Gå til innhold

Brenner-tull..

Anbefalte innlegg

Tja, la meg prøve å beskrive probleme(t)/(ne)

Jeg har en LiteOn 48x24x48x brenner.. Og bruker da Nero Burning Rom.

Det første problemet mitt må vel være at jeg må brenne på 32x, for om jeg brenner en film f.eks. på 48x, så kan den ikke overføres til maskina etterpå...

Brenner jeg image, blir de fucka.. Så jeg tør ikke det mer.

Nå har jeg nettopp formatert, installert Windows XP, installert brennern og Nero Burning Rom versjon 6.0.0.29 (registrert).

Problemet mitt nå, er at jeg nå brenner _mye_ treigere enn før, selv om jeg velger 32x som før, og i tillegg går maskina så siiinnsykt treigt!

Musa lagger, Winampen hakker og om noen popper på MSN bruker jeg vel rundt 20 sekunder på å se hvem sitt navn det står på siden fra jeg hører den dumme MSN-lyden..

Ergo:

Er det brennern min som brenner fucka på 40-48x, eller kan det ha noe mer brennern å gjøre?

Hvorfor lagger maskina så jæævlig etter formatering når jeg brenner, og hvorfor går det så treigt?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at DMA er aktivert etter at du installerte driverene? Er det bedre nå når driverene er installert?

Når det gjelder kablene, så kan de skape problemer. Men med symptomer som dine, hvis det ikke er DMA eller drivere, så vil jeg først sjekket om brenneren sitter på samme kabel som en HD eller CD-ROM. Hvis ja, prøv å endre på dette. Det hender at disse ikke liker hverandre. Test f.eks. med brenneren kun med brenneren på en kabel. Det kan også være nok å bytte om på rekkefølgen med hensyn til master/slave. Hvis brenneren sitter på en kabel alene, så ville jeg prøvd en annen kabel.

Lenke til kommentar

Hmm. nå avinstallerte jeg den ja, men med en gang jeg skrur på maskina igjen, "finner" Windows den, og installerer den på nytt igjen :p

I tillegg legger den seg fortsatt om PIO-modus, selv om den står på "Bruk DMA om mulig"... !? (Se screenshot forrige post).

Og jeg har sjekka kablene. Står på samme kabel som en HD, og CD-brennern er master.

Lenke til kommentar

Jippiii! :D :D

Takk sofTest! Det funka som ******, det! :D :D

Nå funker det å brenne uten at PC-en går så jæævlig laggy! :)

Bare en ting igjen nå.. Jeg tør fortsatt ikke brenne på 48x, for det herpa de forrige CD-ene mine.. Det vil si.. Det brant complete i følge Nero og andre programmer, men når man skulle føre over filmen så kom det error, og når man installerte et spill, så kom det error...

Er det brennern som er crappy kvalitet, eller kan det ha fiksa seg nå?

Lenke til kommentar
Jippiii! :D :D

Takk sofTest! Det funka som ******, det! :D :D

Nå funker det å brenne uten at PC-en går så jæævlig laggy! :)

Bare en ting igjen nå.. Jeg tør fortsatt ikke brenne på 48x, for det herpa de forrige CD-ene mine.. Det vil si.. Det brant complete i følge Nero og andre programmer, men når man skulle føre over filmen så kom det error, og når man installerte et spill, så kom det error...

Er det brennern som er crappy kvalitet, eller kan det ha fiksa seg nå?

Har du prøvd å overføre data etter at du fikk fikset DMA innstillingene dine? Ser ikke bort i fra at du får overført filene dine inn på maskina nå med de platene du brente på 48X etter at feilen er fikset. Kan hende at PIO innstillingene som sørget for denne feilen. Om ikke dem du har brent funker synes jeg du skal ofre en plate til å brenne i 48X nå....tror det funker fett om du ikke har "dårlige" brenner plater.

Lenke til kommentar

Det er bare en ting å gjøre, teste. Lite-On er etter det jeg har lest en helt kurant brenner, og burde normalt fungere. Selv om du ikke får noen feilmeldinger i Nero, så betyr det ikke at brenneresultatet er OK. Dette fordi brenneprogrammene normalt ikke sjekker brenneresultatet. Om det da oppstår feil i datastrømmen etter at Nero sender fra seg dataene til brenneren, så vil dataene bli korrupt.

I Nero har du mulighet til å kjøre en Verify etter at brenningen er ferdig. Det vil da bli gjort en sammenligning mellom dataene på disk og CD. Foreslår at du prøver dette på de neste CD'ene inntil du blir mer trygg på at problemene har blitt løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...