AndersT2 Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Har ett app på telefonen for å styre lys og varme hjemme. Siden det koster å benytte det utenfor hjemmenettverket, så tenkte jeg å sette opp VPN, slik at jeg kan utsette varmen osv når jeg må jobbe lenger. I Asusen så har jeg valgene mellom PPTP og OpenVPN. Sjekker ett sted om hvilken jeg burte bruke, og der ble det sagt at OpenVPN er ett sikrere alternativ enn PPTP som var gammelt og usikkert. Testet og fulgte anvisningene som Asus sa og satt opp VPN, og både VPN appen og routeren sier at jeg er tilkoblet. Men får ikke appen til å funke når jeg bruker 4G på telefon (Samsung S6). Noen som vet hvordan jeg skal få til dette? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Det trengs mer avansert routing, men det ser ikke ut til å være støttet i stock firmware, merlin eller dd-wrt. Det feiler på: iptables -t nat -A POSTROUTING -o tun21 -j MASQUERADE Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Mulig feilen ligger spesielt på min router. Du kan forsøke: iptables -I FORWARD -i br0 -o tun21 -j ACCEPTiptables -I FORWARD -i tun21 -o br0 -j ACCEPTiptables -t nat –A POSTROUTING –o tun21 -j MASQUERADE "tun21" er openvpn adapteret som vist ved å kjøre ifconfig. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2017 Hvor legger jeg inn slikt? Har ikke drevet med det før. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Du må logge inn på routeren med ssh og utføre kommandoene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå