gulhaugen Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Kjøpte dette kameraet i går, og har ett par spørsmål. Jeg har aldri hatt et digital kamera før så jeg vet ikke noe om hvordan ting bør fungere. 1. Jeg synes autofokusen bommer en del ganger. Vi testet kameraet hjemme, og noen pærer hadde gått så lyset var definitivt ikke optimalt. Er det noen tommelfingerregler man kan benytte seg av for å finne hvordan dette burde fungere? 2. Når man hører godt etter vil man høre konstant justering av fokus. Er ikke dette litt rart? Burde kanskje bare gjort autofokusering når man trykker bildeknappen halvveis ned? 3. Kommer det noen firmware update for manuell fokusering? Morten. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ad 1: Hold utløseren halvveis nede, vent til fokus oppnås. Så kan du trykke utløseren helt ned. Hvis fokus ikke kan oppnås, rett kameraet mot et sted med høyere kontrast på samme avstand, og når fokus oppnås kan du flytte kameraet tilbake igjen til hovedmotivet. Ad 2: Kameraet har en kontinuerlig fokus som gjør at det bruker kortere tid på å fokusere når du trykker ned utløserknappen, fordi motivet ofte allerede er i fokus. Bla. Sony gjør det samme. Ad 3: Neppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå