alkazelters Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Synes det var en veldig fin mail jeg! Høflig, men likevel skarp! Akkurat slik den bør være. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Jeg er enig, klarer motparten i en sak og holde seg professjonelle så er det godt og gjør ting en del enklere. Samt at jeg ikke overreagerer når en teit blondis som sitter å svarer på mail tar på seg de store juss buksene sine og bruker ord som "Forbrukerkjøpsloven" "Forringes" og "anitistatisk pose" .. lol Men er dere enig om at skjermkort forringes fort? Jeg vil si meg uenig (selv nå etter jeg skjønte hva dette betyr) Slik som jeg forstår så mener altså sjefen av alle sjefer at dette kan sammenlignes med en klokke som lett får riper i?? Klarer man å se forskjell på et skjermkort som som er brukt en dag? Jeg vet man klarer å lukte forskjell (Har jobbet i en data forretning) men klarer ikke å se slikt. Endret 10. desember 2003 av bearcarlsen Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Fremdeles ikke fått igjen penger. Prøver å kontakte dem på epost men ingen svar å få. Jeg mistenker at jeg kan skrive opp de 2700 kronene som tapt =( Men jeg gir meg ikke enda. Dere hører mer om denne saken. Lenke til kommentar
Peseduden Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Kortet er brukt, altså ikke verd mer enn halvparten. Slutt å gi andre skylden når du selv har driti på leggen. Kan du ikke bare godta det? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Peseduden: har du lest hele tråden? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Sånne folk som Peseduden irriterer meg så grønnjævli Hvorfor spy noe ut av seg? hvorfor orke? hvorfor slå til med noe å si når du ikke har noe å si? Jeg liker forumet men vi må nok etnisk renske noen fjortisser ut av forumet (håper dere vet jeg ikke mener fjortenåringer men folk som oppfører seg som det) Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 føler med deg bearcarlsen. ble små irritert selv - virker som om han/hun ikke har lest HELE tråden... Forresten, har du hørt noe mer fra mshop? Hvis ikke, så kanskje det bedrer seg ut på nyåret Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Er det ødelagt eventuelt noe som ikke fungere som det skal, får du bytta det.. send mshop en mail med url til denne Posten Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Hakke hørt et pip, håper jo at de gjør det. Håper jeg ikke får noe sånn "Nei vi har ikke motatt noe kort fra deg" eller "Beklager men vi tar ikke imot returer uten retur nummer" Jeg gleder meg ikke. Nå tenker jeg at jeg var litt dum som sendte tilbake kortet. Kunne kanskje funnet bruk for det her hjemme. hakke lyst å tape de 2600 spenna. Tror jeg skal snakke med visa også (Siden det var sånn jeg kjøpte kortet) Hørt at de kan hjelpe til i sånne saker hvor forretningen ikke følger loven eller hjelper kunden. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Angrefrist-loven kan man bruke uansett, så lenge varen er tilnærmet lik som den var da han mottok den. Derfor det heter angrefristloven, "ANGRE" - står der ikke uten grunn Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Kortet er brukt, altså ikke verd mer enn halvparten. Slutt å gi andre skylden når du selv har driti på leggen. Kan du ikke bare godta det? Kan ikke du bare være stille, når du faktisk ikke har noe nyttig å komme med. Og når du heller tydeligvis ikke skjønner hva dette dreier seg om, gjør ikke det saken bedre. Endret 31. desember 2003 av Orjanp Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det jeg ville gjort var å kontakte forbrukerombudet i ditt fylke. De er de beste til å rådgi deg. Du kan både gå til dem for råd og eventuelle tips om tildigere saker, eller de kan faktisk kjøre saken for deg. Om de skal gjøre det siste vil de imidlertid ha skriftlig bevis på at du har prøvd selv (noe jeg mener du har). Husk at du har fortsatt angrerett, du har 14 dager på å melde at du vil angre. Så tror jeg saken kan gå 3 månder, men så er fristen for angrerett ute. Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) ATI skulle vert saksøkt for å forsøke å lure oss kunder. om jeg ikke hadde peil, så tror jeg nok jeg hadde tenkt "SE, det må jo bety special edition eller noe, det må være bra!", at de ikke bare kan holde seg til tal som stiger og stiger etter hvert som kortene blir raskere og raskere.. jaja, du har Loven på din side, så tror du kan slappe av. denne webshoppen du har benyttet deg av, har sikkert ferie, så det kommer sikkert ikke til å skje noe før litt ut i januar. Hmm.. fikk du et dokument i ordrebekreftelsen som skulle være angrefristskjema? de kan da ikke forlange at alle skal ha installert Adobe AcrobatRead, selv om det er gratis? dette holder ikke mener jeg. støtter deg 100%. edit: gidder ikke rette feilene, men har en ting til å si, må ikke angre- frist skjemaet ligges ved varen når den skal sendes i retur? vil det si at denne webshoppen også mener at alle skal ha en printer stående? det har i alle fall ikke jeg.. Endret 31. desember 2003 av capy Lenke til kommentar
