Gå til innhold

Canon 300D


Anbefalte innlegg

Ja, det er mye å sikle etter når det gjelder telezoom :yes:
En Sigma EX 300-800mm/5.6 hadde jo vært digg, men huff for en pris.
Her er et bilde tatt med den, atpåtil håndholdt på 730mm :wow:
[url="http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=90547"]http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=90547[/url]

Det jeg vurderer sterkest selv er en Sigma EX 100-300mm/F4 + en 1.4x konverter.
Da vil man ha en zoom på 670mm på 300D med en lysstyrke på F5.6, hvilket vil si at autofokusen virker hele veien. Med en konverter som kan puttes på ved behov synes jeg dette blir veldig bra. 160-670mm er ikke helt gæærn't det :laugh:
det kommer på ca. 2000,- mer enn en 50-500m, men 50-500mm er jo på F4-6.3 og man vil jo derfor ikke kunne bruke autofokusen på de lengste brennviddene.

Nå er det bare å spare seg seg opp penger til det så fort som mulig :)
Hadde jeg enda vært snill, så hadde kanskje julenissen :xmas: kunne hjulpet meg, men dere vet jo her på forumet at nissen kommer nok ikke til Åkken Bom i år......... :cry:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg kjøper dette kameraet å en Canon EF 28-105mm f/4-5.6 USM vil dette dekke de fleste behov? er linsa bra?. Den koster ikke all verden heller bare 1674,- i den billigste webshopen.

 

eventuelt Canon EF 28-90mm f/4-5.6 II

til 1319,-

 

Hvis dette lønner seg bedre kjøper jeg heller kameraet uten den linsa som følger med i kit å kjøper heller en av de linsene der.

Endret av zoneman
Lenke til kommentar

LarsK: Om du kjøper Canon 100-300mm 4,5-5,6 USM tror jeg du får problemer med å bruke både 1,4x og 2x convertere, da vil ikke lenger autofokusen virke... Linsa er litt lyssvak synes jeg, men sikkert ok i dagslys, men vil tro den trenger lengre lukkertider i svakere lys og dermed behov for stativ

Lenke til kommentar

Litt sånn oppsumeringer:

 

EX er ikke den nye serien og DL den gamle. EX er kvalitetsserien og DL er billigserien.

 

18-55 er ikke et bra objektiv, men det er et veldig stort hopp til neste. Jeg har blitt litt skuffet over kvaliteten, men jeg bruker ikke den brennvidden så mye, så jeg kommer ikke til å kjøpe 17-40. Hadde det vært den brennvidden jeg hadde brukt mest, så hadde jeg byttet.

 

Sigma 100-300 koster IKKE 2000 kroner mer enn 50-500. Det varierer, men hos itech.no er den 500 kroner dyrere, andre steder er den billigere.

 

Canon 100-300: Har brukt denne på et par tusen bilder nå, og den er brukbar, men ikke mer. Bedre enn 18-55, men jeg kommer ikke til å fortsette å bruke denne. Min bestilte Sigma 100-300 f4 blir sendt fra itech.no idag eller imorgen. Vurderte også Sigma 50-500, men av flere grunner ble det 100-300.

Lenke til kommentar
Litt sånn oppsumeringer:

 

EX er ikke den nye serien og DL den gamle. EX er kvalitetsserien og DL er billigserien.

 

18-55 er ikke et bra objektiv, men det er et veldig stort hopp til neste. Jeg har blitt litt skuffet over kvaliteten, men jeg bruker ikke den brennvidden så mye, så jeg kommer ikke til å kjøpe 17-40. Hadde det vært den brennvidden jeg hadde brukt mest, så hadde jeg byttet.

 

Sigma 100-300 koster IKKE 2000 kroner mer enn 50-500. Det varierer, men hos itech.no er den 500 kroner dyrere, andre steder er den billigere.

 

Canon 100-300: Har brukt denne på et par tusen bilder nå, og den er brukbar, men ikke mer. Bedre enn 18-55, men jeg kommer ikke til å fortsette å bruke denne. Min bestilte Sigma 100-300 f4 blir sendt fra itech.no idag eller imorgen. Vurderte også Sigma 50-500, men av flere grunner ble det 100-300.

Jeg regnet konverteren med i prisen for å få til mest mulig likhet med 50-500mm.

 

Mener da at jeg skrev det i innlegget mitt over? Det står det på min skjerm ;)

 

Gleder meg til å se på bilder du har tatt med det etterhvert. Hadde vært morsomt om du kunne ha kjøpt et 1.4x konverter også, så får jeg se hva jeg har i vente :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...