Gå til innhold

PowerColor Radeon 9800 PRO til 2,695... bra kjøp ?

Jome

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt kortet selv. noen som har en test hvor powercolor testes opp mot andre fabrikanter av samme kort? hadde vært greit å se.. hvordan er oc egenskapene?

Vel... for å si det enkelt så yter alle 9800 Pro kort det samme, utenom individuelle forskjeller når det gjelder overklokking. Og dette har ingenting med fabrikant å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet gir veldig mye for pengene, ja... Men bestill ny kjøler samtidig! Gjerne Zalman Heatpipe eller Vantec GPU kjøler fra Microplex! Jeg har hatt 2 slike kort som viften har røket på. Heldigvis jobber jeg i ei datasjappe, så jeg har ikke utlegg på frakt o.l. i ren frustrasjon etter at den siste vifta tok kveld, bestilte jeg meg et Hercules 9800 PRO dagen etter.

Sitter nå med et GeForce 3 64MB og venter... :p

PowerColor kortet yter bra og klokker fint. Sørg som sagt bare for å bytte ut kjølingen med en gang.. Bedre føre var enn etter snar gjelder som aldri før med disse kortene.

Det er Norek som importerer disse kortene og jeg snakket med dem i forrige uke.

De venter inn et nytt parti av disse kortene i løpet av desember. De nye kortene skal være i revidert utgave med vifter av bedre kvalitet. La oss håpe dette stemmer.

Prisen skulle forbli den samme, forsikret norek meg om. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
skulle gjerne sett en test....

Google er en fin bil. Fant masser av tester av dette kortet ved første søk.. :)

Kortet har forresten gjort det godt i tester. Vær obs på at mange av testene er av en sspesialutgave av kortet med 2ns Hynix RAM ("vanlige" 9800 PRO kort bruker 2,85ns RAM, vanligvis fra Samsung)

Kortene med Hynix RAM er overklokket fra fabrikken til 390/760 mot vanlige 380/680 og yter selvfølgelig deretter. Det er spesifisert i hver enkelt test hvilket minne som er på kortet, så du vet når det er snakk om denne "spesialutgaven"

:)

Lenke til kommentar
gir den vifta bra overklokkings muligheter for powercolor kortet?

kanskje litt flaut å spørre om men, sida det ikkje er ei konkret vifte. må du ta av den vifta som er der fra før av eller?

Det vet jeg faktisk ikke, da jeg ikke har tenkt til å klokke.. (enda i allefall ;) )

Du må nok av med gamlevifta for å få plass, jah :yes:

EDIT: Du må ikke bare fjerne vifta, du må også av med kjøleribba.

Endret av SmartinG
Lenke til kommentar
Vel... for å si det enkelt så yter alle 9800 Pro kort det samme, utenom individuelle forskjeller når det gjelder overklokking. Og dette har ingenting med fabrikant å gjøre.

:yes::yes::yes:

Mitt andre PowerColor-kort klokker dårligere enn det forrige. Fikk det første til å kjøre stabilt på 438/391 med stock kjøling, men det jeg har nå kommer jeg ikke høyere enn 411/351 på, før det begynner å bøgge og klusse fært med artifacts i dekstop og benchmarking.

Men nå er en Zalman heatpipe pluss tilhørende vifte på vei i posten, så da blir det andre boller! Håper jeg...

PowerColor-kortet har ytelse helt likestilt med 9800pro fra f.eks. Sapphire, med samme spesifikasjoner.

Knallkort til en knallpris, men lønner seg å ha en kriseløsning i bakhånd, enten i form av et annet skjermkort, eller annen kjøleløsning, da jeg opplever til og med med dette andre kortet at vifta noen ganger ikke starter helt fint :whistle:

Lenke til kommentar
såh, hvor vanskelig er det å få av den medfølgende vifteløsningen?

Hvordan går det med kjøling av rammen hvis man benytter zalman heatpipe løsningen?

Det er ikke noe problem å fjerne kjøleribba som står på.

Den er kun festet med klips.

Bakdelen med heatpipe er akkurat den du frykter. Vanskelig å få ekstra kjøling til ram-brikkene. Nå er jo egentlig ikke heatpipe systemet laget spesielt for overklokking, men for de som vil ha et støysvakt system.

Jeg sier ikke at det ikke lar seg gjøre, for det gjør det så til de grader om man monterer en vifte til å puste litt på den enorme ribba (slik Playmofetish har valgt å gjøre det.)

Jeg så at SmartinG hadde anbefalt en kjøler han er svært fornøyd med.

Denne har ikke jeg erfaring med, men denne kan jeg anbefale på det varmeste. Rent kobber og meget støysvak. Følger også med 4 RAM-sinks (synd det ikke følger med 8, da...) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...