Martin Braathen Røise Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Data om over 200 millioner velgere lå åpent på Amazon sine skyservere Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Jeg fatter ikke at noen legger sine private bilder og dokumenter på et firma sine servere, når et par 2TB harddisker koster en tusenlapp! Lag backup selv, og sov godt om natten. Ikke F om jeg vil risikere hacking og spredning, eller en utro tjener som sitte og kjeder seg på jobb og browser bildene mine. Jeg kommer aldri til å bruke såkalt "skytjeneste", og folk som gjør fortjener ikke bedre. 4 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Jeg fatter ikke at noen legger sine private bilder og dokumenter på et firma sine servere, når et par 2TB harddisker koster en tusenlapp! Lag backup selv, og sov godt om natten. Ikke F om jeg vil risikere hacking og spredning, eller en utro tjener som sitte og kjeder seg på jobb og browser bildene mine. Jeg kommer aldri til å bruke såkalt "skytjeneste", og folk som gjør fortjener ikke bedre. Konklusjonen blir vi lekker litt om alle, men noe info selger vi. Og alle systemer er under kontinuerlig spionasje.Er verre en all forurensning samfunsøkonomisk dette nye spøkelset. Helt utav kontroll kan man si. Våre sikkerhetsmyndigheter sier jo faktisk i rene ord, "vi vil ikke ordne dette problemet" vi har egenintresse i det. Tror mange av våre politikere er blitt litt våte i buksa av det som kommer imot dei, med AI og ulovlig informasjonsinnhenting. Kva trur dei, bli ny keiser eller sprellemann. Det er den nye genrasjon's Rinnan og Nixon som matrialiser seg, med dagspressen og dagens næringsliv på slep. Endret 21. juni 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV 4 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Jeg fatter ikke at noen legger sine private bilder og dokumenter på et firma sine servere, når et par 2TB harddisker koster en tusenlapp! Lag backup selv, og sov godt om natten. Ikke F om jeg vil risikere hacking og spredning, eller en utro tjener som sitte og kjeder seg på jobb og browser bildene mine. Jeg kommer aldri til å bruke såkalt "skytjeneste", og folk som gjør fortjener ikke bedre. Denne saken handler ikke om privatpersoners bruk av skytjenester. Denne saken handler om et firma som har lagret store mengder data på Amazon sine servere. Du som privatperson kan ikke hindre dette. Data om deg ligger på Amazon, Microsoft og Google sine skytjenester, uten at du har noen som helst mulighet til å påvirke det. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Jeg fatter ikke at noen legger sine private bilder og dokumenter på et firma sine servere, når et par 2TB harddisker koster en tusenlapp! Lag backup selv, og sov godt om natten. Ikke F om jeg vil risikere hacking og spredning, eller en utro tjener som sitte og kjeder seg på jobb og browser bildene mine. Jeg kommer aldri til å bruke såkalt "skytjeneste", og folk som gjør fortjener ikke bedre. Denne saken handler ikke om privatpersoners bruk av skytjenester. Denne saken handler om et firma som har lagret store mengder data på Amazon sine servere. Du som privatperson kan ikke hindre dette. Data om deg ligger på Amazon, Microsoft og Google sine skytjenester, uten at du har noen som helst mulighet til å påvirke det. Å hva hjelper det å ha pulverisert ansvaret, outsorse ? Endret 21. juni 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
tHz Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg fatter ikke at noen legger sine private bilder og dokumenter på et firma sine servere, når et par 2TB harddisker koster en tusenlapp! Lag backup selv, og sov godt om natten. Ikke F om jeg vil risikere hacking og spredning, eller en utro tjener som sitte og kjeder seg på jobb og browser bildene mine. Jeg kommer aldri til å bruke såkalt "skytjeneste", og folk som gjør fortjener ikke bedre. Denne saken handler ikke om privatpersoners bruk av skytjenester. Denne saken handler om et firma som har lagret store mengder data på Amazon sine servere. Du som privatperson kan ikke hindre dette. Data om deg ligger på Amazon, Microsoft og Google sine skytjenester, uten at du har noen som helst mulighet til å påvirke det. Å hva hjelper det å ha pulverisert ansvaret, outsorse ? Les posten en gang til. ozone skylder på brukeren / privatpersoner. Jeg påpeker at denne saken ikke kunne påvirkes av en privatperson. Det er et firma som har valgt å legge data i skyen, de har det hele og fulle ansvaret. Privatpersonene kan ikke påvirke dette i det hele tatt. For å understreke poenget nevner jeg at alle har privat data liggende i skyen, selv om de ikke personlig bruker noen skytjenester. 1 Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 "Dermed skal informasjon om adresser, telefonnumre og religiøstilhørighet om 61 prosent av alle amerikanere være blottlagt." Den relevante sammenligningen bør være stemmeberettigede, eller siden det er USA: registrerte velgere. I 2016 rundet antall registrerte velgere i USA 200 millioner, så da er det antagelig snakk om at det er opplysninger om samtlige registrerte velgere som har kommet på avveie. 1 Lenke til kommentar
FLU39NRT Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Jeg fatter ikke at noen legger sine private bilder og dokumenter på et firma sine servere, når et par 2TB harddisker koster en tusenlapp! Lag backup selv, og sov godt om natten. Ikke F om jeg vil risikere hacking og spredning, eller en utro tjener som sitte og kjeder seg på jobb og browser bildene mine. Jeg kommer aldri til å bruke såkalt "skytjeneste", og folk som gjør fortjener ikke bedre. Denne saken handler ikke om privatpersoners bruk av skytjenester.Denne saken handler om et firma som har lagret store mengder data på Amazon sine servere. Du som privatperson kan ikke hindre dette. Data om deg ligger på Amazon, Microsoft og Google sine skytjenester, uten at du har noen som helst mulighet til å påvirke det. Å hva hjelper det å ha pulverisert ansvaret, outsorse ? Les posten en gang til. ozone skylder på brukeren / privatpersoner. Jeg påpeker at denne saken ikke kunne påvirkes av en privatperson. Det er et firma som har valgt å legge data i skyen, de har det hele og fulle ansvaret. Privatpersonene kan ikke påvirke dette i det hele tatt. For å understreke poenget nevner jeg at alle har privat data liggende i skyen, selv om de ikke personlig bruker noen skytjenester. Dette har heller strengt tatt ingenting å gjøre med skyen heller, dette kunne like gjerne ha ligget på et usikret smb eller ftp nettverk lokalt hos noen. Både AWS, Azure og Google tilbyr gode verktøy for både å låse ned tilgang og til å kryptere informasjon. At noen ikke gjør dette, handler om inkompetanse, og ikke leverandører. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Dette har heller strengt tatt ingenting å gjøre med skyen heller, dette kunne like gjerne ha ligget på et usikret smb eller ftp nettverk lokalt hos noen. Både AWS, Azure og Google tilbyr gode verktøy for både å låse ned tilgang og til å kryptere informasjon. At noen ikke gjør dette, handler om inkompetanse, og ikke leverandører. Eneste forskjellen er at alt stort sett er public by default i skyen, mens on-premesis løsninger ikke er direkte eksponert på internet. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Dette har heller strengt tatt ingenting å gjøre med skyen heller, dette kunne like gjerne ha ligget på et usikret smb eller ftp nettverk lokalt hos noen. Både AWS, Azure og Google tilbyr gode verktøy for både å låse ned tilgang og til å kryptere informasjon. At noen ikke gjør dette, handler om inkompetanse, og ikke leverandører. Eneste forskjellen er at alt stort sett er public by default i skyen, mens on-premesis løsninger ikke er direkte eksponert på internet. Var einig i det forige De skreiv også. Klart levrandører av sky tjenester har ansvar for å sikre all vår informasjon i skyen. Slik som en advokat har et ansvar for å gi de beste råd til sin klient. Er jo mer dårlig moral og inside-handel som foregår i IT kretser, men våres sikkerhetsmyndigheters velsignelse og bønnerop. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) GDPR? Tullball. Dette var en datslekkasje/feil. Hva er det neste? GDPR vil forhindre bugs og sikkerhetsfeil i all verdens programvare? Jeg spyr. Endret 22. november 2018 av asshole Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 (endret) Tenk når Hitler 2 kommer. Da vil alle amerikanske jøder skjelve litt, for nå slipper fascistetteretningen å måtte kartlegge særlig for å finne fram til dem. Ikke noe vondt ment om jøder. Men bare for å få satt dette litt i perspektiv av hvilke framtidige konsekvenser det kunne tenkes å kunne få! Endret 1. juli 2019 av G 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå