bearcarlsen Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Jeg skulle ha retur på et 9800se kort jeg kjøpte mshop. Les hvordan det gikk under. (hint) jeg mailer mshop.. Header: Retur 9800SE AIW Jeg er ikke fornøyd med produktet jeg kjøpte hos dere. Kortet hadde ikke ytelsen til et vanlig 9800 kort noe jeg ikke ble klar over før etter jeg mottok kortet. Jeg har ogs 2x 19" skjermer på skrivebordet men får bare kjørt en skjerm på dette kortet. Jeg ønsker å benytte retur retten min og sende kortet tilbake og evt bestilt et 9800pro eller XT kort fra dere. Med vennlig hilsen BRC Hei! Vi bytter ikke varer som er brukt. Slike varer som dette er og veldig sensitive og ligger i antistatisk plast når de leveres -for beskyttelse. For å kunne bytte må og esken være helt plettfri og alt må se ut som det gjorde da du fikk det tilsendt. Mvh. Ixxx Kortet er brukt ja, jeg opplyser om at det er 14 dagers angrefrist i norge. Det er ikke noe krav om at produktet skal være ubrukt. Jeg har all orginal embalasje og kortet er i helt fin stand. Kortet ser også ut som det gjorde når jeg fikk det. Jeg håper å motta et retur nummer snarlig. Med vennlig hilsen BRC Ja det er riktig at du har angrefrsit, men det vil ikke si at produktet kan være brukt og det skal være i samme stand som da du fikk det. Det skal tross alt selges videre og jeg tror vel ikke du hadde syntes det var greit å få et rpodukt som ikke så helt nytt ut...Jeg skal søke retur på det for deg, men hvis vi ikke godkjenner produktet så gir jeg deg beskjed om det. Ønsker du det andre kortet du nevnte? Mvh. Ixxx w_t_f sier jeg bare.. ? syns dere jeg stiller et umulig krav? evt kommenter hvor dum jeg er som prøver noe så drastisk som å benytte returetten min Endret 8. desember 2003 av bearcarlsen Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Er dette en liten gråsone kanskje? Er det virkelig slik at man kan bruke kortet i fjorten dager? Er det det angrefristen går ut på? Det er også riktig som de sier at ville du kjøpt et grafikkkort som du viste noen hadde Tweaket, overklokket eller forsøkt å softmodde til et 9800pro kort? Slik softmodding gjør vel at du automatisk mister alle rettigheter også? Endret 6. desember 2003 av alkazelters Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Mye mulig, men vet man om produktet var et riktig kjøp før man testet det? I mitt tilfelle da jeg fant ut at det faktisk ikke går ann å koble til mer enn en skjerm? Når jeg var under intrykket at alle de kortene hadde dual view støtte? Og når jeg "fant ut" at en 9800SE ikke er en 9800.. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Går jo ann å sjekke opp litt sånt på forhånd? Lese reviews på forskjellige nettsider, eventuelt kanskje poste spørsmål her? Sikkert flere enn deg som har samme kortet og som kunne ha svart deg på mye av det. Lenke til kommentar
que Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Så vidt meg bekjent skal man kunne bruke produktet og benytte seg av angrefristen. Hos Komplett.no kan man gjøre dette og de retunerte varene havner i kategorien "demo", før de selges på nytt. Eneste de kan kreve av penger av deg på angrefristen er "tilvirkningskjøp", dvs produksjonskostnader og lignende ved f.eks. sammenbygging av en pc. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a) fra siden til mshop. Så det ser ikke ut til at loven sier noe om at produktet ikke skal ha vært brukt, men det er andre bestemmelser på programvare, video og lyd (cd). Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd) selv om mshop skriver noe annet litt lengere opp på siden: Returrett:For alle produkter gjelder 14 dager full returrett etter mottak av varen. Retur avtales med oss, og produktene returneres i original uåpnet emballasje. Fraktomkostninger dekkes av kunden såfremt ikke annet er avtalt. Varer som returneres mot postoppkrav eller etterkrav vil ikke bli hentet av oss. Endret 6. desember 2003 av que Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg kunne sikkert sjekket mye om det kortet før jeg kjøpte det men jeg tok det som en selvfølge at den hadde støtte for dual skjerm. AIW =All in wonder dvs at jeg leser "Er det noe dette skjermkortet ikke kan brukes til? = Nei" Og de nye AIW kortene kommer med støtte for dual skjerm. Dog ikke denne. Men uansett, jeg må jo få retur. Noe dem skal svare meg på. Kjipt at varer kommer i retur ja, men jeg har jobbet i butikk selv og det er noe man må ta høyde for når man selger varer. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen. Må bare hive meg på dette her... Mshop kan egentlig ikke kreve at varen skal være uåpnet. Den skal leveres tilbake i TILNÆRMET lik tilstand. Ikke NØYAKTIG lik tilstand som Mshop tydligvis skriver. De burde egentlig fått seg en smekk for å kreve noe slikt..... På en annen side blir jeg litt irritert på topicstarter oxo. W_T_F og slike ting er unødvendig og useriøst. Endret 6. desember 2003 av Sjefern Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Enkleste du kan gjøre er å maile forbrukerrådet. Mshop gjør feil i å kreve at varen skal være i tilnærmet lik tilstand. Dvs at alt er der, uskadet. Uåpnet er noe av det største BS jeg har hørt. Da kunne en omtrent pakket hele angreretten og pælmet på båten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg skønner ikke kritikken fra jester og alkazelters. Angrefristen er tross alt ufravikelig i henhold til forbrukerkjøpsloven og det er som sagt ingen krav til at produktet må være ubrukt. Dette gjelder uansett om man ikke får det man får intrykk av at produktet skal være (inkl dualview og god ytelse) eller om man rett og slett bare ombestemte seg. Det er jo tross alt det angrefristen er. (Angre på at man har kjøpt noe) Kortet må selvfølgelig være i den stand det ble mottatt, men at pakken ser uåpnet ut kan selvfølgelig ikke kreves. Selv om kortet har vært forsøkt softmoddet så har man fortsatt den fulle angreretten sersom man har soft-moddet kortet tilbake slik at kortet er i samme stand som da det ble mottatt. At selger får den ulempen å måtte selge et kort i en åpnet paknig har ingenting å si for angrerettens gyldighet. Når du ønsker å legge i litt penger i mellomlegg for å få et dyrere kort, burde bare selger være glad for det og utføre angre-saken så smidig som mulig. Jeg foreslår at du tar kontakt med med mhop igjen og sier at forbrukerrådet er neste stopp, og at du på grunn av manglende kundeservice og manglende følging av forbrukerkjøpsloven ikke ønsker pro eller xt-kortet likevel. Kjøp det en annen plass! Stå på, du har faktisk en veldig god sak slik jeg ser det. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har aldri nektet for at han ikke har angrerett, bare påpekte ting han kunne ha gjort selv i forkant av kjøpet (kanskje han også hadde sluppet nettopp dette problemet?). Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen. Må bare hive meg på dette her... Mshop kan egentlig ikke kreve at varen skal være uåpnet. Den skal leveres tilbake i TILNÆRMET lik tilstand. Ikke NØYAKTIG lik tilstand som Mshop tydligvis skriver. De burde egentlig fått seg en smekk for å kreve noe slikt..... På en annen side blir jeg litt irritert på topicstarter oxo. W_T_F og slike ting er unødvendig og useriøst. wtf ER useriøst, skal passe på trådstarters etikk neste gang Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Som sagt, Hu mshop dama skulle "søke om retur" så ingenting er avgjort men jeg kommer til å bli litt pissed om de skal velge å være vanskelige. Greit å få litt positiv feedback på dette. Jeg er ikke så godt kjent med angreretten her sånn fordi jeg har aldri sendt fungerende varer i retur før. Håper det ordner seg, kan holde dere oppdatert. Takk for inputen Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Var ikke ment som kritikk i det hele tatt. Jeg bare påpekte at det er en liten gråsone i forhold til at varen skal leveres som tilnærmet ny. Så så jeg tilfeldigvis fra en av dine andre poster angående dette kortet ditt Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 herregud hele poenget med angrefristsloven er jo nettopp at det at ved fjernsalg så har du,imotsettning til ved kjøp ifra fast utsalgssted, ingen mulighet til å teste produktet der og da før du kjøper det, slik at hvis produketet ikke funker som antatt så skal du ha en mulighet til å få levert produktet tilbake.. og det at noen hos mshop kan sitte der å anntyde noe så idiotisk som at du ikke lengre har rett til å bruke angrefristen kun fordi kortet har vært brukt i noen få dager, til&med etter du har gjort det klart for dem at "Kortet ser også ut som det gjorde når jeg fikk det." får hele webshop'en deres til å fremstå så useriøst at jeg kommer ihvertfall til å holde meg unna dem, "takk for advarselen" og som du sier dama skulle søke om retur så ingenting er avgjort men bare det i seg selv at mshops kundebehandlere prøver å vri seg unna med uttalelser som "Vi bytter ikke varer som er bruk" får dem for meg bare til å stråle av useriøsitet og inkompetanse.