Tyrannus Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 Bare for å bekrefte, det var minnebrikken som var problemet. Prøvde å rense den, men det hjalp ikke så jeg har bestilt en ny. Vet ikke om det er mulig å reklamere på individuelle komponenter i en ferdigbygd fabrikk-PC, de ville vel krevd å undersøke hele PC-en slik den ble solgt. Men en ny RAM koster ikke all verden så jeg tror ikke jeg gidder å bry meg med det. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg tror du tok riktig avgjørelse her. Å klage videre til CDON ville nok tilslutt gjort at de tok i mot maskinen og du fikk den tilbake 1 måned senere. En rambrikke til noen hundrelapper er en god investering for å unngå det styret Da har du hvert fall fått en erfaring om hva service de tilbyr i denne butikken, og kan styre dine fremtidige kjøp basert på denne informasjonen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Alle bedrifter prøver nok å lure seg unna Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Men CDON er elendigheten selv på alt som heter kundeservice. Bare å google "cdon reklamasjon site:diskusjon.no" så ser du hva folk skriver om dem Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 CDON er etter min erfaring ett ubrukelig selskap når det kommer til kundeservice. Du må krangle på absolutt alt Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Kan ikke akkurat skryte for mye av cdon selv. Hadde selv problem med et skjermkort derfra. tok rundt 3 måneder før saken ble løst. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Butikker som CDON, NetonNet etc er helt greie så lenge du ikke trenger service. Dette er selskaper som er designet for å flytte varer og ta imot betaling, ikke drive service. Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Normal saksgang i et seriøst firma ville jo her vært at de sendte maskinen til autorisert verksted for undersøkelse dersom man har mistanke om fabrikkfeil, og sendt ut en lånemaskin til deg om du hadde behov for det. så blir du fakturert om det IKKE er noen reklamasjonssak(for frakt og undersøkelser). ikke at du må styre med å få verkstedsrapport på at dette er en fabrikkfeil og så melde dette til CDON og så få den sendt inn. Endret 27. juni 2017 av ILunde Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Problemet med firmaer som cdon og netonnet er at dem ofte paralelimporterer (kjøper varene fra feks tyskland) for å få billigere innkjøpspriser. Dem får da bare lokal garanti fra det landet, og må dekke alt selv fra feks 2 år. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Problemet med firmaer som cdon og netonnet er at dem ofte paralelimporterer (kjøper varene fra feks tyskland) for å få billigere innkjøpspriser. Dem får da bare lokal garanti fra det landet, og må dekke alt selv fra feks 2 år. De har jo valgt selv å konkurrere i Norge med disse vilkårene, så det er ikke et argument i det hele tatt. Forhold seg til norske lover og regler når du selger direkte til norske kunder. Hvis de da ikke tjener penger på å kjøpe billigere i Tysklande eller Polen eller andre land, øk prisene. At de samtidig ikke blir konkurransedyktig er jo deres problem Lenke til kommentar
Loko Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Problemet med firmaer som cdon og netonnet er at dem ofte paralelimporterer (kjøper varene fra feks tyskland) for å få billigere innkjøpspriser. Dem får da bare lokal garanti fra det landet, og må dekke alt selv fra feks 2 år. De har jo valgt selv å konkurrere i Norge med disse vilkårene, så det er ikke et argument i det hele tatt. Forhold seg til norske lover og regler når du selger direkte til norske kunder. Hvis de da ikke tjener penger på å kjøpe billigere i Tysklande eller Polen eller andre land, øk prisene. At de samtidig ikke blir konkurransedyktig er jo deres problem Det er helt riktig. Men poenget med at dem må dekke kostader på varer over feks 2 år er at det lønner det seg for dem å være vrange på garantisaker. Dem får mindre kostnader. Slik må dem holde på for å kunne konkurere med aktører som er sikkert 10gangen større enn dem på omsetning og har lavere innkjøpskostnader. Øker de prisene får de ikke omsetning for da er det like billig å handle hos større aktører. Og bedre innkjøpspriser følger gjerne større salgsvolum - derav jaget etter mer omsetning og billige priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå