djgudleif Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Så dette på facebook: I dag satt jeg i et offentlig toalett å spiste en fersk skive med syltetøy på, da noen plutselig...Æsj? Spiser du på toalettet? Sa personen.Er du også en av de som syns at å spise på toalettet er forferdelig?Så hvorfor blir da mødre bedt om å dra til toalettet for å amme sitt barn?når det er for skittent til å spise her?Hvorfor må en baby gjør det da? Svarte jeg.Hvis du støtter rettigheter til mødre og barn, utfordrer jeg deg til å sette dette på veggen som støtte for alle ammende mødre i verden!(kopier, ikke del den). Mener dette blir hinsides all logikk. Person A sitter på, eller (i?) toalettet, spiser mat. (Med åpen dør?) Person B utrykker sin bekymring angående dette og mener det er uhygienisk. Person A argumenterer. Mener at hvis det er så fælt å spise på toalettet, hvorfor må en baby gjøre det? Person B har ikke uttrykt sitt standpunkt når det gjelder amming i offentligheten. Så, sitter hun da bare i toalettet og venter på noen som hun kan fortelle dette til? Dette blir for dårlig, terningkast 2. Noen som kan dekonstruere dette ytterligere, eller har vi noen andre kjedebrev på agendaen? Endret 21. juni 2017 av DJ FROSK 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Baktériene er vel ikke akkurat rundt i lufta, over alt? De er på omtrent alt mulig annet, på overflater som ikke blir vasket med klorvann. Så jeg ser ingenting galt med å spise mat der, så lenge man har vasket henda, ikke tatt på dørhåndtak med henda (bruke genser eller papir), og er forsiktig med generelle håndhygienen. Husk å lukk ned dasslokket før man drar opp, ellers flyr masse baktérier ut i rommet, også via bittesmå vanndråper av vannet i dassen. Mangelen på offentlige plasser hvor man kan sette seg og spise er forkastelig. Det burde være egne nøytrale "caféer" av noe slag, betalt av det offentlige, hvor folk kunne sette seg og spise, vaske seg på henda, toalett, "freshe seg opp", slappe av uten masete radio og musikk... helt gratis. Det finnes benker og slikt, men det er ikke særlig motivérende å slafse i seg mat og drikke når 100 andre mennesker går forbi og bevitner det hele ^^ Og hunder går i parken ved siden av og gjør sitt fornødne. Man vil sitte i en hygiénisk ren plass, stille og i fred. Endret 21. juni 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Vedkomande fekk deg til å starte ein tråd på forumet her om det, så det har tydelegvis fungert til ei viss grad. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Hadde sikkert vært hyggelig å sette seg på en stein i regnvær og trafikkstøy istedetfor. Men toalett ble valgt. Hva er galt med de andre rommene i bygget? Kan en ikke kaste ut lederen der og spise på hans kontorpult? Noe annet jeg kan tilføye? Endret 21. juni 2017 av G Lenke til kommentar
Visum Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Amming burde bør ikke forbys på offentlig steder! Endret 22. juni 2017 av Fast Jobb Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Personlig støtter jeg en kvinnes rett til å amme offentlig. Med det draget jeg har på kvinner, så er det nærmeste jeg kommer et sett med jur! 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå