Gå til innhold

mshop og angrefrist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke leverer med et angrerettskjema så er angrefristen 3 måneder.

Jeg synes dessuten de burde informere skikkelig på sidene sine at de IKKE har samme tolkning av angrefrist som forbrukerrådet.

Det er klart det er upraktisk at folk har angrerett for nettbutikker, men det er tross alt deres eget valg at de har åpnet nettbutikk i Norge.

Det er jo greit at de tar forbehold om at du ikke har ødelagt kortet, men de burde jo se på kortet før de nekter å ta imot det.

"da disse kan være enten forringet eller ikke i samme strand som da du fikk den."

[En tar da ikke med seg grafikkkort på stranden?? (beklager dårlig humor)]

Lenke til kommentar

Mailen var helt grei!

Stå på, dere blir nok enige om en god løsning til slutt skal du se. :-)

PS. Takk for ros. :-)

hvis de ikke sendte med angrefristskjema har du vel 3 mnd angrefrist.

Tenkte på det jeg også, men husket ikke hvor mye angrefristen ble forlenget med.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Simen1, setter man posten min i sammenheng med resten av tråden bør man skjønne hva som menes.

Og jeg tror fremdeles ikke han får byttet eller penger igjen for kortet. :)

Den kom i antistatisk emballasje, og jo jeg har den fremdeles. Les tråden og prøv å skjønn litt. Jeg er egentlig ikke så interessert i høre din personlige mening om hvorvidt jeg får retur på det eller ikke. Jeg regner med at jeg gjør det og de fleste andre i tråden er vel enige med meg på at jeg har forbrukerkjøpsloven på min side.

Håper ikke du driver butikk på den måten mshop gjør

Lenke til kommentar
Det sier seg selv at du ikke kan prøve ut og deretter returnere noe som leveres i antistatisk emballasje.  Jeg ville aldri godtatt å få et brukt produkt.  Er det åpnet kan du kun returnere det som reklamasjon.  Tror ikke du får noe for det.

Hallo! Les tråden, forbrukerkjøpsloven og skjønn intensjonen med den!

*kremt* Vi snakker da om angrerettloven her.. *kremt* :p

Lenke til kommentar
Det sier seg selv at du ikke kan prøve ut og deretter returnere noe som leveres i antistatisk emballasje.  Jeg ville aldri godtatt å få et brukt produkt.  Er det åpnet kan du kun returnere det som reklamasjon.  Tror ikke du får noe for det.

Jepp, og den er vel en del av forbrukerkjøpsloven om jeg ikke tar helt feil. Husker selfvølgelig ikke paragraf.nr men du finner den sikkert under der om du ser etter på www.lovdata.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

liten tilleggskommentar - hvis dette kun var for å sjekke om kortet kunne moddes til 9800 pro så anbefaler jeg dere å sende mail på forhånd til nettbutikken for å forhøre dere om specsene stemmer overens med de kortene som det fungerer på.

Lenke til kommentar

Jepp, og den er vel en del av forbrukerkjøpsloven om jeg ikke tar helt feil. Husker selfvølgelig ikke paragraf.nr men du finner den sikkert under der om du ser etter på www.lovdata.no

[/pirke] Det er faktisk en egen lov. [/pirke]

Forbrukerkjøpsloven

Angrerettloven

Lenke til kommentar

Nyeste mail

Vi følger loven og jeg har ikke sagt at den ikke kan være åpnet, men at

slike varer fort forringes når de blir brukt -da de er veldig sensitive -som

du sikkert vet. Og du har jo selv oppgitt at det er brukt. Det er her

problemet ligger. Men nå har jeg sagt at du kan sende det inn -så gjør det

så ser vi på den.

Mvh.

Ixx

Forringes skjermkort fort? Trodde dette gjaldt frukt og grønt jeg :p Er dere enige i utsagnet? Prisen på ATI sin 350(360) grafikk prosessor har holdt seg ganske bra spør du meg. Broren min kjøpte et 9700Pro kort for 2700 for et år siden og kan ikke si at jeg ser den store verditapet :p

Som sagt.. Jeg tror hu dama på mshop tar vann over hodet og at hun ikke helt vet hva hun snakker om.

Uansett hva som skjer så handler jeg ikke fra den sjappa lenger og fraråder alle andre til å la vær også. Komplett har jeg aldri hatt noen problemer med.

Lenke til kommentar

Mitt Svar

Ja, jeg sender den tilbake.

Men jeg har et par spørsmål. Jeg fikk ikke med noe returskjema med i pakken. Skal grafikkkortet sendes rett til dere uten den mener du?

Har jeg et returnummer som skal være med på den forsendelsen?

Ang. det du sa.

Jeg jeg har opplyst om at kortet er brukt. Dette burde ikke være et problem,

du også ble enige med meg om er at det stilles ikke krav til at et produkt skal være ubrukt for å sende det i retur.

Alle andre deler i den pakken er fremdeles der. Uåpnet og ubrukt i forsegling

Skjermkort av denne typen forringes ikke fort. Prisen på et 9700/9800 kort av denne type (basert på 350/360 kjernen fra ATI) har holdt seg nesten på lik pris et helt år

Om du har noen overordnede som kan håndtere saken fra nå av hadde det vært kjempefint.

Jeg beklager men du ser ikke ut til å sitte på godt nok kunnskap og eller villighet til å gi meg akseptable svar.

Jeg ber om at du (Ixx) ikke kontakter meg igjen angående denne saken men heller ber noen andre om å ta over saken. Helst en overordnet.

Jeg ønsker ikke å diskutere med deg angående om jeg har rett eller galt fordi jeg mener at jeg har loven på min side i saken.

Du som saksbehandler for mshop er heller ikke tjent med å starte en diskusjon med kunder. Jeg ønsker heller ikke å diskutere men opplyse om fakta som dere som butikk SKAL og burde forholde dere til.

At kortet er brukt ser jeg ikke på et som problem i og med at det er faktisk angreretten fins for butikker som driver med fjernsalg da kunder ikke får testet slikt i butikken.

Som sagt jeg sender varen imorgen men dog som rekomandert forsendelse. (Slik at den er forsikret om noe skulle skje)

Bjørn X xxxxx

Begynner nesten å bli litt gøy. Jeg lurer på hvor blondt hår hu dama har jeg. *skummelt*

Lenke til kommentar

Dette begynner å bli småkomisk. At de ikke har et fast opplegg for folk som ønsker å benytte seg av angreretten er rett og slett for dårlig. Det hjelper heller ikke når de "tilsidesetter" den norske loven, og begynner å diskutere rettigheter som egentlig er en selvfølge.

Har et veldig dårlig inntrykk av mshop etter dette.

Lenke til kommentar
Simen1, setter man posten min i sammenheng med resten av tråden bør man skjønne hva som menes.

Og jeg tror fremdeles ikke han får byttet eller penger igjen for kortet. :)

Den saken bør vel egentlig være ganske grei, Simen1 skal ha pengene sine tilbake og webshoppen ha varen tilbake i vesentlig samme stand....dvs at varen godt kan være testet. Det er hva loven sier som er interresant i denne sammenheng, ikke hva du, eller mshop for den saks skyld, måtte mene.

Enhver webshop med et snev av seriøsitet bør vel klare å følge angrefristloven, gudene skal vite at Komplett.no iallefall gjør det og tenk på hvor mange returer de måtte ha pr år..

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

dette begynner å bli latterlig

Jeg har hvertfall god erfaring med itbutikken.no og psdata.no

:thumbs:

For et år siden kjøpte jeg pakke data hos psdata. Bare for noen måneder siden konket den ut :thumbdown:

Jeg hev meg på telefonen og ringte inn! Neste morgen ble den sent i posten... 2 uker senere fikk jeg den igjen, med ny hovedkort og ny cpu :dribble:

De mente det var hk som var konket ut, jeg hadde fått nytt hk (msi kt4, hadde kt3) og ny cpu (de byttet den for den så litt sliten ut :green:

Det er snakk om service, betalte ikke et rødt øre

Lenke til kommentar

Her fikk jeg et svar fra øverste hold :p

Jeg ble vel egenltig glad da jeg ble lei av å slå hodet i bordet etter å ha fått epost av hu andre dama.

Jeg har fått oversendt mail fra Ixxxx hos oss vedrørende korrespondanse med

Dem. Når det gjelder angrerettskjema så skulle det vært lagt med i PDF

format og word format i bestillingsbekreftelsesmailen fra systemet vårt.

Slik jeg har skjønt det så har ikke du fått det, så det er bare og sende inn

produktet. Jeg skal sjekke systemlogger for hvorfor dette ikke har blitt

lagt med til Dem.

Når det gjelder angreretten så blir den regulert av angrerettloven og ikke

forbrukerkjøpsloven slik du skriver. Når det gjelder tolkning av loven så

sier loven at Varen må leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som

da du mottok den. I praksis blir stort sett dette ubrukt. Det er veldig

mange produkter denne loven regulerer og det er ikke mulig for lovgiverne og

spesifisere alle type produkter i lovteksten. Når det foreligger en dom så

skaper den presidens for framtidig tolkning av loven (Slik jeg vet så har

det ennå ikke vært en dom, for loven er relativt ny). Når det gjelder

spørsmålet om produktet er verdiforringet(vesentlig samme stand og mengde)

når man har tatt det i bruk så avhenger vel det en del av produktet man har

kjøpt(f.eks. når man bruker en klokke så får man riper i glasset). Et

skjermkort blir ikke forringet slik du beskriver tilstanden til forsendelsen

i mailen din. Da er det bare og sende kortet tilbake til oss.

Vi skal sørge for at penger blir overført til Dem så snart vi har mottatt og

godkjent forsendelsen av skjemkortet fra Dem.

Med vennlig hilsen

(Sjef Sjefen av alle sjefer)

M-shop Norge AS

Bra svart forsovet men fremdeles feil. Kan ikke tolke "Samme stand og mengde" som "Ubrukt" ellers ville det kanskje heller stått det i loven. Komplett har ingen problemer med en slik retur. Heller ikke noen av de andre webshopper jeg kjenner til.

sendte pent svar tilbake men har ikke den da jeg sendte den fra online.no

men var høflig og proff.

Jeg sender den imorgen

Jeg har samme postkontor så det tar ikke lenge før dere får feedback på hva som skjer.

Endret av bearcarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...