Gå til innhold

Hvilken op? Bytte fra chess til?

Anbefalte innlegg

Jeg er sær :-)

Jeg reiser ALDRI utav landet, aldri, trenger ikke roaming

Jeg prater lite i mobilen, men trenger MYE sms.

Har behov for ca 3GB data

Nettop oppgradert maskinvare til Galaxy S8 og Ipad pro med 4g

Er ganske handikappet, uføretrygdet, må ha Ipad med 4g når jeg er hos alle legene mine for å ha journal tilgjengelig. Det er "aldri" tid til å connecte til lokal/sykehus wifi.

Mobilen, ja du vet, uten den så vet jeg sannelig ikke. Men spotify, instragram, nettbank, pinterest bare for å nevne fritidsgreiene, så kommer nettbank og apotek journal og legebestiling... du vet ...

Trenger altså surfeabb på begge, ipad og mobilen

Har idag dette;

Chess Easy 2 GB

til kr 229,- mnd

Tjenester:

Tvillingsurf kr 30,- mnd

Tvillinh kr 28,- pr mnd

Jeg må ha Telia, pga 4g og  dekning generellt der jeg bor

HJELP meg, føler at jeg betaler fro mye, men samtidig er det noe trygt med chess, vært der i fem år.

Mange takk

Arild

Orkanger

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kontaktet Chess og hørt om de har et godt tilbud å komme med, du ønsker litt mer data men føler prisen deres er ganske stiv og vurderer med bakgrunn i dette bytte av operatør. Så vil jeg tro de kanskje kan ordne litt mer data til deg til en bedre pris enn du finner på nettsiden og du slipper styr med å bytte til ny operatør.

Telia vil gjerne kunne tilby rabatt på abonnement hos dem dersom du kontakter dem og nevner du ønsker 3-4 GB data til en grei pris med data- og/eller tvillingsim. Skader ikke å høre hvilken pris de kan tilby utenom standardpris du finner på nettsiden.

OneCall som nevnt over er også et bra alternativ, de har både gratis data- og tvillingsim inkludert i prisen á 299 kr mnd for 4 GB data. OneCall gir ikke "spesialtilbud" slik Chess og Telia gjør, prisene du finner på nettsiden er prisen du får slik jeg har forstått det på dem.

Har du TV og bredbånd fra Get så kan du få 4 GB til 249 kr mnd som inkluderer gratis datasim. I tillegg får du HBO Nordic inkludert i prisen. Get tilbyr ikke tvillingsim dog, kun en stykk datasim.

Alle nevnte har Telia-dekning.

Selv fikk jeg 25% rabatt på månedsavgiften i 12 mnd hos Talkmore uten bindingstid da jeg kontaktet de angående mulig overgang til en konkurrent, så i første omgang vil jeg anbefale å høre med Chess om de kan gi deg et godt tilbud for å bli hos dem.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Tuseen takk for meget hjelpfulle svar!

Noen fakta; Telenor er desverre uaktuelt for meg. Det er Telia som er nettet jeg må ha.

Tv ser jeg ikke på :-)

Bredbånd er bare sorgen. I borettslaget her jeg bor, nektet de å ta inn Svorka fiber  da de grov kabel på Evjen. Vi har fremdeles kobber

fra Telenor :-)

Jeg ser film MYE film. Strømmer Netflix og en amerikansk tjeneste VUDU. Dette må gå på full fart på mine Ipad pro.

(har jo et svæært hjemmekinoanlegg. med en Roku 4k mediaspiler som sentral boks)

Bruker ikke musikk strømming som Spotify. Synes NRK P13 og P9 gir nok musikk.

Mvh

ak

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar

Kan jo bare avslutte tråden med å gjenta prat med leverandøren

Etter litt opp og ned fortsetter jeg nå hos Chess.

Chess King 3GB med tvillingsurf -- kr 259,-

Sier meg fornøyd, da vet jeg hva jeg har og hva jeg vil få....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...