Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikoner og mappeinnhold forsvant plutselig

Anbefalte innlegg

Hei,

Lastet ned et program og vipps der forsvant flere mapper og ikoner fra Skrivebordet.
Har sett i søppelbøtta, ingenting der.
Har sørget for at "unhide folders ...." greiene er på.
Har prøvd programmet Unhide som skal hente opp ikoner og slikt, men får i loggen at "C:\.....\Local\Temp\smtmp\ folder does not exist!!", så jeg får ikke gjennopprettet ikonene med det programmet.

Har gjort det aller meste, men det ser ut som de er søkk vekk. Er det kanskje noen som har erfart det samme, tips? Takk :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at ikke det er feil med profilen slik at du har logget på med en temporær windows profil ?

sjekk link: samme prosedyre med win10 også

http://www.sysprobs.com/fix-temporary-profile-windows-7

https://support.microsoft.com/en-us/help/947242/a-temporary-profile-is-loaded-after-you-log-on-to-a-windows-vista-based-system

edit:

og https://appuals.com/temporary-profile-issues-in-windows-10/

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lastet ned jRAT. Et program jeg har kjøpt for lenge siden og skulle laste ned Windows clienten.

Windows 10.

Har restartet flere ganger. Kjørt antivirus og malware-scan i sikkermodus og slettet alt rusk.

Sikker på at ikke det er feil med profilen slik at du har logget på med en temporær windows profil ?

sjekk link: samme prosedyre med win10 også

http://www.sysprobs.com/fix-temporary-profile-windows-7

https://support.microsoft.com/en-us/help/947242/a-temporary-profile-is-loaded-after-you-log-on-to-a-windows-vista-based-system

Jeg skjønner ikke helt det i linken fra Microsoft:

1. Log on to the system by using an administrative user account other than the user account that is experiencing the problem.

Skal jeg logge på en annen brukerprofil? Jeg er lokalbruker og administrator, kan ikke se at jeg har flere brukere på PCen.

Jeg har forøvrig ikke noe i regedit med .bak bak (når logget inn på admin brukeren).

87eBINw.png

EDIT: Ser og at så og si alle mappene jeg hadde f*** er tomme! Nei! :cry: Hvordan kan det forsvinne på et blunk?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Nå gikk alt til helvete.

Fant ut man kunne prøve å hente explorer.exe fra en ren maskin. Så lastet ned fra en sikker side som har slike filer.

Skiftet navn på originalfilen inne i C:\Windows til explorer.exe.old, og la inn den jeg lastet ned.
Restartet maskinen. Nå er alt svart. Går ikke an å velge ny task med explorer.exe i oppgavebehandling. Fant filen explorer gjennom å bruke browse inne i oppgavenehandling. Den explorer.exe.old er borte og kun den nye er der ... hva faen gjør jeg nå.

Ordnet det.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

du trenger ikke logge på med ei anna brukerprofil

log inn, start (start kjør) regedit ( i administrator modus ?)  gå til den stien som vist på bilde og fin linjen hvor det står .BAK   . slett denne linjen. og restart pc. 

Da skal windows ikke logge deg på med en temp profil lengre

du kan også sjekke om brukerprofilene dine er tome via "C:\Users" 

Hvis det er samma brukernavn (som ligner på hverandre) under c:\users logger trolig windows deg på med temp profil

Endret av spetter
Lenke til kommentar

om det er profilene så ser det ikke ut som det er et temp profil problem.

I tillegg til at det skulle være en linje med .BAK under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\microsoft\windows NT\currentversion\profilelist ved kjøring av REGEDIT

Så burde fler linjer med profiler enn bare Default , default.migrated, default.apppool , public og Simen

Går utifra at det er Simen som er din bruker. Da burde det vært andre linjer som ~simen   , simen.1  osv  

under profilmappa hvis det var et temp profil problem

Edit: ved forsiktig med å endre ting i REGEDIT. hvis du endrer noe feil så kan windows bli ubrukelig.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Hey!

Brukte Disk analyzer helt tilfeldig, på en annen disk jeg har. Der fant jeg en mappe kalt "$RECYCLE.BIN". I denne mappen inneholder det mapper som er profiler( tror jeg?), der den ene mappen heter akkurat det samme som profilmappen min i regedit. Denne mappen er på flere GB og er fra i år. I tillegg er det en mappe til som er fra i år som inneholder desktop.ini bare.

Kan dette være noe?? At dette er den originale profillisten, som har havnet her??

Skal jeg prøve å slette den profilmappen jeg bruker fra regedit, og få inn denne fra $RECYCLE.BIN?

Problemet er at når jeg prøver å åpne mappen i Explorer finner jeg den ikke. Kun i disk analyzer programmet ... og ja, har skrudd på at alle mapper og slikt vises :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...