msh Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Hei.Jeg har kjøpt ny WD250GB S-ata harddisk. Det som er problemet,det er at den henger opp hele systemet noen ganger,og etter jeg trykker på restart kanppen for å starte på nytt,så vil den ikke boote opp fra den.Den henger seg ved S-Ata bios startup.Jeg må slå av poweren til strømforsyning for at den skal funke igjen.Det hjelper ikke å trykke på power swith knappen,Jeg må tømme alt strøm for at den skal boote igjen.Hva kan det være?Er det Hardisken som er det noe feil med?Eller hovedkortet. Jeg har Epox 8RDA3+ hovedkort. Endret 6. desember 2003 av msh Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Prøv om du kan finne en bios-oppgradering til S-ATA biosen i kontrolleren. Jeg fant ikke noe på Epox USA sin hjemmeside. Men jeg har selv et Asus hovedkort basert på Nforce2 chipset, og jeg vet at der er ikke S-ATA kontrolleren integrert i southbridge, men laget av Silicon Image. På ditt hovedkort sitter det en Silicon Image Sil3112 kontroller. Jeg TROR det er det samme som sitter på mitt hovedkort. På ASUS sin hjemmeside fant jeg nylig en oppdatering av BIOS'en til Silicon Image S-ATA kontrolleren. Kanskje du skal maile Epox og spørre om den kan brukes? Lenke til kommentar
msh Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Det er det jeg ikke likte med Epox.De hadde veldig dårlig support.Men ellers så er Hovedkortet veldig bra. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Prøv med en annen kabel. Jeg hadde OS disken min på en vaklende kabel tidligere i dag, og den bootet på ca. hvert 5. forsøk. Lenke til kommentar
msh Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har brukt helt ny kabel som følgte med Epox Hovedkortert. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har brukt helt ny kabel som følgte med Epox Hovedkortert. men likevel kan det jo være noe tull med den da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå