Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg gått glipp av seksuelle erfaringer i tenårene?

Anbefalte innlegg

Hei

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så går egentlig bare rett på sak.

Jeg er en 21 gammel gutt som nylig var i et forhold, det varte i 1 år. Det var en veldig fin erfaring og har mange gode minner fra den tiden. Hun var min eneste og første sexpartner. 

Etterhvert som forholdet  etablerte seg, merket jeg at ble litt sånn sjalu/misunnelig på henne fordi hun har hatt one night stands og tidligere sexpartnere. Jeg var også veldig usikker på hvordan jeg var seksuelt i forhold til hennes tidligere partnere. Jeg følte at jeg har gått glipp av å ''rase fra meg'' som ung.  Grunnen til at jeg ikke har hatt sex før henne, var fordi jeg var veldig usikker og redd for å ha sex pga prestasjonsangst. Merket også at jeg følte at når jeg var sammen med henne, så mistet jeg sjansen til å få meg mange seksuelle erfaringer. 

Så det jeg tenker en del på, er om jeg har gått glipp av noe siden jeg ikke lå litt rundt når jeg var tenåring og skaffet meg opplevelser. Føler jeg er litt for gammel til å gjøre sånt nå. Hører av og til historier fra kompiser om ONS osv. En gang spurte jeg dama om et ONS, og jeg taklet ikke å høre det, ble veldig sjalu og usikker av det. Det åpenbare svaret er jo at jeg burde se fremover og skaffe meg forskjellige erfaringer. 

Hva tenker dere om temaet? Er det noe jeg har gått glipp av? Er det forskjell på seksuelle opplevelser fra tenårene og opplevelser i 20-årene?

Anonymous poster hash: f7210...958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ONS er vel litt kjøttmarked. Du burde vel heller være stolt over at du ikke har utsvevende seksualitet med all den risikoen det medfører og den objektiviseringen det forbindes med. Sunne relasjoner i form av gode forhold har en helt annen verdi, men misunnelse er nå en gang integrert i knollen og det er instinkter og hormoner i sving også.

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg følte at jeg har gått glipp av å ''rase fra meg'' som ung.

Skriver en som er 21 år.... Øøøøh?

Til å være 21 år er du UTROLIG umoden.

Du skriver at siden du var sammen med en dame så gikk du glipp av seksuelle erfaringer.

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne hen på den biten så det lar jeg være.

ONS er forøvrig IKKE et tegn på seksuell modenhet.

Og nei, du har ikke gått glipp av noe som helst da man for det meste bare famler i tenårene uansett og ikke får kontakt med egen seksualitet på ordentlig vis før man er minst 20 år.

Når jeg leser innlegget ditt en gang til så ser det ut som om du lar miljøet ditt diktere hva du skal gjøre og hva som skal oppfattes som normalt. Jeg vil anbefale deg å drite en lang vei i hva kompisene dine gjør og gjøre det du selv vil.

Du er vel født som et enkelt individ og ikke som en gruppe mennesker?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du har bare "gått glipp av" erfaringer hvis det er sånn at du ville verdsatt erfaringene mer enn du verdsetter din nåværende situasjon. Med andre ord: det er helt umulig å si noe om.

Generelt sett er det jo et ufravikelig faktum at med flere sexpartnere følger mer variasjon, og dermed også en større grad av utforskning av din egen seksualitet, hva du liker og tenner på, etc. Hvis det er noe du føler du ønsker så er det bare å ignorere moralistene over her og kjøre på.

Alternativt, hvis du er enig med dem er det selvsagt heller ingenting galt med å finne og holde seg til én (eller et fåtall) sexpartnere hvis du føler det er det som gir deg mest ut av livet.

Du bygger deg selv det livet du vil leve.

Lenke til kommentar

Det kan hende du har gjort det, men det betyr ingenting. Hvis folk bruker det som pressmiddel, eller mobbeinstrument, så er det en negativ personlig egenskap fra deres side, og ikke deg det er noe galt med.

Sex er bare sex. Ikke la det styre livet. Alt kan (mis)brukes, som rusmiddel, mat, penger, selv trening. Jeg vil ikke si du har gått "glipp" av noe. Verdighet er mye mer respektabelt enn å ha hatt seg med 100 forskjellige andre. Det er ikke noe å skryte av, men heller noe folk gjør fordi de ikke vil binde seg til noen fast, liker ikke å føle trygghet. Det kan være en eksperimentell fase av livet, men da må man også ta følgene av det - kanskje den man virkelig vil binde seg til om 5-10-15 år, ikke vil ha deg, fordi du har vært litt av en rundbrenner og ikke har det beste ordet på deg. Man kan selvsagt love all verden - men det er ikke sikkert dét hjelper. For andre kan man fremstå som uempatisk og at kvinner er objekter som brukes til én ting. Dette er ting man må ta stilling til.

Når du skriver om at du ble sjalu av å høre om din nå(da)værende partners erfaringer, så er det helt naturlig, men ikke noe du egentlig har noe med. Det kan være en fordel for deg å finne ut om dette betyr mye for deg ved neste partner. Om det har noe å si for deg om hun har hatt mange forskjellige partnere, eller noen få lange forhold. Hvor du står, i forhold til dette temaet. Da sparer du deg bekymring, og du fremstår også som mer ryddig, noe som er attraktivt hos damer med kvalitet.

Du skal også kunne lære barna dine i fremtiden om respekt for det annet kjønn. Da må du ha solide og bestemte verdier rundt dette temaet. Det tar tid å utvikle solide verdier - så det er svært positivt at du stiller disse spørsmålene allerede i denne alderen.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Folk har jo litt løse forbindelser opp i 40-årene også. Du er ikke for gammel, nei :laugh:

Angående Taureans innlegg, så er det uansett en dårlig idé å snakke om seksuell historikk med en ny kjæreste. Man kan ha en helt fin holdning og respekt overfor det motsatte kjønn, selv om man har "ligget rundt".

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg er 25 og aldri hatt ons, og jeg er veldig glad for at mine partnere heller ikke har hatt det. jeg bryr meg ikke om hva venner av meg gjør, men når det gjelder partnere foretrekker jeg personer som ikke har en "vill" fortid med hyppige forhold og mye ons :)

andre på min alder og eldre er stadig på byen og har ons, så det er aldri for sent om du føler det er nødvendig å "teste" :)

Anonymous poster hash: 24587...dae
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan godt være du har gått glipp av ting i barndommen din fordi du har vært usikker. Men vet du hva? Du får ikke den tiden tilbake. Det eneste du kan gjøre nå er å slutte å la usikkerheten din påvirke resten av livet ditt, ødelegge det neste forholdet ditt.

Og om du føler du kommer til å bli mindre usikker og føle deg bedre med deg selv med å ligge rundt så er det bare å knulle i vei. Alder er ingen hindring. Vi bor i et fritt land. Husk kondom. Husk samtykke.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Ons er ikke noe spesielt, som regel treffer man noen i en beruset tilstand, tar dem med seg hjem, knuller litt og våkner dagen etter enten sammen eller alene i senga. Mine få Ons har som regel ikke gitt meg så mye, har fått langt mer erfaring ut av litt lengre forhold der man har eksperimentert litt.

Og med alderen setter man veldig god pris på en partner som har lært seg å bruke vaginalmusklene sine.

Om du ikke vet hva det er vet du heller ikke hva du går glipp av ( jeg elsker det selv når kona gidder ) : 

http://forum.kvinneguiden.no/topic/625226-hvordan-bruke-musklene-i-vagina/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva du har gått glipp av, er et forhold som har vart i noen år og begynner å skli ut på helt syke fetisjer. Men det har du fremdeles litt tid til å få til.

ne night stands er regelrett inn-ut, ingenting fancy eller spesielt spennende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ONS er noe som regel feminister som skaffer seg for å enten skryte av hvor mange de har hatt eller komme dagen etterpå å syte over hvor fylleangst dem har. "Ææ fææn har så sykt fyllaangst, knullet en fyr på byn æææ faen."

ONS er ikke noe for meg. Synes det er forferdelig å våkne opp hos andre når du må drite og fise som faen, og gjerne skrubbsulten. Så blir det det kleine greiene når du skal gå.

Nei, du har ikke gått glipp av en dritt. Jeg følte jeg hadde det med et fire år langt forhold. Tenkte; faen jeg vil og prøve ONS.

Gjort det, ikke noe særlig. Oppskrytt som sagt lengre oppe.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...