AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Har det noe å si? Jeg vurderer å sette sparepengene mine i EasyBank Pluss, siden de har 2,10% rente. Det høres bra ut, men det står ikke noe om månedlig rentekapitalisering slik jeg har i min nåværende bank (KomplettBank 1,95%). Anonymous poster hash: 87310...3a5 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Renter på innskudd kapitaliseres årlig https://easybank.no/prisliste/ Renten hos komplett bank er en årlig effektiv rente. Renten i Easybank er altså bedre. Endret 20. juni 2017 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Eneste fordelen med månedlig rentekapialisering er at rentene blir disponible for deg på et tidligere tidspunkt enn ved årlig. Rentesatsen som er oppgitt tar høyde for at rentene blir utbetalt månedlig, slik at det ikke blir noen rentes rente-fordel. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Månedlig kapitalisering vil si at rentene godskrives din konto månedlig, og at det dermed regnes rente av dem (rentesrente). Ved samme nominelle rente vil effektiv rente være høyere med månedlig kapitalisering enn årlig kapitalisering. Dette får bare betydning der man sammenligner nominelle renter, eller kontoer der man kommer til å ta ut penger. Sammenligner man årlig effektiv rente er det tatt hensyn til dette. Derfor er det viktig å sikre seg at man sammenligner epler og epler - nominell rente mot nominell rente, og effektiv rente mot effektiv rente. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Eneste fordelen med månedlig rentekapialisering er at rentene blir disponible for deg på et tidligere tidspunkt enn ved årlig. Rentesatsen som er oppgitt tar høyde for at rentene blir utbetalt månedlig, slik at det ikke blir noen rentes rente-fordel. Når det er årlig rentekapitalisering, får jeg da pengene 2. januar? Anonymous poster hash: 87310...3a5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Renten i Easybank er altså bedre. Da setter jeg sparepengene der. Med mindre det finnes en bank med enda bedre rente da? Anonymous poster hash: 87310...3a5 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Med mindre det finnes en bank med enda bedre rente da? Tvilsomt. Skal man ha høyere avkastning så må man over på noe som har høyere risiko, f.eks ETF. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Eneste fordelen med månedlig rentekapialisering er at rentene blir disponible for deg på et tidligere tidspunkt enn ved årlig. Rentesatsen som er oppgitt tar høyde for at rentene blir utbetalt månedlig, slik at det ikke blir noen rentes rente-fordel. Når det er årlig rentekapitalisering, får jeg da pengene 2. januar? Anonymous poster hash: 87310...3a5 Husker ikke i farten om de blir tilgjengelige 1. januar, eller første bankdag i det nye året. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Med mindre det finnes en bank med enda bedre rente da? Tvilsomt. Skal man ha høyere avkastning så må man over på noe som har høyere risiko, f.eks ETF. Hadde du giddet å flytte 400k over fra en 1,95% bank til en 2,10% bank? Anonymous poster hash: 87310...3a5 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Hadde du giddet å flytte 400k over fra en 1,95% bank til en 2,10% bank? Anonymous poster hash: 87310...3a5 Kommer helt an på om du synes 600 kroner er god nok betaling for jobben det er å flytte dem. (For det er så mye du får i ekstra renter første året) 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Hadde du giddet å flytte 400k over fra en 1,95% bank til en 2,10% bank? Anonymous poster hash: 87310...3a5 Kommer helt an på om du synes 600 kroner er god nok betaling for jobben det er å flytte dem. (For det er så mye du får i ekstra renter første året) Samtidig blir det flere banker å holde styr over, og det kan være at jeg glemmer de 600 kronene hvis jeg tar dem ut før nyttår. Anonymous poster hash: 87310...3a5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Men de 600kr forsvinner jo ikke selv om du glemmer de... 2 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Det er en del banker som må ha dukket opp det siste året eller de siste få åra. Jeg bruker i dag Bank Norwegian til sparepenger, men vurderer Komplett Bank. Ønsker fortsatt å kunne disponere pengene når jeg ønsker uten uttaksgbyr, selv om renten da blir lavere.Banker som f.eks Easybank, Monobank, BB bank, MyBank, Bluestep Bank eller DeBank har jeg overhodet ikke kjennskap til. Er dette frittstående banker, eller er de underlagt andre banker eller finansinstitusjoner? Selv om de alle er registrert hos Bankenes sikringsfond, vil jeg helst bruke banker jeg vet har ekstistert en del år. Unntaket er vel Komplett Bank, da jeg har gode erfaringer med Komplett fra netthandel der. Når vi snakker om Komplett, er jeg forresten kunde hos Komplett Mobil, men teletjenestene deres er leid hos et annet selskap, som har konsesjon for å levere teletjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå