Gå til innhold

OnePlus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Hvor har du bestilt? 

Bestilte fra OnePlus.net. Sendt til Poste Restante Strømstad som tar i mot pakken og holder den til jeg kommer. For oss som bor i Oslo området så er det under to timer dit. Tar litt harryhandel i samme slengen for å spare noen kroner på dagligvarehandelen også. Jeg og en kompis bestilte hver vår så vi får også spleiset på bensinen. Totalt sett mye billigere enn alle de andre alternativene på mobilfronten nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har stor forståelse for dere som velger OP5T, dere gjør et godt kjøp. Antakelig det beste kjøpet pr nå. Ulempen med å importere selv, når prisforskjellen er såpass liten i forhold til å kjøpe fra norsk forhandler er manglende reklamasjonsrett som vil veie tungt for en del. Billigste norske forhandler tar 6100,-, det er en forskjell på 700,- kr.

Er bedre på flere punkter enn tilsvarende prisede telefoner. Men å si at den knuser dobbelt så dyre telefoner er en stor overdrivelse.

Forskjellen i praksis er ikke veldig stor til Samsung S8, HTC u11, Sony zx1, Nokia 8 som alle i skrivende stund fås til under 6000,- fra norsk forhandler.

Det er forøvrig mulig å importere direkte fra Kina, den kommer da på 4500 før moms, og dermed neppe verdt bryet når moms 1100,- og fortollingsgebyret 200-300,- er regnet inn.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-oneplus-5t

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har stor forståelse for dere som velger OP5T, dere gjør et godt kjøp. Antakelig det beste kjøpet pr nå. Ulempen med å importere selv, når prisforskjellen er såpass liten i forhold til å kjøpe fra norsk forhandler er manglende reklamasjonsrett som vil veie tungt for en del. Billigste norske forhandler tar 6100,-, det er en forskjell på 700,- kr.

Er bedre på flere punkter enn tilsvarende prisede telefoner. Men å si at den knuser dobbelt så dyre telefoner er en stor overdrivelse.

Forskjellen i praksis er ikke veldig stor til Samsung S8, HTC u11, Sony zx1, Nokia 8 som alle i skrivende stund fås til under 6000,- fra norsk forhandler.

Det er forøvrig mulig å importere direkte fra Kina, den kommer da på 4500 før moms, og dermed neppe verdt bryet når moms 1100,- og fortollingsgebyret 200-300,- er regnet inn.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-oneplus-5t

Faktisk det mest fornuftige jeg har lest om denne telefonen noensinne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Får 5T til under 5 lapper fra lightinthebox.

https://www.lightinthebox.com/oneplus-5t-6-0-inch-4g-smartphone-6g-64gb-20-mp-16mp-octa-core-3300mah_p6386232.html?category_id=5999&prm=1.2.1.1

Dem refunderer MVA og fortollingsgebyr, så havner faktisk bare på 4972,- med frakt.

(husk å huke av for "customs insurance" for at dem skal tilbakebetale deg dette)

Nylig kjøpt en 3D printer fram dem til en latterlig lav pris, og de tebakebetalte meg regningen fra DHL som kom i etterkant (mva og fortollingsgebyr) så kan gå god for dem.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg ville nok valgt OP5T selv om den kostet 500 mer enn alle de andre du nevnte der, så for min del er den bedre enn alle de. Og siden jeg kunne ta en gratis svipptur over grensen så fikk jeg telefonen for 5000 med frakt. Definitivt bedre kjøp.

Samsung sliter med fingeravtrykk-leserens plassering samt et UI som er dårlig og sliter med framedrops. HTC eller Sony har heller ikke noe på denne vil jeg si.

Forøvrig strålende fornøyd med min etter to uker i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...