Gå til innhold

Netcom Totalforsikring Pluss


JZA

Anbefalte innlegg

Jeg mente å ha lest det her om dagen, men jeg finner ikke igjen tråden. Noen som kan hjelpe meg, eller hva er begrunnelsen til Netcom for dette, en del webshopper trykker ikke på imeinr med kvittering.

 

Er jo litt kjipt for meg som har en Nokia 8910, med en verdi på 7000 kroner, og ingen imei på kvitteringa :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netcom har full oversikt over hvilken tlf/imei du bruker sim kortet ditt i. Det er derfor du ikke trenger å fortelle Netcom at du feks har kjøpt en ny tlf. Det ser de på egenhånd. De gangene jeg har hatt bruk for forsikringen har det aldri vært snakk om noen kvittering med Imei. Tror aldri jeg har fått noen kvittering med Imei nr på. Du klarer deg fint med en vanlig kvittering som forteller hva slags telefon ,når du kjøpte den,hva du betalte osv

Lenke til kommentar

har snakket med tidligere daglig leder for en oslo telecom forettning, Netcom sin skadeforsikring osv. Har hatt to skadetilfeller. Sist gang var telefonen byttet ut, men kvitteringen hadde det gamle imei nr. Skade avdelingen krevde imei nr. Det er vanlig praksis, dessuten står det hos feks Mobilfiksern at imei SKAL stå på kvitteringen

Lenke til kommentar
har snakket med tidligere daglig leder for en oslo telecom forettning, Netcom sin skadeforsikring osv. Har hatt to skadetilfeller. Sist gang var telefonen byttet ut, men kvitteringen hadde det gamle imei nr. Skade avdelingen krevde imei nr. Det er vanlig praksis, dessuten står det hos feks Mobilfiksern at imei SKAL stå på kvitteringen

Det er vel for ****** ikke vi som forbrukere som skal passe på at IMEI-nr står på kvitteringene. Hvis ikke dette står kraftig understreket i vedtektene til Netcom, ser jeg ingen grunn for at de skal kunne kreve dette.

 

Når det står: "som kan dokumentere kjøp av telefonen", det står ingen ting om IMEI-nr der sånn. da tror jeg nok bare det er å si til Netcom det kan vi møtes i retten på, juridisk sett har ikke Netcom her noen ting å komme med uansett hva de måtte mene. Da får de heller lære seg å utdype hva dokumentasjon vil si.

 

Det har ble jeg provosert av!

Lenke til kommentar

IMEI nr bekrefter at du er den rettmessige eieren. for det andre så forteller det når garantien begynner. Nokia har system på når mobilen ble LAGET, men dette er som regel mye før den ble solgt.

 

 

Tenk deg senarioet at du stjeler eller kjøper en stjålet mobil. Hvordan skal du dokumentere at DU har kjøpt den lovlig når du ikke har en kvittering som viser imei nr.

 

 

Jeg har allerde fått bekreftet mange ganger at kvittering med imei nr påkrevd mange steder. Leverer ikke forhandler dette kan du klage dem inn for forbrukerrådet. Jeg klaget inn Binders pga at regionsjefen for Bærum nektet meg kvittering på min 7210 swap telefon. :p

(klaget også på mange feil osv, men de hevdet at siden jeg var 2. person til å eie den hadde jeg ingen rettigheter)

Lenke til kommentar
IMEI nr bekrefter at du er den rettmessige eieren. for det andre så forteller det når garantien begynner. Nokia har system på når mobilen ble LAGET, men dette er som regel mye før den ble solgt.

 

 

Tenk deg senarioet at du stjeler eller kjøper en stjålet mobil. Hvordan skal du dokumentere at DU har kjøpt den lovlig når du ikke har en kvittering som viser imei nr.

 

 

Jeg har allerde fått bekreftet mange ganger at kvittering med imei nr påkrevd mange steder. Leverer ikke forhandler dette kan du klage dem inn for forbrukerrådet. Jeg klaget inn Binders pga at regionsjefen for Bærum nektet meg kvittering på min 7210 swap telefon. :p

(klaget også på mange feil osv, men de hevdet at siden jeg var 2. person til å eie den hadde jeg ingen rettigheter)

"som kan dokumentere kjøp av telefonen"

 

forklar meg hvor i denne setningen det står at det skal stå IMEI på kvitteringen?

 

er vel heller vi som bør stevne netcom for retten, enn at privatpersoner bør gå rundt og saksøke forskjellige mobilbutikker.

 

det mener jeg seriøst. hvis det skjer med min telefon kommer jeg ikke til å være nådig med hvor langt jeg går, hvis de ikke forandrer det som står i kontrakten!

Lenke til kommentar
nei, jeg vet det ikke står i klartekst, men imeiet identifiserer deg. Uansett så vil jeg tro at en telefon til netcom vil gi forklaringen på hvor de har det fra.

Noen telefon til Netcom blir helt uaktuelt :devil:

 

Netcom får på samme måte som den som har underskrevet kontrakten forholde seg til det som står i kontrakten, og det står det ikke noe om at det skal stå IMEI på kvitteringa!

 

Du skal bare kunne gjøre rede for at det er du som er kjøper av telefonen!

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det vel forhandlerne sitt ansvar at de leverer en skikkelig kvittering med IMEI på. Det gjør prosessen mye lettere for alle parter om den er med. Forsikringsselskapene har oversikt over når en kunde brukte telefonen sin sist og med hvilket IMEI-nummer.

 

Men dette er opplysninger kunden ikke har tilsynsrett til. Dermed blir det lettere å avsløre en evnt. svindel. I de fleste tilfeller hvor det er snakk om å få ny telefon på forsikring, har kunden allerede levert inn telefonen sin til et verksted. Verkstedene er ikke like nøye med å kreve IMEI på kvittering slik forsikringsselskapene er. Saken din blir dermed godkjent hos verkstedet som sender en mail til forsikringsselskapet der de bekrefter at telefonen er ureparerbar hvorpå forsikringsselskapet godkjenner utsendelse av verdibrev. Dette forutsetter selvsagt at forsikringsselskapet har godkjent saken din på bakgrunn av din forklaring av den påførte skaden, verkstedets opplysninger og en IMEI-sjekk av det aktuelle tidsrommet skaden skjedde.

 

Netcom får på samme måte som den som har underskrevet kontrakten forholde seg til det som står i kontrakten, og det står det ikke noe om at det skal stå IMEI på kvitteringa!

 

Dette er feil. I vilkårene til NetCom Totalforsikring under SIKREDES PLIKTER VED SKADE punkt 9.2 står det at den sikrede må kunne dokumentere følgende:

 

Kopi av kvittering for kjøp av mobiltelefon, eller annen redegjørelse for kjøp av mobiltelefonen med IMEI - nummer, eller kopi av abonnementsskjema

samt dato for kjøp av mobiltelefon

 

Men det åpner samtidig for at man skal kunne bruke abonnementsskjemaet, eller en skriftlig bekreftelse fra forhandler. En del nettbutikker hadde inntil nylig ingen praksis med å føre på IMEI. Men dette har gått relativt greit igjennom hos forsikringsselskapet så lenge man hadde fraktbrev og/eller annen dokumentasjon på kjøpet.

Lenke til kommentar

Hvis du har Netcom totalforsikring pluss og mister telefonen så har det fint lite å si hvem sitt navn som står på kvitteringa så lenge imei nummeret til den telefonen ikke er registrert som stjålet. Netcom registerer hvilken telefon du bruker hver gang du ringer og forsikringen gjelder for den telefonen du bruker sim-kortet ditt i uansett hvem som eier telefonen.

Lenke til kommentar
Hvis du har Netcom totalforsikring pluss og mister telefonen så har det fint lite å si hvem sitt navn som står på kvitteringa så lenge imei nummeret til den telefonen ikke er registrert som stjålet. Netcom registerer hvilken telefon du bruker hver gang du ringer og forsikringen gjelder for den telefonen du bruker sim-kortet ditt i uansett hvem som eier telefonen.

Mozz skrev

Hvis du har Netcom totalforsikring pluss og mister telefonen så har det fint lite å si hvem sitt navn som står på kvitteringa så lenge imei nummeret til den telefonen ikke er registrert som stjålet. Netcom registerer hvilken telefon du bruker hver gang du ringer og forsikringen gjelder for den telefonen du bruker sim-kortet ditt i uansett hvem som eier telefonen.

 

1. Imei nummeret blir sjekket opp mot gyldig kjøpsbevis

2. Det har ganske mye å si

3. Riktig at forsikringen gjelder for den telefonen du bruker, men dette krever dokumentasjon

 

 

Jeg har hatt totalforsikring pluss i over 1 år snart, med to skadetilfeller. begge ganger har kvittering med IMEI vært påkrevd. var på nippet til å miste retten sist gang ettersom imei ikke stemte. Fikk butikken til å skrive riktig kvittering og det gikk bra.

Hvis det du ser stemmer har de endret praksis de sist 4 mndene

Lenke til kommentar

NetCom Totalforsikring PLUSS - 1. oktober 2003

 

9.2 Sikrede må dokumentere sitt krav med;

 

skademelding/-skjema (per telefon, telefaks eller Internet)

kopi av politianmeldelse eller oppgi tildelt anmeldelsesnummer/-sted fra Politiet ved ran, tap og tyveri

på forespørsel fra NetCom Skadeavdeling skal skadelidte;

- fremvise kopi av kvittering for kjøp av mobiltelefon eller kopi av abonnementsskjema som dokumenterer

 

Stemmer nok ikke det dere sier med IMEI-nr, det er noe Netcom i tilfelle skal opplyse om når du tegner forsikring!

 

Du må henvise til en gammel forsikring!??

 

 

 

Det er vel webshopen sin feil, hvis de ikke gir med IMEI-nr på kvitteringa, det skal vel ikke gå utover forbrukeren. Det er en ting Netcom får ta opp med butikken ikke med meg som forbruker!

 

Hvordan de skal få vite hvem som er rettmessig eier av produktet ?

Det spiller vel egentlig ingen rolle hvem som en gang kjøpte produktet når det var nytt ? Blir jo samme prinsippet som med bil da. Skal kun første eier av bilen få lov til å forsikre den ?

 

Juridisk eier må være den som sitter med kvitteringa, med eller uten IMEI-nr!

Netcom kan jo bare sjekke hvilket IMEI-nr du brukte mobilen sist i, se etter i registeret åssen telefon dette er, samtidig som det blir sendt inn en gyldig kvittering, med dato fra "riktig tidsrom" større kverulanter kan ikke Netcom være, hvis ikke kommer de nok til å få en del advokater på nakken!

Lenke til kommentar
Hvis du har Netcom totalforsikring pluss og mister telefonen så har det fint lite å si hvem sitt navn som står på kvitteringa så lenge imei nummeret til den telefonen ikke er registrert som stjålet. Netcom registerer hvilken telefon du bruker hver gang du ringer og forsikringen gjelder for den telefonen du bruker sim-kortet ditt i uansett hvem som eier telefonen.

 

1. Imei nummeret blir sjekket opp mot gyldig kjøpsbevis

2. Det har ganske mye å si

3. Riktig at forsikringen gjelder for den telefonen du bruker, men dette krever dokumentasjon

 

 

Jeg har hatt totalforsikring pluss i over 1 år snart, med to skadetilfeller. begge ganger har kvittering med IMEI vært påkrevd. var på nippet til å miste retten sist gang ettersom imei ikke stemte. Fikk butikken til å skrive riktig kvittering og det gikk bra.

Hvis det du ser stemmer har de endret praksis de sist 4 mndene

Les posten min en gang til Christian86. Jeg sa ikke at en ikke trenger kvittering, men at det ikke spiller noen rolle hvem sitt navn som står på den.

Lenke til kommentar
Jeg henviste til den vanlige Totalforsikring - ikke Totalforsikring Pluss som nå kun er tilgjengelig for bedriftskunder.

 

Der gjelder vilkårene som ble satt 01.07.02.

Da foreslår jeg at du leser topicen neste gang

 

Netcom Totalforsikring Pluss, Må man virkelig ha imei-nr på kvittering

:angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...