Gå til innhold

Rike sosialister

Anbefalte innlegg

Da mener jeg også at borgerlønn burde vært innført. Hvis alle ble økonomisk uavhengige, så hadde ingen behøvd å ta unødvendige sjanser, og man kunne få tid til å lære av sine feil uten å føle i en så stor grad at alle pengene som var jobbet inn av "blod, slit og svette", ble tapt, og skapt så mye traumer og tristhet.

Dette kommer til å bli realitet i fremtiden.

Som en liten kommentar til dette. I Finland kjører man for tiden et eksperiment med borgerlønn. Man har valgt ut et representativt utvalg av befolkningen (dessverre husker jeg ikke antallet) og satt dem på borgerlønn.

Her omtales det ikke så mye som om det er lurt eller ikke, men snarere hvor fort man skal innføre det og hvordan man skal gjøre overgangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke rike sosialister et paradoks? Burde ikke en sosialist gi fra seg pengene sine straks han ble rik?

Gi fra seg penga? Hvilket parti står for det? Skape verdier ved å skatte rettferdig er greia. Ikke alle driter i om folk dauer for å gå opp i plass på Forbes liser

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da mener jeg også at borgerlønn burde vært innført. Hvis alle ble økonomisk uavhengige, så hadde ingen behøvd å ta unødvendige sjanser, og man kunne få tid til å lære av sine feil uten å føle i en så stor grad at alle pengene som var jobbet inn av "blod, slit og svette", ble tapt, og skapt så mye traumer og tristhet.

Dette kommer til å bli realitet i fremtiden.

Som en liten kommentar til dette. I Finland kjører man for tiden et eksperiment med borgerlønn. Man har valgt ut et representativt utvalg av befolkningen (dessverre husker jeg ikke antallet) og satt dem på borgerlønn.

Her omtales det ikke så mye som om det er lurt eller ikke, men snarere hvor fort man skal innføre det og hvordan man skal gjøre overgangen.

Klar over den :) De sier vel ikke så mye om det, fordi det er en suksess, men stater over hele verden vil holde folk som slaver så lenge det er mulig.

Lenke til kommentar

Er ikke rike sosialister et paradoks? Burde ikke en sosialist gi fra seg pengene sine straks han ble rik?

Til og med Norges fattigste person er rikere enn noen, så da er isåfall alle sosialister i Norge et paradoks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...