Soho Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvordan er Prime95 kontra å spille? når jeg kjører stresstest på cpu'en så stiger og stiger temperaturen etter 6 minutter er den oppi 56 grader. og har en følelse av at den vil stige ENDA mer.. men, tilsvarer 6 minutter Prime95 6 minutter spilling? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 6 min prime stresser selvfølgelig prosessoren mer enn 6 min spilling, cpu-load er jo på 100% i prime...d er d ikke i spilling.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Burn-in-programmer skal sørge for å holde cpu-load på 100%. Det er ikke sikkert at spillet ditt alene gjør at cpu-load er 100%, isåfall går det neppe glatt og er nokså uspillelig, så da faller jo halve vitsen med å spille istedenfor å ha litt tålmodighet bort? Endret 6. desember 2003 av atrax Lenke til kommentar
Soho Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Burn-in-programmer skal sørge for å holde cpu-load på 100%. Det er ikke sikkert at spillet ditt alene gjør at cpu-load er 100%, isåfall går det neppe glatt og er nokså uspillelig, så da faller jo halve vitsen med å spille istedenfor å ha litt tålmodighet bort? du mener jeg bør kjøre lengre enn 6 minutter?? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Det kommer litt an på hva slags kjøling du har. Har du vanlig luftkjøling, kan det hende at 6 minutter er nok, men med vannkjøling kan det ta 30 minutter, om ikke enda lengre. Du skal la prime95 kjøre så lenge at cpu-tempen er stabil. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 ok =) får noen feilmeldinger og, men regner med det er minnet som ikke henger med lengre. Har noen Twinmos pc 3200 brikker. tror jeg leste at de har max spenning på 2.9v, kan dette stemme?? noen som har peilingen? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 det kan faktisk skje at maskinen blir varmere med å spille enn å kjøre prime95 i tortur test. grunnen til det er spill belaster lydkortet, grafikkortet, harddisk i ny og ne, minnet og cpu, mens prime95 bare belaster cpu og minne, noe som resulterer i at gjennomsnittstempen i kabinettet øker pga økt varme fra grafikkortet og andre komponenter som igjen resulterer at cpu tempen kan gå noe høyere enn en ren prime95 test. uansett, skal du teste maskinen om den er stabil etter klokking eller rett og slett brenne den inn etter nybygg og finne ut om du trenger ekstra kjøling osv så er 6 minutt alt for lite. prøv heller å kjøre prime95 i minst 6-8 timer, helst lengre faktisk, og hold ett øye med temperaturen både for kabinettet og cpu'n. blir det for varmt så må noe gjøres.. og feil på minnet? kjør memtest86 over natten. får du feil så er det noe galt med minnet. kanskje senke hastigheten litt eller guffe på litt mer volt på minnet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Får du feilmelding i Prime95 eller at den stopper helt, så har du ett hardware problem. Det trenger ikke være pga. varme, men også hvis PSU ikke leverer stabil strøm til hovedkortet osv. 12 timer med Prime95 burde du klare! Lenke til kommentar
Soho Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Har denne PSU'en Fortron/Source, 350W, ATX12V så synes det er litt merkelig det da =) den skulle jo være så god i følge enkelte folk. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Soho jeg sa ikke at jeg trodde din PSU var problemet... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 eller hva med å kode lord of the rings - two towers - extended edition til XviD mens du kjører 3Dmark i loop og winamp i samme slengen? minne-cpu-gpu-lydkort stress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå