chapman 2003 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 hei. jeg kjøpte meg en ny amd xp 2200. det som er problemet er at jeg ikke har noen som helst data over hvilke strømsettinger prosessoren skal ha i bios. har et eldre abit kt-7a som jeg har flashet biosen på til nyeste versjon.det fungerte forsåvidt meget bra. men min amd xp-2200 fungerer fint etter at jeg har prøvd diverse innstillinger i softmenu III i bios. men problemet er at jeg mistenker at cpu core voltage er feil-for i bios står den på default.har ikke direkte høy temperatur-ca 47-48 grader.. er det noen som har samme prosessor som kunne sjekke hvordan selve prosessor innstillingene er på deres hovedkort? prosessoren er som sagt en XP-2200 og skal yte 1800 mhz. på forhånd takk -chapman- Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 skal ikke CPU vcore stå på 1.650v? eller er det kun på barton CPU'er? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Bare sett den til default. Hvis du ikke kan det setter du den til 1.65V. Hvis maskinen da er ustabil er det bare å øke spenningen...Helt til den blir stabil Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Bare sett den til default. Hvis du ikke kan det setter du den til 1.65V. Hvis maskinen da er ustabil er det bare å øke spenningen...Helt til den blir stabil Vel, husk at maskina blir ustabil på BÅDE for lav volt, og for høy temp... Så å øke vcore til maskina blir stabil kan ha sine konsekvenser, da cpu blir varmere med økt vcore, dermed kan den også bli ustabil. økt varme = Ustabilitet økt vcore = Stabilitet men økt vcore = økt varme... Dermed kan vi være inne i en ond sirkel Lenke til kommentar
Spoocy_Man Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 INFO FOR AMD Athlon XP 2200+ fsb 133Mhz. Multi. 13,5x 1,65 v Det går min på.. Funke fint den Lenke til kommentar
div_ Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) er det det samme på xp2500+batron? har du er kt7a hovedkort? det har jeg og........men fikk vite at det bare støttet max 1400mhz dette var i 2001-2002... men har aldri oppdatert bios..vet ikke hvordan.. så jeg kjøpte et nytt HK isteden dessuten har det innebygget FW og USB2 kt7a har bare usb1.1.... skulle visst dette før jeg kjøpte hovedkort:-)) Endret 5. januar 2004 av div_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå