Gå til innhold

Er BeQuit psu så stillE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville ikke gått for den.

"temperaturstyrte, lydløse vifter "

joda, viftene i seg selv er vel så å si lydløse (heletiden diffuderer atomer av "viften" og dette skaper vel lydbølger,?)

vifter som går er ikke lydløse, ergo er det bullshit. (istedet for å komme med TALL!!)

lureri er provoserende. Hva er lydløst? (de kommer jo ikke engang med definisjon)

kan godt være PSUen som helhet er bra i forhold til lite støy, men jeg ville ikke satset på det alene på bakgrunn av slik crap som står her.

edit_

http://www.silentmaxx.de/nt_prosilence_auswahl.php

de har den der lydløse på microplex... "bare" 2000kr....... :dontgetit:

btw! min PSU kan stille viftene ned til 12dB, det er jo lite, dette kan jo kalle (også i en annonse) for Veldig rolig/støysvak

tingen er bare det at den aldri har vært så rolig, pga. den er så varm ehel tiden

(skal jo nesten være under 20C for å være så rolig, og det skjer: aldri, iallefall ikke i romtemperatur)

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Har vel mer eller mindre bestemt meg for denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ISTFSP35060PNBX

Hva trur dere?

Har selv orginalversjona av den PSU'n (altså FSP35060PN fra Fortron/Source), og denne er ganske stillegående. I min sitter det en vifte med kulelager og støy på 39dB, mens den som sitter i MIST varianten har glidelager og støy på 38dB. Fordelen med MIST er at glidelager gir en del mindre støy ved lave hastigheter.

Når det gjelder alle andre aspekter av denne strømforsyninga, så må jeg bare si meg veldig godt fornøyd. Den leverer det den skal av strøm, og virker stabil. :thumbup:

Bare en ting jeg har å utsette på valget ditt: hva skal du med lys (blå LEDs) inni strømforsyninga? Jeg bare spør... :dontgetit:

Endret av Quietman
Lenke til kommentar

Hva trur dere?

Har selv orginalversjona av den PSU'n (altså FSP35060PN fra Fortron/Source), og denne er ganske stillegående. I min sitter det en vifte med kulelager og støy på 39dB, mens den som sitter i MIST varianten har glidelager og støy på 38dB. Fordelen med MIST er at glidelager gir en del mindre støy ved lave hastigheter.

Når det gjelder alle andre aspekter av denne strømforsyninga, så må jeg bare si meg veldig godt fornøyd. Den leverer det den skal av strøm, og virker stabil. :thumbup:

Bare en ting jeg har å utsette på valget ditt: hva skal du med lys (blå LEDs) inni strømforsyninga? Jeg bare spør... :dontgetit:

Må si meg totalt uenig i støy annvisningene dine.

Disse ligger på ca 20dB, og høres nesten ikke i det heletatt..

Ja disse er kjempe psu`er :love:

Lenke til kommentar

Hva trur dere?

Må si meg totalt uenig i støy annvisningene dine.

Disse ligger på ca 20dB, og høres nesten ikke i det heletatt..

Ja disse er kjempe psu`er :love:

Jeg har åpnet min egen PSU, og funnet modellnummer på vifta... en Yate Loon D12BM-12, som du finner spesifikasjon for her.

I MIST varianten brukes en Papst 4412FGM, som du finner spesifikasjon for her.

Støynivå på 20dB som de oppgir gjelder ved normal bruk, og det gjelder antagelig ikke når vifta går på maks hastighet. Tallene for støy (dB) som oppgis i spesifikasjonene for viftene gjelder ved maks hastighet (altså når de kjøres på 12V).

Hvor fort vifta vil gå til enhver tid avhenger av temperaturen inne i PSU, og dette vil variere ettersom hvor varmt det er inni kabinettet, hvor varmt det er i rommet der maskinen står, og (sist, men ikke minst) hvor mye strøm utstyret man har tilkoblet PSU trekker (altså hvor mye varme som utvikles i komponentene inne i PSU).

Det skal nok mye til før man kommer i nærheten av maks hastighet på viftene, så støynivået vil nok i de fleste tilfeller ligge mye lavere enn 38dB. Beklager dersom min første forklaring om støynivå ble litt misvisende. Håper det jeg har skrevet her oppklarer eventuelle misforståelser... :blush:

Endret av Quietman
Lenke til kommentar
Nettopp, og hvis du sover på samme rom som pc'en er det jævli irriterende med lys.

Veldig sant... kommer aldri til å koble til de to veldig lyssterke, blå LED foran på mitt Antec Sonata kabinett... aldri i livet! :scared:

Eller for å sitere det en kompis sa dagen derpå, når vi kom ut i sola:

"Skru av lyset... det bråker sånn!" :D

Endret av Quietman
Lenke til kommentar

Mist'en er på vei nå, resten av hardwaren står på pakkeliste på komplett, regner med misten kommer på postkontoret i morgen og pakken fra komplett kommer hjem på kvelden i morgen :D

Men er spent på hvor mye støy det er på boxed kjøleren til Athlon 64 3000+

Lenke til kommentar
' date='11/12/2003 : 19:11'] Jeg har Chill Innovation, fra Netconnection. 17-19dB.. Den ER stille. :yes:

hmm.. lurer på hvem av dem jeg skal velge.. Mist, eller Chill Innovation..

Vil ha den som har svakest støy, men det er ikke så lett å gjette seg til utfra beskriveslsen av dem.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Misten er veldig stille, men kan bråke en del i en veldig veldig varm maskin, når jeg starter opp maskinen kjører viften på maks 1. 2sek og da kommer det litt støy, men ellers er den veldig still, vet ikke om jeg hører den heller, boxed vifta på Athlon 64 3000+ og harddiskene bråker mere, systemet ligger på ca 48-52c og cpu på 40-45c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...