NTB - digi Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Hotell kartla gjester, fikk kritikk av Datatilsynet Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Neste blir vel å logge hver gang man gå inn\ut av hotellet eller tar med seg matvarer etc. Kunne blitt kjedelig om også internettrafikken ble nøye overvåket. Lenke til kommentar
3CG8GBO5 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 I teorien er vel ikke dette så veldig langt unna det Facebook, Google osv allerede gjør for å tilpasse tjenestene sine. At dette kommer i tjenestenæringene er ikke så veldig overraskende. Spillereglene bør være klare. 1 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 I teorien er vel ikke dette så veldig langt unna det Facebook, Google osv allerede gjør for å tilpasse tjenestene sine. At dette kommer i tjenestenæringene er ikke så veldig overraskende. Spillereglene bør være klare. Spillereglene er klare. Problemet i saken her var jo at hotellet lagret informasjon uten å infomere kundene om det. Alle kunder hos Facebook og Google får informasjon om hva som lagres og at det brukes til tilpassing av tjenestene og er innafor regelverket. Hotellet har nå lagt om rutinene og informerer kundene om at de lagrer informasjon. De lar til og med kundene reservere seg mot lagring som er hakket bedre enn Facebook og Google. Alt bra igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå