Gå til innhold

Hvilken rimelig mobil?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter klar til å handle en rimelig mobil etter halvannet år med Win10, kroken på døra ble DNB's stopp for Vipps på windows mobil  :hrm:

Jeg sitter med en oversikt fra prisjakt, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Med priser fra 18-1900 kr for Moto G4-G5 og P9 lite, 2200 for Honor8 lite, 2700 kr for P10 lite og G5 plus, og opptil 3500 kr for Honor 8 32GB.

Hvilke bør jeg ikke velge og hvorfor, hvilke har fordeler de andre ikke har? Noen som vil komme med kvalifiserte vurderinger?

Og er det andre modeller jeg burde tenkt på i vurderingen i pris mot ytelse og funksjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tror kanskje jeg hadde gått for Honor 8, selv om den er dyrest. Moto G4/5 har vel ikke varsellys, og dette synes jeg er irriterende. I tillegg liker jeg at telefonene tilbyr noe mer enn standard android slik som Huawei gjør. Jeg synes også samtalekvaliteten i Huawei er overlegent de fleste andre telefoner.

LG har noen rimelige alternativer, men hvor gode de er vet jeg ikke.

Nå har forøvrig Moto blitt rost opp i skyene i tester av rimelige telefoner, kanskje verdt å notere seg dette bak øret.

Lenke til kommentar

G5 er fantastisk for prisen, kun 1790 nå. Sleng på 200 til for et 64 gb minnekort så er du der.

Omtrent helt ren android er et stort pluss i motsetning til mange samsung telefoner som er full av bloat og oppdateringer som tar evigheter å få.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Takk for innspill! 

Jeg endte opp med G4 plus til kr 1490 i slutten av juli. Valget ble gjort mer ut fra budsjettmessige vurderinger pris/ytelse enn ut fra funksjoner/egenskaper.  I sammenligning med P9 lite som min sønn hovedsakelig bruker til pokemonGo kan jeg si følgende: g4plus er ikke like rask til å pinpointe gps-lokasjon som p9 lite. Den bruker lengre tid (sekund-er) på starte spillet, den bruker lengre tid på å fange pokemons, den bruker lengre tid på navigere i menyer. Som i tiendedeler til sekund. Ellers det ikke noe i daglig bruk som jeg legger merke til. 

Jeg har en mistanke om at g4plus' 2GB RAM mot p9 lite's 3 GB har skylden av mye av opplevd ytelse i pokemon go. 

Totalt sett vet jeg ikke om tusenlappen opp til p9 lite fra i fjor ville vært verdt forskjellen, men da p9 lite var på salg tidlig i sommer var den et kupp; den også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...