Zoidberg Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg syns du har håndtert tingene bra. Mshop har ingen grunn til å nekte deg retur. Grunnen og regler står på forbrukerportalen.no Der står det blant annet: Angrerettloven gir mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen. Loven gjelder forbrukerkjøp, det vil si at varen er til personlig bruk for kjøperen, hans husstand eller omgangskrets. Selgeren må være yrkesselger. Og med varer som forringes menes det ferskvarer, som melk og brød, ikke datautstyr. Noen varer er unntatt fra angreretten. Dette gjelder:Varer som raskt forringes fysisk (f.eks. ferske matvarer). Varer hvor selve leveringen hindrer en tilbakeføring (f. eks. fyringsolje som er fylt på en underjordisk tank, eller jord som er spredt utover hagen). Dersom selgeren ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen uansett 1 år. kilde http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...jon_view.pt#hva Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det er godt nok å legge ved angrerettskjema ved en ordrebekreftelse. Så lenge det ligger i et allment kjent format. .doc, .html, .pdf osv osv er vanlige formater som "alle" kan bruke. Det burde være godt nok... selv om et papir oppi esken likevel er best. Når det gjelder frister for angrerett: - Når selger har opplyst om angrerett og lagt ved skjema : 14 kalender dager fra du mottar varen, ikke fra når den sendes osv. Dvs. når du henter den på posten. - Når selger har opplyst om angreretten med ikke lagt ved skjema : 3 kalender måneder fra du mottar varen - Når selger ikke engang har opplyst om angreretten : 1 kalender år. Lenke til kommentar
Peseduden Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Og med varer som forringes menes det ferskvarer, som melk og brød, ikke datautstyr. Dette er din egen tolkning? Noen varer er unntatt fra angreretten. Dette gjelder:Varer som raskt forringes fysisk (f.eks. ferske matvarer). Varer hvor selve leveringen hindrer en tilbakeføring (f. eks. fyringsolje som er fylt på en underjordisk tank, eller jord som er spredt utover hagen). Om han kan bevise at kortet ikke har vært utsatt for statisk elektrisitet er det greit. Kjenner til flere eksempler på folk som ukritisk plukker på sensitivt elektronisk utstyr. Noen kobler til og med pese'n på vegg-til-vegg teppet i stua. Jeg sier ikke at akkurat bearcarlsen gjør sånt, men har han åpna posen kan han ikke bevise at kortet ikke er skadet. Kortet kan godt fungere perfekt lenge. Men det kan også ha kortere levetid enn vanlig. Det er ikke få tråder på forumet om svarte skjermer og utstyr som ikke virker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Om han kan bevise at kortet ikke har vært utsatt for statisk elektrisitet er det greit. Bevisbyrden i saker med angrerett og reklamasjon ligger alltid på selger. Dvs. at det er _selger_ som evt må bevise at kortet er skadet. PS. Det er ikke ofte man skader noe med statisk elektrisitet. Det skal faktisk mye mer til enn bare ullsokker og vegg-til-vegg teppe. Ikke at jeg har et slikt teppe, men ullsokker er alltid godt å ha på beina. Har ennå tilkgode å ødelegge noe pga statisk elektrisitet etter å ha satt sammen et titalls PC'er og mekket, byttet deler utallige ganger de siste 10 årene. Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Kanskje det beste er å få tak i en maskin som legger på ny plastikk greie på orginalesken Ps. Hakke peiling på om det finnes for den vanlig person. Endret 6. januar 2004 av Ronnyronny Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Her var ny mail jeg sendte: Hei, Jeg har returnert skjermkortet jeg kjøpte hos dere for lengst. Det var et 9800SE kort som jeg personlig leverte til postboksen deres på solli postkontor. Jeg snakket med deres sjef da det ble en del kluss på om jeg fikk returnere kortet eller ikke. Kortet er returnert til dere for lengst men jeg har ikke fått svar på mailen jeg sendte i romjulen gode 4 uker etter jeg hadde sendt inn skjermkortet. Jeg er veldig nysgjerrig på hva som skjer med saken, og hvorfor jeg ikke har motatt noen penger tilbake. Om dere ikke svarer på denne mailen innen en ukes tid kommer jeg til å ta kontakt med forbrukerrådet og Visa norge (betalte med visa) og se hva de gjør med saken. Jeg føler at dere er motvillig til å følge opp saken og heller lar det flyte i håp om at det blåser over. Håper den som tar imot denne eposten er villig til å ordne opp i saken. Hei! Dette går ikkke på motvillighet, men at vi fikk pakken din rett før jul/nyttår og det har vært veldig mange fri dag er både for oss og for vår leverandør som skal godkjenne returen. Jeg har fått en bekreftelse i dag på at den er ok. Et lite tips til senere anledninger -IKKE fest noe med teip på esken, Esken skal og se fin og ubrukt ut. Nå fikk jeg lirket av det meste av teipen utan at det ble store spor, men noe måtte jeg la være på og håpet at leverandøren ikke skulle reagere på det. Jeg krediterer ditt kjøp idag og setter over penger på ditt kort, Virker som jeg kanskje får pengene mine. Men FY FARAO så mye stress. Jeg tror det ikke før jeg hører pengene på saldoen min. Det med esken ble "ødelagt" var en kremidiot av en kjerring som mekka å sette frimerke på esken. Jeg skulle bare levere den i postboksen til mshop på solli men siden det er lik pris for frakt over hele norge må jeg betale posten 50 spenn for å flytte esken nøyaktig 3 meter. woohoo!! idioti Jeg irriterer meg over ganske mye. Men det er bare fordi denne verden er syk og burde legges ned eller kondemneres. Lenke til kommentar
Taped Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg må bare le litt her jeg da.. Greit at det litt ekstra tid i romjula, hehe men det er måte på da.... denne saken burde etter min mening vært løst før jula begynte.. men men rutinen for retur av varer er kanskje ikke så god likevel. - Men likevel en god "historie" for oss andre som engang har vurdert å handle der. Jess jess.. no f... way for min del ihvertfall, holder meg nok til gode gamle komplett. litt dyrere en de andre men god service og likedan gode rutiner på retur av varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå