Monkeycat Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Heisann. Sitter å ser på ny PC til guttungen. Har en liten liste med kriterier og lurte på om noen har noen innspill på delene jeg har plukket ut. Enten om delene er for bra eller for dårlige. (Regner vel med at de fleste kommentarer kommer i den siste kategorien :-) Her er kriteriene/krav/tankene mine: Har en 60/1080 skjerm og ingen umiddelbare planer om å oppgradere til 144 eller 4K Så billig som mulig.... Oppgraderbar i fremtiden (Min egen PC har vel 8-9 år gamle deler...) Spill som er aktuelle: Overwatch (surprice, surprice) Cities Skylines Civ 6 Payday 2 CS:GO ++++ Her er listen: https://www.komplett.no/wishlists/bbacfc2e-7e08-4d45-90fb-e62d8b761d1b Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Lenovo Y710 med i5-6400 er trolig "restvare" hos Elkjøp og Lefdal siden 7-serien er ute, for prisen er lav.Markant ytelsesforskjell mellom GTX 1070 og 1050ti. CPUen er mer enn god nok til spillene du lister opp. Overwatch liker RAM, men 8GB skal fungere greit. 256GB SSD er nok til en del spill. Siden du sier guttungen går jeg ut i fra at han er for ung til å ha trangen til å laste ned alle filmer fremfor å streame. Mulighet for å oppgradere RAM, CPU, GPU og legge til HDD. Om jeg husker rett er det ikke ledig PCIe, så nettverksadapter via USB må benyttes. Endret 21. juni 2017 av skycharizards Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Y710 er nok det beste valget, evt listen din ser grei ut. Evt bytt til ett billigere hovedkort,ram og psu. Lenke til kommentar
Monkeycat Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Lenovo Y710 med i5-6400 er trolig "restvare" hos Elkjøp og Lefdal siden 7-serien er ute, for prisen er lav. Markant ytelsesforskjell mellom GTX 1070 og 1050ti. CPUen er mer enn god nok til spillene du lister opp. Overwatch liker RAM, men 8GB skal fungere greit. 256GB SSD er nok til en del spill. Siden du sier guttungen går jeg ut i fra at han er for ung til å ha trangen til å laste ned alle filmer fremfor å streame. Mulighet for å oppgradere RAM, CPU, GPU og legge til HDD. Om jeg husker rett er det ikke ledig PCIe, så nettverksadapter via USB må benyttes. Hmm. Jeg så Lenovoen tidligere, men tenkte at han skulle få oppleve gleden, og frustrasjonen med å bygge selv heller :-) Når gjelder harddisken så er har jeg en 256GB SSD + 2 spinnedisker stappfulle med spill så kun SSD er nok ikke et alternativ. Men takk for tipset uansett! Lenke til kommentar
Monkeycat Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Y710 er nok det beste valget, evt listen din ser grei ut. Evt bytt til ett billigere hovedkort,ram og psu. Har ikke så veldig lyst til å gå så mye ned i grunnen på grunn av fremtidige oppdateringer. Har spart tusenvis på å oppgradere enkelt-elementer fremfor nybygg. Tenker du at CPUen er litt i svakeste laget i forhold til resten? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Om tenker på at maskinen skal vare vil jeg anbefale 7600k på det sterkeste. Å velge et Z HK og en non K prosessor henger ikke helt sammen. Dette sammen med en skikkelig CPU kjøler så har junior et godt grunnlag i mange år. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) tipper du finner noe greit her. han lister opp dyr rimeligere og billigst https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&do=findComment&comment=21587345 Endret 21. juni 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå