Gå til innhold

Hotell kartla gjester, fikk kritikk av Datatilsynet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I teorien er vel ikke dette så veldig langt unna det Facebook, Google osv allerede gjør for å tilpasse tjenestene sine. At dette kommer i tjenestenæringene er ikke så veldig overraskende. Spillereglene bør være klare.

 

 

Spillereglene er klare.

 

Problemet i saken her var jo at hotellet lagret informasjon uten å infomere kundene om det.

Alle kunder hos Facebook og Google får informasjon om hva som lagres og at det brukes til tilpassing av tjenestene og er innafor regelverket. 

 

Hotellet har nå lagt om rutinene og informerer kundene om at de lagrer informasjon. De lar til og med kundene reservere seg mot lagring som er hakket bedre enn Facebook og Google. Alt bra igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...