ronnyaa Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har nettopp anskaffet meg ett Ati powercolour 9600 pro (bravo edition). Min score ble som følger : 3dmark 2001 : ca 11000 poeng 3dmark 2003 : ca 3400 poeng Er dette normalt for ett slikt skjermkort ? Med TI4600 kortet lå jeg over 14000 poeng i 3dmark 2001. Er fersk på ati kort, så jeg ville satt litt pris på hjelp :-) Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Det kan sikkert stemme det. GF4 Ti-serien er ganske sterke på DX8 apps (og på 3dmark2001), så hvis du ikke har behov for ytelse til dx9-instruksjoner (i spill) så er det kanskje et litt pussig valg av oppgradering? Jeg får for øvrig 13000 poeng i 3dmark 2001 med mitt Gf4 ti4200-8x @ 290/580. Derimot kan du jo glede deg over økt ytelse med AA og AF aktivert, da! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 så er det kanskje et litt pussig valg av oppgradering? Vel, TI 4600 kortet er med Zalmankjøling, og tar mye plass / utvikler mye varme, så det er vel litt av grunnen til "oppgraderingen" TI 4600 kortet kommer jeg til å ha i en annen maskin her hos meg, så ser jeg at det er bedre enn ati kortet er det bare å bytte over. og man er jo litt nysgjerrig på å prøve nye ting, har nettopp gått over til intel etter maaange år med amd (og nvidia)....... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Scoren kan i og for seg stemme den. Men avinnstaller driveren du bruker nå, og oppgrader til siste Catalyst fra www.ati.com. I tillegg, få inn nyeste chipsetdrivere hvis du ikke har de også. Vil du ha enda bedre ytelse, overklokk kortet! 9600Pro kan klokkes LANGT. PS: Hvis du synes ytelsen var lav..prøv å kjør testen igjen med AA/AF skrudd på 4x/8x på begge kortene. Da er nok kortene delt ut på nytt ja Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Takker og bukker for hjelpen :-) Skal teste ut litt OC senere i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå