Gå til innhold

Massiv allianse skal ta kverken på piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som man kan finne det meste av serier og mange filmer hos de lovlige streaming tilbyderne har jeg nesten sluttet med nedlasting, men fortsatt er det MYE man ikke finner lovlig.

Det er utrolig mange serier som har vært ute i flere år som enten mangler de første sesongene eller siste sesong uten at noen av tilbyderne kan si når og om de noen sinne kommer til å skaffe de manglende sesongene. 

At man da tyr til ulovlige metoder for å få tak i innholdet er helt naturlig og tror ikke at å ta piratene kommer til å medføre noen nedgang i nedlasting. Med flere og flere som oppdager VPN blir vel det omtrent umulig også.

Så istedenfor å tilby og gi folk mulighet til å betale for innholdet skal de straffe en, etter min mening, helt naturlig konsekvens når tilbudet mangler :thumbdown:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

"Den nystiftede alliansen estimerer at så mange som 21,4 milliarder personer besøkte en piratnettside i 2016."

Det var da svært mange personer. Er det kanskje riktigere å si at piratnettsider hadde 21.4 milliarder besøk i 2016? ;)

Lenke til kommentar

De er redd for pengesekken sin nå ^^ Ja, når de rike og mektige blir truet, da kommer søren meg tiltakene fort og hardt! Musikk, underholdning og spill burde være gratis og åpent for alle. Ikke noe man skal tjene millioner og milliarder på. Håper piratsidene lever for alltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Den nystiftede alliansen estimerer at så mange som 21,4 milliarder personer besøkte en piratnettside i 2016."

Det var da svært mange personer. Er det kanskje riktigere å si at piratnettsider hadde 21.4 milliarder besøk i 2016? ;)

 

Litt uheldig formulering der, gitt. Endret det nå :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Samtidig viser tallene at vi nordmenn stadig oftere dropper å bruke lovlig nedlastning. hvor tallene falt sakte men sikkert i hele 2015.

 

Skal det stå "ulovlig" her? Eller menes det faktisk at lovlig nedlasting minker? For i så fall er det vel heller sånn at det går fra nedlasting til streaming, ikke lovlig nedlasting til ulovlig nedlasting slik man gjerne kan tolke det i artikkelen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piratkopiering er ulovlig. Hvor gode kunder folk er når de ikke stjeler er ikke noe poeng. Om man mener alt skal deles er det bare å dele i vei, men det er opphavsmann som velger å dele. Og - om naboens sykkel bare står der, betyr ikke det at jeg uten videre kan bruke den som jeg ønsker.

 

Om man ikke liker å betale for f.eks musikk, kan man jo boikotte de som tar seg betalt. Jeg synes komponister skal ha mulighet til å selge sine produkter på lik linhe med alle andre som produserer noe - og ideer og kreativitet må kunne være en aktivitet man kan tjene penger på.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er ulovlig. Hvor gode kunder folk er når de ikke stjeler er ikke noe poeng. Om man mener alt skal deles er det bare å dele i vei, men det er opphavsmann som velger å dele. Og - om naboens sykkel bare står der, betyr ikke det at jeg uten videre kan bruke den som jeg ønsker.

 

Om man ikke liker å betale for f.eks musikk, kan man jo boikotte de som tar seg betalt. Jeg synes komponister skal ha mulighet til å selge sine produkter på lik linhe med alle andre som produserer noe - og ideer og kreativitet må kunne være en aktivitet man kan tjene penger på.

 

At folk kopierer betyr ikke at man ikke kan tjene penger på "Ideer og kreativitet".

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Piratkopiering er ulovlig. Hvor gode kunder folk er når de ikke stjeler er ikke noe poeng. Om man mener alt skal deles er det bare å dele i vei, men det er opphavsmann som velger å dele. Og - om naboens sykkel bare står der, betyr ikke det at jeg uten videre kan bruke den som jeg ønsker.

 

Om man ikke liker å betale for f.eks musikk, kan man jo boikotte de som tar seg betalt. Jeg synes komponister skal ha mulighet til å selge sine produkter på lik linhe med alle andre som produserer noe - og ideer og kreativitet må kunne være en aktivitet man kan tjene penger på.

 

At folk kopierer betyr ikke at man ikke kan tjene penger på "Ideer og kreativitet".

 

AtW

Enig i det, men om jeg skaper noe er det opp til meg hva jeg vil gjøre med det. For eksempel synes jeg ikke du skal bruke et bilde jeg har malt i reklame for ditt proidukt uten avtale. Jeg synes også jeg selv skal velge hvem som får tilgang til musikk jeg har skrevet, produsert og spilt inn. Du kan jo protestere mot dette ved å lytte til annen musikk - det er fryktelig mye som er delt og gratis.

Lenke til kommentar

 

 

Piratkopiering er ulovlig. Hvor gode kunder folk er når de ikke stjeler er ikke noe poeng. Om man mener alt skal deles er det bare å dele i vei, men det er opphavsmann som velger å dele. Og - om naboens sykkel bare står der, betyr ikke det at jeg uten videre kan bruke den som jeg ønsker.

 

Om man ikke liker å betale for f.eks musikk, kan man jo boikotte de som tar seg betalt. Jeg synes komponister skal ha mulighet til å selge sine produkter på lik linhe med alle andre som produserer noe - og ideer og kreativitet må kunne være en aktivitet man kan tjene penger på.

 

At folk kopierer betyr ikke at man ikke kan tjene penger på "Ideer og kreativitet".

 

AtW

Enig i det, men om jeg skaper noe er det opp til meg hva jeg vil gjøre med det. For eksempel synes jeg ikke du skal bruke et bilde jeg har malt i reklame for ditt proidukt uten avtale. Jeg synes også jeg selv skal velge hvem som får tilgang til musikk jeg har skrevet, produsert og spilt inn. Du kan jo protestere mot dette ved å lytte til annen musikk - det er fryktelig mye som er delt og gratis.

 

 

Du kan jo velge det også i en verden med kopiering, du kan velge å publisere ditt verk eller ikke.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De kan starte med å tilby nye sesonger av serier og ikke ligge to tre år bak. Jeg betaler for Netflix, HBO, Amazon Prime og Viaplay. Likevel må jeg ty til nedlasting på flere serier som enten ikke er tilgjengelig eller som ligger langt bak. Det er uholdbart. Jeg vil gjerne betale for det. Men får ikke lov.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Piratkopiering er ulovlig. Hvor gode kunder folk er når de ikke stjeler er ikke noe poeng. Om man mener alt skal deles er det bare å dele i vei, men det er opphavsmann som velger å dele. Og - om naboens sykkel bare står der, betyr ikke det at jeg uten videre kan bruke den som jeg ønsker.

 

Om man ikke liker å betale for f.eks musikk, kan man jo boikotte de som tar seg betalt. Jeg synes komponister skal ha mulighet til å selge sine produkter på lik linhe med alle andre som produserer noe - og ideer og kreativitet må kunne være en aktivitet man kan tjene penger på.

Hvis idéer og kreativitet skal være noe man skal kunne tjene penger på, så vil snart alt som er mulig å forestille seg være patentért, og det vil ikke være mulig for noen å finne opp noe nytt.. fordi alle andre tjener penger på det alleréde. Dessuten er det så utrolig mange kapitalister som bare venter på å snappe opp nye idéer. Det er en uting.

 

Musikk, underholdning, spill og slike ting, bør ikke være noe man skal kunne tjene penger på. Det er noe folk kan gjøre på fritida, -etter- de har vært på jobb og gjort noe nyttig for samfunnet. Så kan man holde konsert på lørdag eller søndag, når alle har fri.

 

Mye av dét beste som er produsért er laget på fritida, det mest naturlige og utilgjorte. Alt som er tilgjort blir veldig fort falskt. Men de pakkes inn i så mange lag med dritt, og media trykker det inn i hodene på oss, gjennom radio, reklame, såpeserier, så det er nesten umulig å holde seg unna. Handler litt om den delen der også. Ta tilbake den frie kreativiteten, ikke la massemedia kontrollere alt vi skal se og høre.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den største trusselen mot det skapende verk er jo nettopp innstillingen til disse rettighetsselskapene ovenfor andres åndsverk. Hvorfor skal man anerkjenne det?

Hvor skal folk med litt mer ryggrad enn som så henvende seg, for å støtte opp om de som produserer, uten først å livnære den surnede kremen av en industri som gjør akkurat det motsatte?

 

De kaller seg produsenter og evner å late som om de representerer dem som har gjort jobben.

 

Kultur trenger ikke å koste mer enn det smaker.

 

Det "haster" å få bukt med piratkopieringen.

Dog ikke i reklamepausen før Pirates of the Caribbean 6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er redd for pengesekken sin nå ^^ Ja, når de rike og mektige blir truet, da kommer søren meg tiltakene fort og hardt! Musikk, underholdning og spill burde være gratis og åpent for alle. Ikke noe man skal tjene millioner og milliarder på. Håper piratsidene lever for alltid.

 

Håper du har lyst til å jobbe gratis også da, siden du mener at andre skal gjøre det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...