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 wtf ER useriøst, skal passe på trådstarters etikk neste gang Håper du forsto hva jeg mente Jeg er enig med deg men du kan legge det frem på en annen måte neste gang Lykke til! Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Siste epost fra mshop. Morro lesning for meg Vi må søke om retur da vi ikke kan ha varer som kommer inn som vi ikke vet hva gjelder. Angreretten kan du benytte deg av når du handler på nett, men det står og i loven at produktet ikke skal være forringet og at det skal leveres i samme stand som da du fikk det. Jeg gjør ikke dette for å være vanskelig, men vi kan ikke uten videre ta imot podukter som er brukt -da disse kan være enten forringet eller ikke i samme strand som da du fikk den. Du kan sende den til oss nå så ser vi på den. Hvis den ser helt fin ut så gå r det sikkert greit, men som sagt så må vi ha visse retnignslinjer å følge. Send den til mShop Norge AS Postboks 2609, Soli 0203 OSLO Jeg gleder meg ikke Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Jeg svarte følgende: Den er grei, så jeg sender den i posten snarest. Men jeg vil likevel protestere på deres holdning i denne saken. Jeg forstår at dere har retnings linjer å følge men disse er interne. dere må uansett som en web-butikk forholde dere til forbrukerkjøpsloven da disse overstyrer det dere måtte ha av interne retningslinjer på akkurat dette. Dere kan kreve at kortet er i samme stand som sendt. (Noe den er) men dere kan ikke kreve at esken skal være uåpnet slik som dere tydeligvis krever. En liten oppfriskning på akkurat dette som med unntak og begrensninger i angreretten i tilfelle der har glemt det. § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. Som sagt, ikke eksakt samme stand men tilnærmet samme stand. Det er ingen skade eller forringelse på produktet fra min side. Jeg gjentar meg selv fra forrige epost: Kortet fungerer utmerket og jeg har ikke skadet produktet. Jeg forstår at å få varer i retur er ikke det en er best tjent med når man driver butikk men jeg forstår ikke hvordan dere kan ta helt avstand til forbrukerkjøpsloven. Noe jeg føler at dere gjør i dette tilfellet. Det har heller ikke gitt med et retur skjema slik som komplett.no gjør når de sender en vare. Er ikke dette påkrevd å opplyse kunder om at de har 14 dagers angrefrist på kjøp fra deres nettbutikk? Jeg håper virkelig på å få en smidig retur fra dere. Som jeg sa sist. Jeg ønsker at forbruker rådet skal være siste instans i denne saken. Med vennlig hilsen Bjørn X xxxx Jippi, som sagt... gleder meg Endret 8. desember 2003 av bearcarlsen Lenke til kommentar
Peseduden Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det sier seg selv at du ikke kan prøve ut og deretter returnere noe som leveres i antistatisk emballasje. Jeg ville aldri godtatt å få et brukt produkt. Er det åpnet kan du kun returnere det som reklamasjon. Tror ikke du får noe for det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det sier seg selv at du ikke kan prøve ut og deretter returnere noe som leveres i antistatisk emballasje. Jeg ville aldri godtatt å få et brukt produkt. Er det åpnet kan du kun returnere det som reklamasjon. Tror ikke du får noe for det. Hallo! Les tråden, forbrukerkjøpsloven og skjønn intensjonen med den! Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Takk Simen1 Greit å ha sånne som deg her, (tenker ikke på han som du kommenterte sist men generelt at du er bra å ha på forumet) takk for tipsene. Var den mailen jeg sendte dem greie eller? Jeg vil som sagt ikke bli hissig epostene, tviler på at det kommer noe godt ut av det (selv om det egentlig koker litt i meg, hehe) Men syns du mailen jeg sendte dem var grei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå