Gå til innhold

2500+ eller 2800+?


Cell_v14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørt snakk om at barton 2500+ har blitt låst i den siste utgaven. Vet at Barton 2800+ funker fint på 3200+. Prisen for en 2800 er ikke så gærnt lenger heller.

Hvis du vet at du med sikkerhet får en overklokkbar 2500+ er jo det en god prosessor, hvis ikke ville jeg gått for 2800+

 

-z00l-

Lenke til kommentar

du kan fortsatt klokke FSB. Så da er det opp til hovedkortet ditt hvor langt du kan gå. I hvert fall det jeg har hørt. Mer konkret så må Proffene komme med.

Men har du riktig hovedkort og god vifte så går det så det suser. de fleste kan vel settet den rett opp på 3200+ 0 problem.

Lenke til kommentar
Dumme AMD, låse en cpu, er de blitt helt mongo for tidene :angry:

Vel..Hvis de låser dem må vi kjøpr raskere cpu`er oftere istede for å bare klokke dem.Jeg har jo min Athlon 1.2 enda pga klokking.Uten ville den vært ubrukelig.

 

Samtidig kan de få ned returer på cpu`er.Sikkert mange som ødelegger dem ved klokking eller annen modifiserin så krever ny på garanti.Her er de bare logisk.

 

Ville personlig gå får 2800+ fordi den er raskere uten klokking.Enkelt og greit.

 

Shorty

Lenke til kommentar

Er ikke helt siker på om alle helt har forstått hva det vil si at Amd har låst prosessorene :p

 

Alle prosessorer som er produsert etter uke 42 kan med sikkerhet sies å være låst.

De begynte å låse de i uke 39, så noen mellom uke 39 og uke 42 kan være låst, andre ulåste.

 

Alle prosessorene basert på Barton-kjernen er låst såvidt jeg veit. Ikke bare Xp2500. Og det er kun multiplier som er låst. Dvs at man fremdeles kan overklokke ved å endre fsb. ;)

Xp2500 og Xp3200 har samme mulitplier. Den er nå låst på 11. Eneste forskjellen på dissse er fsb, som er henholdsvis 166 for Xp2500 og 200 for Xp3200. Dermed er det veldig enkelt å få Xp2500 til å kjøre som en Xp3200.

Xp2600 har multiplier på 11.5, Xp2800 har 12.5 og Xp3000 har 13.

De fleste av disse prosessorene stopper opp på ca. samme klokkehastighet dersom man overklokker.

Lenke til kommentar

Kjøp et Ultra400 hovedkort i samme slengen! Test XP2500+ på det hovedkortet du har og sjekk om den er låst. Hvis den er låst bruker du det nye hk og kjører den på 11x200=2,2 GHz :D. Hvis ikke kan du klokke den med multiplier på det gamle kortet, og bruke angrefristen på det nye ;)

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...