Gå til innhold

Netcom Totalforsikring Pluss


JZA

Anbefalte innlegg

 

Jeg har allerde fått bekreftet mange ganger at kvittering med imei nr påkrevd mange steder. Leverer ikke forhandler dette kan du klage dem inn for forbrukerrådet. Jeg klaget inn Binders pga at regionsjefen for Bærum nektet meg kvittering på min 7210 swap telefon. :p

(klaget også på mange feil osv, men de hevdet at siden jeg var 2. person til å eie den hadde jeg ingen rettigheter)

No pleier no swap-telefonar å ha med eigen "kvittering" i form at eit brev frå serviceverkstad om gamal og ny imei.

Eg kjenner ikkje saka di, men om du får ein swap telefon er det garantien frå den gamle telefonen som gjeld, ikkje at du får ny garanti tid ved swap. Sawp telefoner har også ei begrensa 3 mnd garantitid mot fabrikkfeil ( viss garantitida til gamletelefonen går ut under tre mnd etter swap einheiten blitt gitt til deg).

 

Men det er berre tull frå binders å sei at du ikkje har nokon rettigheitar, du er ikkje 2. person til å eie den. Swap som oftast direkte frå fabrikk, utan innpakning.

 

Ved ei heving av kjøpet og då bytte til anna merke skal ein kunne kreve kvittering.

 

Men kjøpslovens reklamasjons del har ingenting med dette, den følger sine eigne vedtekter, (men eg trur den også følger tidspunkt for originalt kjøp, eller at det blir praktisert slik).

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Total forsikring pluss kan brukes av privat kunder. Jeg hadde den med Young talk på min 9210i

 

Binders hevdet jeg ikke hadde noen rettigheter, ettersom jeg hadde kjøpt telefonen av en som hadde kjøpt den hos dem.

 

Hallo

 

Nå må du ikke ta alle "hvis, om" med en gang. Det kan da umulig være et problem at du ikke har fått service papirer på en telefon du ikke har.

Du har jo som du selv skriver ny telefon.

 

Med vennlig hilsen

 

Rune Loftås

 

Problemet var mer at telefonen ikke kunne leveres til service eller kunne bli forsikret ettersom Binders nektet å levere kvittering...jmf Quoten ovenfor.

(vet dette er off-topic)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...