finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Har akkurat startet opp en ASRock AB350M Pro4 og får ikke bilde. er kun CPUvifta det er liv i. Skal vel komme inn i BIOS selv om M.2.-disken ikke er formatert ?Trenger HJELP på denne Finn. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Se på hovedkortet når du starter opp. Regner med at også dette hovedkortet har feilmeldings-LED som viser en bestemt kode etter hva som er feil. Det kan jo være noe så enkelt som at skjermkabelen står i kontakten som ikke sender bilde, alt etter om du bruker IGP eller eget grafikkort. Og et par hundre andre feil. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 menneh.. dette er jo AM4 oppsett. Er jo de som tar over et minutt før de gir bilde ved første oppstart. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Tror ikke det er noen LED på dette ? Iallfall ingen lys å se.Har hatt det på mer enn 1 min. da - og pounda DEL uten at noe skjer er kortet deff ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 (endret) Har du husket 8pin(mener jeg å huske det er) strømkabelen på hovedkortet? Venstre side, nær IO portene. Endret 19. juni 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 (endret) Har bare 4-pins fra PSU, men det har gått bra før. Alle pinner som ikke er i bruk har spenning, så det er vel en parlellkjøring å bruke 8-pins.http://www.asrock.com/mb/AMD/AB350%20Pro4/index.aspMeeget sparsom Bundle - jeg bygger denne i et selvlaget kabinett av Akryll og hadde satt pris på at det var noen deler med.Er ikke som de gamle Epox som jeg har brukt deler av til nå, for eksempel plugg til hk fra bryterpanel. Sånnt finnes ikke !Instruksjonsboka er bare en vits, med svak trykk. Må på nett og det er heller ikke all verden !Trur ikke jeg har glemt noe (hvem vet ?) så jeg må vel kapitulere å returnere kortet ? Endret 19. juni 2017 av finnipinni Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Har bare 4-pins fra PSU, men det har gått bra før. Alle pinner som ikke er i bruk har spenning, så det er vel en parlellkjøring å bruke 8-pins. Burde starte opp i hvertfall. Står det noe annet enn skjerm koblet til maskinen? Trekk ut alt av tastatur, mus og minnebrikker. Trippelsjekk at rambrikkene sitter ordentlig i. Prøv å starte igjen, hvis det fortsatt er dødt finn ut hvordan du resetter bios, trekk ut strømkabel og klikk power knappen 5-6 ganger og vent et par minutter før du starter opp igjen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Grunnleggende feilsøking er å eliminere flest mulig feilkilder. Start med kun HK, CPU, og PSU. Helst utenfor kabinettet. Høyttaler må være tilkoblet på HK. POST skal gi lyd pga manglende RAM. Da vet man at CPU er i live. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Javisst - kodene kan komme i høyttaleren - tenkte ikke på det TAKK ! Fikk et håp nå, men det er ingen lyder å høre heller. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 (endret) Har du plugget inn 4pin pluggen på høyre side(pin 1 og 5) som manualen sier? Endret 19. juni 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Jepp- den passer bare der. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 En ting..... Jeg går ut fra at en Ryzen 1500x er en Apu ? Har ikke skjermkort....... har jeg driti på draget ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 (endret) Ja, Ryzen CPU-ene som er lansert til nå har ikke innebygget GPU. Hovedkortene har ofte vga, dvi osv. men det er bare for å ha tilrettelagt for kommende APU-er. Endret 19. juni 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Jahha når jeg trur noe er det 100% selv om det er feil.Beklager så mye ! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Bra hardwaren ikke var ødelagt da Lenke til kommentar
Pop Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Så jeg var faktisk inne på det på first shot...? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå