Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW transporter T5 2,5 TDI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har vel ikke ordet på seg for å være veldig solide de motorene, bl.a. har de en god del problemer med toppen. Men jeg har ikke noen formening om det gjør særlig utslag om den er chippet.

 

På en 2007 ville jeg også sjekke om 4motion (Haldex-koblingene) er i problemfri - det blir også dyrt hvis ikke, og ikke minst etter rust.

Endret av toffo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De har vel ikke ordet på seg for å være veldig solide de motorene, bl.a. har de en god del problemer med toppen. Men jeg har ikke noen formening om det gjør særlig utslag om den er chippet.

 

På en 2007 ville jeg også sjekke om 4motion (Haldex-koblingene) er i problemfri - det blir også dyrt hvis ikke, og ikke minst etter rust.

Hva som er problemet med toppen? Den jeg hsr funnet er en rustfri 2007 mod med forsterket clutch og svinghjul. Vet clutch og svinghjul er et kjennt problem på disse.

Lenke til kommentar

 

De har vel ikke ordet på seg for å være veldig solide de motorene, bl.a. har de en god del problemer med toppen. Men jeg har ikke noen formening om det gjør særlig utslag om den er chippet.

 

På en 2007 ville jeg også sjekke om 4motion (Haldex-koblingene) er i problemfri - det blir også dyrt hvis ikke, og ikke minst etter rust.

Hva som er problemet med toppen? Den jeg hsr funnet er en rustfri 2007 mod med forsterket clutch og svinghjul. Vet clutch og svinghjul er et kjennt problem på disse.

 

 

Fant ikke igjen siden hvor jeg leste om dette først, men ser andre steder at det er en del problemer med tidlig slitasje på kammen og de hydrauliske ventilløfterne som kan få problemer. Kan virke som problemer med for dårlig smøring. Men du skal da høre det i form av støy fra luft som blåses tilbake i luftfilteret, da inntaksventilene ikke stenger skikkelig. Kan forårsake motorras hvis slitasjen blir for stor.

I det hele tatt er det beskrevet mye forskjellige feil med disse motorene, men samtidig er det mange av de som går langt så det kan virke som flaks/uflaks etc og som vanlig er oljeskift/vedlikehold superviktig på moderne dieselmotorer.

 

En av de mer vanlige feilene ser jeg er vannpumpa - som ikke er noen stor sak, men også en pakning ved vannpumpa som kan føre til vann i olja (som igjen først slår ut i turbohavari). Kan være lurt å holde et øye med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...