foenix Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Er det mulig å laste ned noen app som gir tilgang til norske radiokanaler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Hvis du tenker på å motta DAB-signaler og spille dem, så går det ikke. Ingen mobiler har radiodeler som håndterer DAB-sendinger. Det aller meste av DAB-programmer tipper jeg du kan høre via nettradio, og slike apper er det nok av. Endret 22. juni 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 LG STYLUS 2 http://www.dinside.no/data/popyourphone---slik-far-du-dab-pa-mobilen/60883166 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Finnes diverse DAB+ adaptere man kan plugge i telefonen for å lytte på radio. Men det enkleste er å bare benytte seg av nettradio via mobilnettet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 bruk nettradio. Nrk og P4 har ihvertfall app. ellers selges det antenner til micro-USB med mottager, men disse kommer i veien for andre kontakter på mobilen. LG stylus 2 har DAB. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2017 Finnes diverse DAB+ adaptere man kan plugge i telefonen for å lytte på radio. Men det enkleste er å bare benytte seg av nettradio via mobilnettet. Blir nettradio belastet med dataforbruk? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Finnes diverse DAB+ adaptere man kan plugge i telefonen for å lytte på radio. Men det enkleste er å bare benytte seg av nettradio via mobilnettet. Blir nettradio belastet med dataforbruk? Ja Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Finnes diverse DAB+ adaptere man kan plugge i telefonen for å lytte på radio. Men det enkleste er å bare benytte seg av nettradio via mobilnettet. Blir nettradio belastet med dataforbruk? Går ca 70 megabyte på en halv times lytting. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 (endret) Finnes diverse DAB+ adaptere man kan plugge i telefonen for å lytte på radio. Men det enkleste er å bare benytte seg av nettradio via mobilnettet. Blir nettradio belastet med dataforbruk? Går ca 70 megabyte på en halv times lytting. Kan vel kutte det ned til 14-15 Megabyte på en halvtime gjennom å stille inn NRK appen på 16kbit/s REDIGERT: Sorry, går bare an å stille på "lav kvalitet" i NRK Radio appen, og da går det 30 Megabyte i halvtimen. Endret 25. juni 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Tror ikke NRK streamer med større hastighet enn 192 kbps, en time med den kvaliteten vil forbruke ca 90 MB, så hvordan du har klart å bruke 70 MB på en halvtime skjønner jeg ikke helt Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Så er vel det snakk om onecall muligens vil inkludere wimp\internett radio i datapakken som det ikke går kostnader å bruke det. https://www.aftenposten.no/digital/Onecall-reklamerer-med-gratis-nettradio--som-du-kan-risikere-a-betale-for-9746b.html Men det er vel også spørsmålet om det bør være lovlig fordi det er vel klart brudd på konkuransetilsynet å kun favoritisere en levrandør fordi det er lite kostnad her. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) DAB er en teknologi-betegnelse, jeg regner med at poenget her er tilgang til det innholdet som sendes. Som det så fint heter: "There's an app for that". Radio.no (på Google Play Store) Denne gir deg tilgang til flere norske radiokanaler enn det som finnes på DAB. Det finnes antagelig flere andre som også gir tilgang til en rekke kanaler. Som med andre streaming-apper funker den både på mobilnett og når du er på wifi, og kun lyd tar ikke allverdens med bitrate uansett. Endret 26. juni 2017 av xRun Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg har laget akkurat det du ser etter: Ardio - Norsk radio Til moderator: Dersom det er imot forumreglene å "reklamere" for egenutviklede produkter, slett dette innlegget. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Tror ikke NRK streamer med større hastighet enn 192 kbps, en time med den kvaliteten vil forbruke ca 90 MB, så hvordan du har klart å bruke 70 MB på en halvtime skjønner jeg ikke helt Jeg brukte appen myTuner Radio Norge: DAB radio. Etter at jeg stoppet appen sjekket jeg hva den hadde brukt og da ble det 70 mb. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Jeg har testet DAB-adapter til mobil (android) og det funker fint. DOg er det knotete å ha en svær dings koblet i mobilen så den passer best hvis man har telefonen montert i bil/bobil e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå