Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytting av orginal spiller i golf 5 2007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold deg langt unna ukjente kinesiske spillere. hadde nylig en kar som kjøpte fra ebay, skjermen var defekt. fikk tilsendt en ny skjerm som ble ødelagt i posten.

etter det så fikk han ikke noe svar på henveldelser.

Det jeg anbefaler er www.graviton.no eller bilstereosenteret. slike butikker som operer etter norske kjøpslover er enklere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vanskelig å si noe fornuftig etter som du ikke har sagt noe om hva du trenger/ønsker, og hva du har i bilen. Vil du ha 1-DIN eller 2-DIN? Kun AUX og USB, eller BT også? Navi? CD/DVD eller kun multimedieenhet? Har du rattkontroll? Climatronic med klimavisning? Parkeringssensor med grafisk visning i displayet? Behov for info fra enheten i FIS? Kan jo slenge ut denne, men det blir sikker feil ettersom du ikke har sagt hva du vil ha: https://www.torshovbil.no/tilbud/pioneer-avh-x490dab

Lenke til kommentar

Hvis man skal bytte ut spilleren som sitter der med en tredjeparts vil man fort trenge mer enn kun - spilleren;

Monteringskit, dvs.

* En ramme til å ha rundt spilleren så den passer inn i dashbordet - Bilspesifikk

* Festebraketter for å montere spilleren i eksisterende ramme i dashbordet

* CANBUS-adapter for å sikre at spilleren skjønner når tenningen er på/av, lyd fir ryggesensor etc. Typisk vil man da trenge et kit som f.eks. dette https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/2-din-monteringsrammer/vwkit1

I tillegg, hvis man har rattstyring, visning av kanalinfo etc. i displayet ved turteller/speedometer må man ha en (spillerspesifikk) modul for å få dette til å fungere.

Antenne - Glassantenne for å feste i frontruten fungerer OK men det beste er å bruke en takmontert antenne. Hvis bilen har takantenne i dag, er det ikke sikkert at den vil fungere da disse ofte er aktive og filtrerer ut alt annet enn FM (+AM) -båndet. Skifte av en slik kan medføre en del arbeid (ta ned innertak for å komne til etc.)

Lenke til kommentar

Bytting av antenne på taket vil nok være utelukket for meg.

Men bytting til 1-din spiller er jo en mulighet ja. 

Eller er ligger 2-din spiller på samme pris og ytelse? 

Jeg vil helst ha DAB, usb som jeg kan legge inn i hanskerom? og BT. 

Visst man velger en 2-din, hvordan vil da gps fungere? må man sette op ny antenne ? Eventuelt hvor skal denne sitte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...