NTB - digi Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Millionbot til Telenors betalingstjeneste Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Det var egentlig ventet. Jeg var inne på sida deres da de lanserte tjenesten høsten '16, og det var så mye grums der at alt av varsellamper begynte å lyse. Jeg nevner i fleng: Telenor-logoen (den skremmer mer enn Telia-logoen) Liste over kunder/brukersteder er lik listen over premium-nummerne som brukes til å bestille ringetoner på nett. Betyr dette at man må sende SMS til premium-nummer for å bruke tjenesten? Lista over brukersteder er kort. Ca fem perifere brukersteder nevnes, og i tillegg til dette skal Strex kunne brukes på flere tusen andre steder. Javel? Fremgangsmåten for å betale er ikke tydelig beskrevet. Det burde være et minstekrav. COWI er listet opp som brukersted. COWI selger ikke tjenester til privatpersoner. Derimot leverer de tjenester til parkeringsselskaper og ordninger for piggdekkoblater. Strex tar ikke ansvar for feilbelastninger, men henviser istedet til brukerstedet. Noen av disse (hvis vi går ut fra lista over) er steder jeg ikke ville ha turt å handle med. Rett skal være rett, dette er ikke Telenors egen tjeneste, både Telia og ICE er inne på eiersiden. Strex' modell er heller ikke ny. SMS-betaling, som dette faktisk er, kom i 1997. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Det var egentlig ventet. Jeg var inne på sida deres da de lanserte tjenesten høsten '16, og det var så mye grums der at alt av varsellamper begynte å lyse. Jeg nevner i fleng: Telenor-logoen (den skremmer mer enn Telia-logoen) Og der ble man ikke tatt seriøst lenger... Hadde du holdt deg i skinnet og latt være å la Telenor-hatet være det første du nevnte, så kunne lista blitt bra... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Ikke hat, sunn skepsis. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 1 mill høres utrolig mildt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå