Derfor er det forbudt å drepe folk, forbudt å stjele osv. Når det gjelder rene leketøy så er det iallefall viktig at hensyn til samfunnet står foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Det vil jeg si inkluderer vannscooter, fyrverkeri og fjernstyrte fly/quadrokopter etc. Selvsagt kan det gjøres unntak når de har nytteverdi og de som betjener disse leketøyene til profesjonell bruk har lisens. Da er det ikke lenger leketøy, men arbeidsverktøy. Vennligst flytt til sibir , der får du fred. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet. Noe mer unødvendig enn luksusbåter, motorsykler, veteranbiler, utendørs spill av ymse slag, mennesker som koser seg utendørs, barn som leker, hunder som bjeffer, gress som klippes... og sikkert en million andre ting som mange ser på som "unødvendig"?! Enig med han som sier privat fyrverkeri også bør forbys. Helt unødvendig og svært farlig. Masse fulle folk som skyter opp farlig fyrverkeri som fører til masse skader. Eller man kan bøtelegge/straffe de fulle menneskene som er til fare for andre mennesker? Hensyn til samfunnet må stå foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Hva er ikke et samfunn om ikke summen av alle individer? Hvordan kan man ta hensyn til denne rare entiteten kalt "samfunnet" dersom man ikke respekterer enkeltindividet? Derfor er det forbudt å drepe folk, forbudt å stjele osv. Skråplansargumentasjon? Når det gjelder rene leketøy så er det iallefall viktig at hensyn til samfunnet står foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Det vil jeg si inkluderer vannscooter, fyrverkeri og fjernstyrte fly/quadrokopter etc. Selvsagt kan det gjøres unntak når de har nytteverdi og de som betjener disse leketøyene til profesjonell bruk har lisens. Da er det ikke lenger leketøy, men arbeidsverktøy. Er det noe som ikke irriterer deg Zeebra? Lag heller en liste med ting du synes folk skal få lov til å gjøre da, virker litt lettere. Endret 23. juni 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet. Du kan bruke vannscooter til mye av det samme som småbåter/fritidsbåter. Hva er det du kan bruke småbåter og fritidsbåter til som du ikke kan bruke vannscooter til, siden du er så bastant med å si at det ikke har en nytteverdi? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Er det noe som ikke irriterer deg Zeebra? Lag heller en liste med ting du synes folk skal få lov til å gjøre da, virker litt lettere. Gjetter på: Lese bibelen, hate USA, konspirere om en dukkemester som trekke i alle verdens politiske tråder som kalles "eliten". Ellers er det meste annet satans ønsker og djeveldyrking.. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet.Du kan bruke vannscooter til mye av det samme som småbåter/fritidsbåter. Hva er det du kan bruke småbåter og fritidsbåter til som du ikke kan bruke vannscooter til, siden du er så bastant med å si at det ikke har en nytteverdi? Fordi vannscooter ikke har nytteverdi. Vannscooter er ikke det samme som en småbåt. Ting du ikke kan gjøre med vannscooter som du kan gjøre med småbåt? Tja, fiske f.eks. Ta familien med på en liten øy og ha piknik der. Ting som vanlige folk bruker småbåt til. Vannscooter er for antisosiale voksne barn. Et leketøy. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vennligst flytt til sibir , der får du fred. Du får heller ta med deg leketøyene dine til Sibir og leke der. Vi kan jo egentlig opprette et eget land for alle som ønsker å leke med vannscooter, spionere på hverandre med fjernstyrte lekehelikopter og skyte opp fyrverkeri i fylla. Så kan alle som driver med slik bo i samme land, og alle andre få fred fra disse folkene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet.Du kan bruke vannscooter til mye av det samme som småbåter/fritidsbåter. Hva er det du kan bruke småbåter og fritidsbåter til som du ikke kan bruke vannscooter til, siden du er så bastant med å si at det ikke har en nytteverdi? Fordi vannscooter ikke har nytteverdi. Vannscooter er ikke det samme som en småbåt. Ting du ikke kan gjøre med vannscooter som du kan gjøre med småbåt? Tja, fiske f.eks. Ta familien med på en liten øy og ha piknik der. Ting som vanlige folk bruker småbåt til. Vannscooter er for antisosiale voksne barn. Et leketøy. Du kan ikke argumentere med at vannscootere ikke har nytteverdi, med argumentet at vannscootere ikke har nytteverdi. Det faller på sin egen urimelighet. Når det gjelder fisking fra en vannscooter så er det absolutt mulig. Over to million treff på Google viser at dette sannsynligvis har vært tatt opp før og at det er overhengende stor sannsynlighet for at det faktisk finnes personer som gjør det. Boating Magazine har til og med skrevet om det, om en noe mer i ekstrem-delen av skalaen(http://www.boatingmag.com/fishing-from-jet-ski#page-6). Fant til og med en norsk artikkel om det, fra i fjor høst: http://teampropell.blogspot.no/2016/11/fisker-pa-vanern-med-vannscooter.html Nyte skjærgården og reise fra holme til holme? Definitivt kan du gjøre dette med en vannscooter. Du får nok ikke hele familien med deg, men alene eller sammen med en person til er helt uproblematisk. Plassutfordringen kan evnt løses med to vannscootere. Da får man med seg en familie på 4 stk. Men ser vi på dette eksempelet så er det vanskelig å ha med seg familien i denne båten også: Men båten over er klassifisert som småbåt, og ikke vannscooter. Og da er det helt greit. Disse er små, lette og kan gå langt fortere enn hva de bør kunne med denne båten. Spesielt i feil hender. Så jo, en vannscooter kan brukes til både fisking og transport i skjærgården. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Fordi vannscooter ikke har nytteverdi. Vannscooter er ikke det samme som en småbåt. Ting du ikke kan gjøre med vannscooter som du kan gjøre med småbåt? Tja, fiske f.eks. Ta familien med på en liten øy og ha piknik der. Ting som vanlige folk bruker småbåt til. Vannscooter er for antisosiale voksne barn. Et leketøy. Buuuu.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Buuu... Se der ja, både en kar som fisker og en familie som koser seg på vannscooter. Men klart... dette er jo ting som er både unødvendige og antisosiale, så best å forby de. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Buuu... Se der ja, både en kar som fisker og en familie som koser seg på vannscooter. Men klart... dette er jo ting som er både unødvendige og antisosiale, så best å forby de. Burde egentlig spill og film være lovlig? Veldig unødvendig og antisosialt. Much antikrist wow. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Fordi vannscooter ikke har nytteverdi. Vannscooter er ikke det samme som en småbåt. Ting du ikke kan gjøre med vannscooter som du kan gjøre med småbåt? Tja, fiske f.eks. Ta familien med på en liten øy og ha piknik der. Ting som vanlige folk bruker småbåt til. Vannscooter er for antisosiale voksne barn. Et leketøy. Buuuu.. Tydeligvis noen fra vannscooter propagandagjengen som har laget en montasje for å vise hva som er mulig men ikke normalt. Hvor mange bruker vannscooter til å fiske? Til å ta familien med på en piknik på vannet? Det er noen av de særeste bildene jeg har sett. Alt går an, det går an å fiske fra kajakk også hvis du vil det nok, det går sikkert an å trø 4 personer ned i en kajakk også, en spesialdesignet kajakk og ta de med på en øy og spise der. Men de aller fleste vil nok foretrekke å bruke båt, akkurat som de fleste liker å bruke kjønnsnormale klær heller enn menn som liker å bruke kjole f.eks. Det er ikke umulig for en mann å bruke kjole, det er bare ikke normalt eller korrekt bruk. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Ikke snakk så nedlatende om Jesus nå Zeebra. Han gikk jo alltid i kjole, du vet hva som skjer med de som spotter den hellige ånd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Som om manglende nytteverdi er et argument for formynderi. Jeg synes det er temmelig arrogant å argumentere for et forbud istedet for å diskutere et rammeverk. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Ikke snakk så nedlatende om Jesus nå Zeebra. Han gikk jo alltid i kjole, du vet hva som skjer med de som spotter den hellige ånd. Hva har denne tråden med Kristendommen eller Jesus å gjøre? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Som om manglende nytteverdi er et argument for formynderi. Jeg synes det er temmelig arrogant å argumentere for et forbud istedet for å diskutere et rammeverk. Nei, flertallets interesse må veie mer enn noen få sitt ønske om å leke med et leketøy som går utover flertallet. At vannscooter ikke har nytteverdi er selvsagt i forhold til plagen og farene de skaper for flertallet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Snakket som en ekte formynder. Ikke bare er denne saken massivt overdrevet, men flertallet kan ikke være mot vannscooter når flertallet ikke har mulighet til å være berørt. Det påståtte flertallet handler i vaskekte rødgrønn "liker ikke, vil ikke se det" rasjonalisering, og dikter opp argumenter om helse og nytteverdi på veien. Endret 23. juni 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Snakket som en ekte formynder. Ikke bare er denne saken massivt overdrevet, men flertallet kan ikke være mot vannscooter når flertallet ikke har mulighet til å være berørt. Det påståtte flertallet handler i vaskekte rødgrønn "liker ikke, vil ikke se det" rasjonalisering, og dikter opp argumenter om helse og nytteverdi på veien. Da kan du like gjerne kjempe for at fylliker skal få lov å fyre opp fyrverkeri i tette byer mens jeg kjemper imot det. Det er fullt lovlig å være uenige om ting. Personlig synes jeg ikke en knøttliten minoritets frihet til å leke med et fryktelig bråkete fartøy som ikke har nytteverdi og best kan betegnes som et leketøy, når det går utvover såpass mange andre mennesker. Jada, jeg synes også det er plagsomt hvis en svært bråkete motorsykkel kjører forbi når jeg sitter å slapper av med en kaffe eller øl på en kafe f.eks. Men er jeg plaget av slike ting kan jeg jo flytte ut av byen. Det kan man ikke lenger, for disse plagene blir tredd over hode på alle, bare slik at en knøttliten minoritet kan leke med vannscooter. Jeg vet godt hva jeg prater om for jeg har vokst opp ved sjøen, og hensyn til andre er alltid viktig. Derfor bånner man normalt ikke på med småbåten helt inne i fjorden der folk bor, man kjører heller sakte ut, for så å øke tempoet/bråket når man er borte fra naboene. Men i Norge hater man naboene sine, man deler naboens uthus i to med motorsag når de er borte, planter busker for å dele opp felles hage og slike ting. Norge har blitt et rølpete egoistland, og da er det jo egentlig mes symbolsk at vi tillater vannscootere og lager pigger på offentlige benker slik at folk ikke kan legge seg ned å slappe av der, mens vi forfølger og plager tiggere og Romafolk. Velkommen til det nye Norge. Nå kan vi jo like gjerne begynne droppe bomber rundt i hele verden for å bringe fred. Eller, hei, det gjør vi jo allerede. Men vi er jo de gode, så det er ok. for vi hjelper jo noen få tusen av de millioner vi har ødelagt livene til ved å la de komme til vårt land. La oss klappe oss selv på skuldrene, for vi er så gode og perfekte. Og om det skjer noe galt kan vi jo bare skylde det på andre og deflektere oppmerksomheten bort fra oss selv, slik at vi slipper å slite med dårlig samvittighet. Vi kan jo f.eks bruke Russland til det anliggende. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Vannscooter er helt unødvendig og har ingen nytte generelt sett. Sett i forhold til farene og plagene de bringer så er det fornuftig å forby dette farlige og irriterende leketøyet.Noe mer unødvendig enn luksusbåter, motorsykler, veteranbiler, utendørs spill av ymse slag, mennesker som koser seg utendørs, barn som leker, hunder som bjeffer, gress som klippes... og sikkert en million andre ting som mange ser på som "unødvendig"?! Jo, men jeg er ikke imot vannscooter kun fordi det er unødvendig. Enig med han som sier privat fyrverkeri også bør forbys. Helt unødvendig og svært farlig. Masse fulle folk som skyter opp farlig fyrverkeri som fører til masse skader.Eller man kan bøtelegge/straffe de fulle menneskene som er til fare for andre mennesker? Dessverre så er det jo ingen som bryr seg om slik. Vi får heller lese skaderapportene om de ødelagte livene i avisene noen dager etterpå. Hensyn til samfunnet må stå foran individers rettigheter til å gjøre som de vil.Hva er ikke et samfunn om ikke summen av alle individer? Hvordan kan man ta hensyn til denne rare entiteten kalt "samfunnet" dersom man ikke respekterer enkeltindividet? Stemmer, et samfunn er summen av alle individer. Man kan respektere enkeltindivider men samtidig sette bergresninger på folks frihet i forhold til lover, når dette beskytter samfunnets interesser. Eksempler på slike begresninger har jeg allerede nevnt i form av drap og tyveri, men det finnes mange andre ting også. F.eks fartsbegrensninger på motoriserte fartøy, eller lydbegrensninger og andre ting i nærhetens av folks hjem. Så har man også ting som IKKE er lovpålagt eller lovregulert som regules ved hjelp av vanlig folkeskikk, hensyn til andre og høflighet. Dessverre virker folkeskikken å forsvinne i rekordtempo i Norge, hensyn til andre har vi begravet og høflighet er noe man leser om i historiebøkene. Jeg, meg, mitt er det som teller i samfunnet idag, det eneste annet som teller enn jeg, meg og mitt er penger. Et egoistsamfunn er ikke i flertallets interesse, derfor bør vi kanskje heller stramme inn på noen regler og lære folk opp på en bedre måte enn vi gjør idag slik at vi kan sentralisere samfunnet rundt ting som folkeskikk, hensyn til andre og høflighet, slik at vi ikke trenger å ha så mange lover og regler. Men slik trenden er idag vil det nok bli nødvendig med lover for nesten alt i fremtiden. Da vil vi leve i et lovtyranni hvor man heller kan lage en liten liste over de tingene man faktisk har lov å gjøre. Derfor er det forbudt å drepe folk, forbudt å stjele osv.Skråplansargumentasjon? Å ikke kunne drepe og stjele er begrensninger på individers frihet. Det var et relevant argument og relevant eksempel. F.eks er det jo svært relevant i forhold til dagens normer i forhold til fyrverkeri som jeg har beskrevet over. Men folk nå vil jo helst fra et jeg, meg og mitt samfunn idag hvor dirharmonien blir desto større mellom folk. Selv ønsker jeg heller et mer harmonisk samfunn, der menneskers interesser står sentralt og hvor vi har flest mulig friheter. Men for min del er friheten til å kunne bosette meg uten å være slave for banken langt viktigere enn min frihet til å kunne bæsje og pisse i hagen til andre folk. Når det gjelder rene leketøy så er det iallefall viktig at hensyn til samfunnet står foran individers rettigheter til å gjøre som de vil. Det vil jeg si inkluderer vannscooter, fyrverkeri og fjernstyrte fly/quadrokopter etc. Selvsagt kan det gjøres unntak når de har nytteverdi og de som betjener disse leketøyene til profesjonell bruk har lisens. Da er det ikke lenger leketøy, men arbeidsverktøy. Er det noe som ikke irriterer deg Zeebra? Lag heller en liste med ting du synes folk skal få lov til å gjøre da, virker litt lettere. Jeg er for flest mulige frihet i samfunnet, idag har vi ikke så mange friheter som vi burde ha. Men la oss heller starte med de viktigste frihetene. Men la oss ikke glemme at vi er et samfunn hvor alle individer må leve sammen for å kunne utgjøre summen av samfunnet, og for å kunne gjøre det må vi ta hensyn til hverandre. Jeg vil heller at folk skal ha bedre folkeskikk, ta bedre hensyn til andre og slikt enn at vi skal måtte lage regler for den minste lille ting. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Da kan du like gjerne kjempe for at fylliker skal få lov å fyre opp fyrverkeri i tette byer mens jeg kjemper imot det. Det er fullt lovlig å være uenige om ting. Så det er helsen til de på vannscooter og de rundt dem du bryr deg om nå? Hva med motorsykler, fjellklatring, dykking, fallskjermhopping, paragliding og fritidsbåter? Hvorfor er ikke disse det samme som fylliker med fyrverkeri? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå