thomaskk Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Hei! Jeg er ferdig med 3vgs nå, og jeg har noen eksamenskarakterer i skriftlig som jeg gjorde i 2. klasse som jeg kunne gjort det bedre på. Jeg lurer på om det er mulig å ta opp skriftlig eksamen i eks. matematikk R1 på nytt mens jeg er i Forsvaret?Hvordan er reglene rundt dette? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Ikke noe problem, men du må melde deg på eksamen som privatist. Vet ikke om du får gjort det via forsvaret, men er det en VGS i nærheten så kan du dra så lenge du ikke har andre ting du må gjøre. Snakk med en rådgiver på skolen, de skal kunne dette og gi deg råd og info. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Det er godt mulig, og du har attpåtil krav på lesedøgn i forkant av eksamen. Selv tok jeg opp tre eksamener under førstegangstjenesten. Henvendte meg til Fokus, som tok seg av alt det administrative. Alt jeg trengte var å si i skranken hva slags fag jeg skulle ta, betale en liten avgift, og møte opp på eksamen.Ser ut som man kan melde seg på fag online nå:https://forsvaret.no/kurshttps://forsvaret.no/hogskolene/forsvarets-hogskole/Studier%20og%20kurs/Kurs/Fokus/P%C3%A5melding%20kurs%20og%20fagLykke til! Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Ser dette er en stund siden...men vet du om det er mulig med en form for undervisningsopplegg i det faget man velger å ta opp? Eksempelvis R1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Hmm, det vet jeg dessverre ikke. Jeg fikk ikke noe undervisning i fagene jeg tok opp i førstegangstjenesten. Husker at folk fikk kveldsundervisning i ett eller annet, men mulig det var høgskolefag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå