Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sosialkunnskap/Samfunnsøkonomi /Sosiologi og sosialantropologi

Anbefalte innlegg

Går på studiespesialisering i andre,og har valgt å gå videra med geofag2, kjemi,2 og Teknologi og forskningsøære, men i dag fikk jeg beskjed at det er ikke så veldig mange som har valgt Teknologi og forskningslære 2 og at jeg må velge på nytt. Har egentlig planlagt å ersatte kjemi med arabisk nivå 3 og forsette med geofag 2 og Teknologi og forskningslære 2. Men nå står valget mellom Sosialkunnskap, samfunnsøkonomi og 

Sosiologi og sosialantropologi. Hvilken av disse fagene er lettest? og eventuelt er det noen av disse fagene som krever at jeg må har hatt 1 for å ta 2? f.eks. må jeg ha sosialkunnskap 1 for å ta sosialkunnskap 2 på vg3? eller blir det vanskelig å skjønne heile faget?

Endret av hælla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sosialkunnskap er "fortsettelsen" på sosiologi og sosialantropologi, men ulikt mange andre fag slik som f.eks. kjemi og r-matte kreves det ikke at du har hatt sosiologi for å ha sosialkunnskap. Har tatt sosiologi og sosialkunnskap, og sosiologi var mye enklere enn sosialkunnskap, da jeg personlig følte mye av sosiologi bare var begreper som måtte gjøres rede for og sånn. Fikk mye bedre på de skriftlige prøvene i sosiologi enn jeg fikk i sosialkunnskap, men siden sosiologi er et muntlig fag kan det være at det er mange framføringer i faget (kommer an på lærer), og at du da kan komme opp muntlig, og ikke skriftlig. Sosialkunnskap derimot er både muntlig og skriftlig (som vil si at du kan komme opp enten skriftlig eller muntlig). Har ikke ahtt samfunnsøkonomi så kan ikke si noe om det, men jeg var ihvertfall veldig glad for å ta sosiologi og sosialkunnskap, og det er veldig interessante fag også! Men hvis du vil ta det "letteste" er nok sosiologi det beste!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...