Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken 802.11g wlan router?

Anbefalte innlegg

Har akkurat handla meg en Whitebox CL50 med troedlost 802.11g nettverkskort.. I den sammenheng har jeg tenkt aa sette opp et troedloest nettverk hjemme.. Spoersmaalet er hvilket access pkt. boer jeg velge. Har tenkt at det kanskje er like greit aa kjope en router. For en vet jo aldri naar en kan trenger mer enn de 3 ipene jeg faar av tele2 idag. Har sett litt paa Asus 500g og 3com OC. Asusen har jo en del funksjoner som virker ganske kjekke, men etter at jeg har lest litt rundt paa forumet her, saa virker det paa meg som om den har en del barnesyktdommer.. Er de fleste av de blitt fikset naa?? Ellers saa er vel 3com et ganske sikkert valg.. men denne har jo ganske begrenset med funksjoner. Er det noen som vet hva slags nettverkskort som sitter i whiteboxen. Har nemlig ikke mulighet til aa sjekke foer 12. des.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Asusen, og den fungerer glimrende. Ser at det er mange som har hatt problemer med den, men firmwareoppgradering ser ut til å hjelpe.

Tipper det er snakk om barnesykdommer. Nå har jo denne enheten vært på markedet siden august, så man kan jo tippe at det er rettet opp nå.

Du har sikkert sett testen på www.barbara.no ? Fikk god omtale der.

Lenke til kommentar

Vi faar haape at Asus har klart aa loese de fleste problemene folk har hatt med 500g. Det var en ting jeg tenkte paa.. Jeg hadde tenkt aa bruke det troedloese nettet til aa streame video til soverommet.. Dette krever ca 4-5 mbit minimum.. Det er 2 trevegger og ca 10 m fra der aksess pkt skal staa.. Er det noen fare for at baandbredda kan bli for lav. Har egentlig funnet ut at jeg vil ha en printerserver i routeren. Finnes det da noen bedre alternativer enn asusen? Funksjonalitet med mulighet for web kamera og ftp er jo ikke noe noedvendighet for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...