Torbjørn Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Kan perl brukes med mysql? - dump spørsmål! http://search.cpan.org/~rudy/DBD-mysql-2.9003/lib/Mysql.pm Kort fortalt brukes det slik (er veldig sammenlignbart med php): #!/usr/bin/perl # importerer mysql modulen use Mysql; # kobler opp mot database $db = Mysql->connect("server", "database", "user", "pass"); $result = $db->query("select * from min_tabell"); # gitt en tabell med kolonnen 'navn' while(%row = $result->fetchhash){ print "Fant navn i tabellen: $row{navn}\n"; } # kan også gjøre andre queries (selvsagt) $db->query("update log set tekst = 'Et søk ble gjort i min_tabell',tid = Now()"); Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Her kommer det tutorials som bare juling ser jeg. Angående denne tutorialen; min_tabell er en fil? Så jeg må lage den fila først eller lager programmet den eller hvordan fungerer det? Skjønte det ikke helt Men jeg skal prøve og lese flere tutorials... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 min_tabell er en tabell i en mysql database. når du lærer mer om mysql kommer du til å forstå med en gang, men det hører hjemme i en mysql tutorial Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 min_tabell er en tabell i en mysql database. når du lærer mer om mysql kommer du til å forstå med en gang, men det hører hjemme i en mysql tutorial Okei, da holder jeg meg unna det nå og tar det igjen siden... Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Siden dette er en mysql tutorial. Noen som har forslag til en liten søke motor til og søke i mysql? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 se på denne siden: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Fulltext_Search.html står litt om fulltekstindeksering etc.. der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå